eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankikomunikaty na POSach
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2009-04-29 11:40:52
    Temat: komunikaty na POSach
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam,

    Mam pytanie, od czego właściwie zależą komunikaty na POSach przy
    płatnościach kartą z chipem? Mówię o np. "PIN zablokowany" albo "PIN
    ostatnia próba" czy tego typu rzeczy. Oczywiście, po wciśnięciu entera
    na terminalu transakcja idzie dalej. Więc po co ten komunikat, jaki jest
    cel poza myleniem obsługi?

    Nie zdarza się to za każdym razem (karta Maestro, nie mBank) i nie w
    każdym POS, ale mimo wszystko jest raz na jakiś czas i nie wiadomo o co
    chodzi..

    Czy jakbym miał się np. pomylić w PINie przy komunikacie "ostatnia
    próba", to płatność chipem zostanie jakoś zablokowana?

    Pozdr,
    Tomek


  • 2. Data: 2009-04-29 13:52:10
    Temat: Re: komunikaty na POSach
    Od: k...@o...pl

    On 29 Kwi, 13:40, Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>
    wrote:

    > Mówię o np. "PIN zablokowany" albo "PIN
    > ostatnia próba" czy tego typu rzeczy.

    "PIN ostatnia próba" - na przykład przy kartach BZWBK, wynika z
    faktu, że przy autoryzacji off-line jest tylko jedna szansa na
    wpisanie PINu, kolejne idą on-line


  • 3. Data: 2009-04-29 18:48:19
    Temat: Re: komunikaty na POSach
    Od: News <n...@d...invalid>

    Tomek Głowacki pisze:

    "PIN
    > ostatnia próba" czy tego typu rzeczy. Oczywiście, po wciśnięciu entera
    > na terminalu transakcja idzie dalej. Więc po co ten komunikat, jaki jest
    > cel poza myleniem obsługi?
    >
    Mnie też ciekawi czy ktoś zna odpowiedź dlaczego się tak dzieje, u mnie
    zdarza się podobna sytuacja "PIN - ostatnia próba" - karta to Visa
    kredytowa z BZWBK ze stażem chyba z 10 lat, wielokrotnie odnawiana,
    odkąd wprowadzili czip na tej karcie ( ze 3 odnowienia karty temu) to
    też mam taki komunikat na niektórych POS-ach.
    Co ciekawe, nim karta została zaczipowana nigdy nie była używana do
    transakcji z PINem, więc mogę wykluczyć wcześniejsze pomyłki z
    wprowadzeniem PINu.

    Myślę, że winę ponosi błędne oprogramowanie w niektórych POSach.


  • 4. Data: 2009-04-30 10:47:14
    Temat: Re: komunikaty na POSach
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    <k...@o...pl>
    news:20c4a5dc-ca9f-47f4-a1f5-1c9ea3b205a0@n7g2000prc
    .googlegroups.com

    [CIACH]

    To z czego zatem wynika napis, że pin jest zablokowany? Który aby było
    śmieszniej raz się pojawia a raz nie (mam na myśli ten sam model terminala,
    obsługiwaną przez tą samą firmę)?

    Pozdrawiam.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1