  • 1. Data: 2005-01-13 23:37:20
    Temat: komputerowy sklep online w USA
    Od: "chrabcio" <S...@s...pl>

    Witam

    Własnie z niepowodzeniem zakonczyla sie moja proba zakupu w sklepie
    komputerowym w USA, powod: karta nie jest wydana przez bank amerykanski, czy
    ktos z Was zna sklep z czesciami komputerowymi akceptujacy karty kredytowe
    wydane poza USA?
    Moja karta to Visa Classic z mbanku

    Maciej Frączek

  • 2. Data: 2005-01-14 09:30:49
    Temat: Re: komputerowy sklep online w USA
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    chrabcio <S...@s...pl> wrote:
> [...]
    > amerykanski, czy ktos z Was zna sklep z czesciami komputerowymi
    > akceptujacy karty kredytowe wydane poza USA?

    Bedzie trudno.... Moze na Amazonie sprobuj?
    Generalnie nie sprzedaja tego typu rzeczy + kosmetykow bo najczesciej
    wyludzane sa na lewe karty...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-01-14 10:02:00
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Bedzie trudno.... Moze na Amazonie sprobuj?
    > Generalnie nie sprzedaja tego typu rzeczy + kosmetykow bo najczesciej
    > wyludzane sa na lewe karty...

    dziękuje za odpowiedz :)
    no i cala idea tanich zakupow z mojej karty z wykorzystaniem kochanej
    siostry w USA wziela w leb :(
    pozwolę sobie jeszce zapytac Cie o sposoby taniego transferu piniedzy na
    konto w USA, moglbys polecic jakas strone gdzie bardzo ladnie wszystko
    opisuja? wiem ze googlowac powinienem ale jestem w pracy a jak widze Ty
    doskonale sie orientujesz w temacie :)

    PS: a myslalem ze mając karte to juz taki swiatowy bede :) heh zycie....

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 4. Data: 2005-01-14 10:08:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    chrabcio <s...@t...pl> wrote:
    > PS: a myslalem ze mając karte to juz taki swiatowy bede :) heh
    > zycie....

    No bedziesz - ale nie kupuj czesci czy kosmetykow wysylanych poza granice
    naszego kraju :)
    A co Twojego pytania - nie mam pojecia niestety. Ja tam tylko ksiazki
    kupowalem, sprzetu nie. A jak sprzet to gotoweczka i reczne przywiezienie
    ;) (przez ciocie ;)
    Rozumiem, ze probowales zaplacic karta na adres amerykanski?
    Sprobuj w Amazon.com (wyzsze ceny pewnie) lub jakis inny sklep - moze jakis
    bedzie, ktory sie zgodzi - ale z tego co slyszalem moze byc baaaaardzo
    trudno.
    A siostra nie ma tam jakiegos konta? :) Wez zaloz konto w jakims banku -
    wyslij jej poczta elektronia nieaktywnego - pozniej uaktywnij, PIN podaj
    przez telefon - wyplaci recznie (karta powinna byc via USD rozliaczna - np
    w Inteligo) kupi za gotowke albo swoja karta, zapakuje, wysle ci... Tak
    bedzie chyba najprosciej ;)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-01-14 10:12:50
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > No bedziesz - ale nie kupuj czesci czy kosmetykow wysylanych poza
    > granice naszego kraju :)

    no ale to byl jeden z powodow :)

    > A co Twojego pytania - nie mam pojecia niestety. Ja tam tylko ksiazki
    > kupowalem, sprzetu nie. A jak sprzet to gotoweczka i reczne
    > przywiezienie ;) (przez ciocie ;)

    stosuje ta metode od 4 lat ale jak wiesz zwiazane jest to z planami
    podrozowymi :)

    > Rozumiem, ze probowales zaplacic karta na adres amerykanski?

    oczywsicie, wszystkei dane w banku zmienilem na adres siostry

    > Sprobuj w Amazon.com (wyzsze ceny pewnie) lub jakis inny sklep - moze
    > jakis bedzie, ktory sie zgodzi - ale z tego co slyszalem moze byc
    > baaaaardzo trudno.

    szukalem szukalem ... chyba pozostaje WGK :)

    > A siostra nie ma tam jakiegos konta? :)

    ma :) ale juz maksymalnie wykorzystalem, glupio mi juz

    > Wez zaloz konto w jakims banku -
    > wyslij jej poczta elektronia nieaktywnego

    nie bedzie problemu z akceptacja przez bankomat?

    - pozniej uaktywnij, PIN podaj
    > przez telefon - wyplaci recznie (karta powinna byc via USD rozliaczna -
    > np w Inteligo) kupi za gotowke albo swoja karta, zapakuje, wysle ci...

    zgadzam sie z nastepnym zdaniem :)

  • 6. Data: 2005-01-14 10:34:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Bedzie trudno.... Moze na Amazonie sprobuj?
    > Generalnie nie sprzedaja tego typu rzeczy + kosmetykow bo najczesciej
    > wyludzane sa na lewe karty...

    np. na moją :/

  • 7. Data: 2005-01-14 10:36:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    chrabcio <s...@t...pl> wrote:
    > nie bedzie problemu z akceptacja przez bankomat?

    Nie. Tylko moga pozniej dzwonic czy to ty dokonales transkacji - jak tego
    samego dnia inna karta robiles transkacje w Polsce ;) heheheh

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2005-01-14 10:44:24
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > np. na moją :/

    oo ?

    udalo im sie wlamac do systemu banku? czy do sklepu w ktorym placiles?
    jak sie sprawa zakonczyla?

    maciej

  • 9. Data: 2005-01-14 11:02:49
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    chrabcio napisał(a):

    > udalo im sie wlamac do systemu banku? czy do sklepu w ktorym placiles?

    Cholera wie skąd numer mają. Na pewno nie jednak z systemu banku - bez
    przesady. :-)
    Kartą dość często płacę w necie. Parę dni temu kupiłem dwa bilety - w
    Wizzair i w Ryanair. Następnego dnia przyszły dwie transakcje ze sklepów
    internetowych w USA. Jedna już zaksięgowana - prawie 90 PLN, a druga
    wisi (blokada jest na 1,01 więc wygląda tylko na "sprawdzającą").

    I trzeba pochwalić inteligo - zadzwonili do mnie, spytali, czy te
    transakcje są moje (dokładnie pokazali które są obarczone ryzykiem).
    Pozwolili sprawdzić przez chwilę, parę minut później znowu telefon z
    pytaniem co zadecydowałem i czy zastrzegłem kartę. :-)

    Bliskośc transakcji zakupu biletów sugeruje, że to może mieć związek.
    Fakt - byłem u kumpla i u niego wpisywałem numer do formatki na stronę.
    Może miał jakiegoś syfa w kompie, cholera wie... W każdym razie sam
    kumpel jest poza podejrzeniem. :-)

    > jak sie sprawa zakonczyla?

    Czekam na rozliczenie drugiej transakcji albo wyexpire'owanie tejże
    blokady i składam reklamację telefonicznie plus na formularzach VISA. :-)

  • 10. Data: 2005-01-14 11:09:11
    Od: chrabcio <s...@t...pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    ogolnie przykra sprawa, powodzenia ..

    > Następnego dnia przyszły dwie transakcje ze sklepów
    > internetowych w USA.

    oo a moglbys podac adres sklepu?

    Maciej