  • 11. Data: 2012-11-12 10:09:42
    Temat: Re: kolejny ruch w kier. zniechęcania do gotówki
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Lis, 23:10, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > A dotąd to niby był obowiązek akceptowania wszystkich kart???

    A spotkales sie z sytuacja, gdy sprzedawca oddal ci Mastercard i
    oswiadczyl, ze bezgotowkowe wylacznie kartami Visa?

  • 12. Data: 2012-11-12 10:35:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2012 10:23, krzysztofsf pisze:

    > "Senacki projekt zakłada również umożliwienie właścicielom sklepów
    > decydowania o tym, które karty będą akceptować, a których nie. Chodzi

    W jakim sensie "które"?

  • 13. Data: 2012-11-12 10:35:13
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 12 Lis, 10:09, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > A spotkales sie z sytuacja, gdy sprzedawca oddal ci Mastercard i
    > oswiadczyl, ze bezgotowkowe wylacznie kartami Visa?

    Ja sie spotkalem, ale akceptowali tylko Mastercarda np. ZOO w Wwie,
    podobnie bylo w moim urzedzie dzielnicy. Jeszcze czesciej spotkasz sie
    z odmowa DC lub Amexa. Wydaje mi sie, ze tu podzial mialby byc jeszcze
    glebszy tzn. moglaby byc akceptowana platnosc Mastercard Debit, ale
    World Mastercard Debit juz nie. Wiadomo, ze prowizja za przyjecie
    platnosci ta druga jest znacznie wyzsza...

    MK

  • 14. Data: 2012-11-12 11:23:50
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu sobota, 10 listopada 2012 16:28:06 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    > - karta z odroczonym terminem platnosci (np. Diners Club)
    > - karta obciazeniowa (w PL to chyba tylko w ofercie dla firm sie ostaly)

    Hmm IMHO w obu punktach opisałeś dokładnie to samo: karta obciążeniowa (charge).

    --
    Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 15. Data: 2012-11-12 13:15:01
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 12 Lis, 11:23, Olgierd <o...@g...com> wrote:

    > Hmm IMHO w obu punktach opisałeś dokładnie to samo: karta obciążeniowa (charge).
    >
    > --
    > Olgierdhttp://LegeArtis.org.pl

    Tak, w anglojezycznej literaturze jest to charge, ale sa pewne
    niuanse, ktore je odrozniaja od siebie. Np. dla takiego niebankowego
    DC otrzymujesz wyciag i musisz ja splacic do x dnia na wskazany
    rachunek. W PL bardziej popularne bylo nieco inne rozwiazanie... karta
    byla wydawana do konta osobistego i raz w miesiacu konto to bylo
    obciazane suma transakcji z danego okresu rozliczeniowego. Stad moze
    wzial sie ten podzial.

    BTW przy takiej karcie najfajniejsze jest, ze odsetki (w przypadku
    braku splaty w terminie) naliczane sa od dnia przekroczenia terminu.

    MK

  • 16. Data: 2012-11-12 21:36:49
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    krzysztofsf pisze:

    > A spotkales sie z sytuacja, gdy sprzedawca oddal ci Mastercard i
    > oswiadczyl, ze bezgotowkowe wylacznie kartami Visa?

    Oczywiście. :-)
    (Ty też byłeś w tej restauracji?)

    --
    MiCHA