  • 1. Data: 2004-11-17 22:59:54
    Temat: kolejny sukces Citibanku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    (w robieniu klientow w bambuko).

    Dostalem wspaniala oferte, ze mozna rozlozyc kredyt z karty kredytowej
    na raty.

    Ze (pomijajac promocje swiateczna) taki kredyt jest oprocentowany
    14.99%/19.99% (bezgotowka/gotowka) plus 3% "oplaty za rozlozenie
    splaty kredytu na raty".

    A zaraz ponizej jest napisane, ze rzeczywista roczna stopa
    oprocentowania kredytu 1000 zl na 12 miesiecy wynosi 30.11%/41.27%

    Dobre, nie? Tylko jak, u licha ciezkiego, cos takiego potrafia
    uzyskac???
    Pisza, ze calkowity koszt takiego kredytu wynosi 149.93/199.88 zl.

    Poniewaz te kwoty sa bardzo zblizone do ww procentow (14.99 vel
    19.99), hipoteza robocza jest taka, ze wlasnie w ten sposob oblicza
    sie te odsetki:

    Bierzemy kwote kredytu, mnozymy przez 1.1499 i dzielimy na 12 rat.
    (groszowe roznice moze sa wynikiem zaokraglen). Czyli w ostatnim
    miesiacu mamy do splacenia juz niecale 100 zl, ale odsetki nam licza
    ciagle od calosci poczatkowego kredytu. Niezle osiagniecie - inne
    banki tez tak robia?

    Tylko nie rozumiem, gdzie sie podzialy te 3% "oplaty" - chyba trzeba
    je jeszcze doliczyc?

    MJ

  • 2. Data: 2004-11-18 07:30:59
    Temat: Re: kolejny sukces Citibanku
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > A zaraz ponizej jest napisane, ze rzeczywista roczna stopa
    > oprocentowania kredytu 1000 zl na 12 miesiecy wynosi 30.11%/41.27%

    szczescie, ze uwidacznianie rzeczywistego % jest ustawowe, bo jego
    policzenie z koniecznoscia odgadniecia, jak bardzo oszukancza technike
    stosuje sprzedawca, jak widac moze byc niemozliwe

    mnie rozbawia (wrecz) widok etykietek w kilku hipermarketach, duzymi
    literami |RATY 0%) a malutkimi - rzeczywista ... 30%) :-) to dopiero jest
    sztuka z zera zrobic 30.

  • 3. Data: 2004-11-18 09:59:33
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    > Tylko nie rozumiem, gdzie sie podzialy te 3% "oplaty" - chyba trzeba
    > je jeszcze doliczyc?
    >
    > MJ

    nie wiem czy wiesz, ale rzeczywiste oprocentowanie obejmuje wszystkie oplaty
    zwiazane z danym kredytem, w przypadku karty Citi jest to wiec równiez
    oplata roczna dla danej karty, dla kart dodatkowych,skladka credit shield
    czy pakiet bezpieczenstwa(czyli 6,50 pln miesziecznie - w skali roku daje to
    dodatkowo 6,5*12=78pln), które i tak posiadacz kary placi nie majac
    rozlozonej transkacji w planie splat ratalnych, a która to kwota zgodnie z
    ustawa musi byc wzieta pod uwage przy wyliczeniu rzeczywistej stopy
    procentowej. Podane jest tam wiec maksymalne oprocentowanie, jakie moze
    osiagnac kredyt ratalny, bo wiele osób koszysta z promocji jesli chodzi o
    oplate roczna, ma za darmo wydawane karty dodatopwe, ze skladki credit
    shield nie korzysta - jedyna obowiazkowa oplata dodatkowa to ubezpieczenie
    6,5pln miesiecznie

  • 4. Data: 2004-11-18 11:49:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Seba" <b...@b...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > czy pakiet bezpieczenstwa(czyli 6,50 pln miesziecznie - w skali roku daje to

    Gdyby rzeczywiscie w podanych kosztach uwzglednione byly wszystkie
    oplaty stale zwiazane z karta - niezalezne od wysokosci kredytu oraz
    od tego, czy jest to wyplata gotowkowa (G) czy operacja bezgotowkowa
    (BG) - to stosunek kosztow kredytu dla G i BG nie bylby taki sam, jak
    stosunek oprocentowan tych dwoch kredytow.

    A jest.

    MJ

  • 5. Data: 2004-11-18 13:30:30
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

> [...]
    > (BG) - to stosunek kosztow kredytu dla G i BG nie bylby taki sam, jak
    > stosunek oprocentowan tych dwoch kredytow.

    ale jaki masz w takim razie problem, zeby sam sobie wyliczyc rzecczywiste
    oprocentowanie ? w liscie, ktory dostales z banku są dwa konkretne przyklady
    rozlozonych na raty transakcji - policz, jakie zaplacisz odsetki, nie
    uwzględniając innych opłat, które i tak bys placil korzystając dalej z
    karty.