  • 21. Data: 2009-06-29 16:17:14
    Temat: Re: - koniec spolpracy z Mastercardem?
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:0bd180cf-1d79-46ee-8119-3eaccc891a4b@j14g2000vb
    p.googlegroups.com...

    > Nadal sie dziwie, ze robia sie "niszowi", a nie "elitarni". Tzn. ze
    > maleja mozliwosci poslugiwania sie karta, a nie ze karta staje sie
    > dostepna tylko "dla wybranych".
    >
    > Gdybym wydal $300 za Carte Blanche i pozniej okazaloby sie ze nie moge
    > nia zaplacic za bilet lotniczy, raczej nie bylbym zadowolony.

    Ja tez tego nie rozumiem. Ponadto ten próbny mariaz z Mastercardem w ogóle
    sie nie powiódl. Akceptowalnosc nie stala sie powszechna, a przypuszczalem,
    ze w tym celu to zostalo zrealizowane. Na karcie pojawilo sie logo MC, które
    w sumie nie wiem co daje.

    Co do samych bankomatów, w pl chyba jednak sporo znaczacych sieci akceptuje
    DC jako takie. No i te 4% prowizji nie sklania za bardzo do wykorzystywania
    tej karty w ten sposób, zazwyczaj bedzie lepsza opcja do wyboru (inna
    karta). Jest to pogorszenie sytuacji klientów ale chyba nie jakies
    dramatyczne, a moze DC musi mocno oszczedzac.

  • 22. Data: 2009-06-29 16:39:37
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 29 Cze, 12:17, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > ze w tym celu to zostalo zrealizowane. Na karcie pojawilo sie logo MC, które

    Noo... to ze mozna zaplacic karta w sklepach z logo MC i Citi w USA
    nie musialo sie martwic rozwijaniem sieci akceptujacej karty DC -
    tylko podpielo ja pod MC.

    Za to teraz, jezeli dobrze rozumiem, DC zostalo odpiete od MC i
    podpiete pod Discover/Novus? Za tym musi sie kryc jakas gleboko
    przemyslana koncepcja ;). Ja jej jakos nie widze.

  • 23. Data: 2009-06-29 17:47:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > Noo... to ze mozna zaplacic karta w sklepach z logo MC i Citi w USA
    > nie musialo sie martwic rozwijaniem sieci akceptujacej karty DC -
    > tylko podpielo ja pod MC.

    W pl to tak nie dzialalo. I tak na DC musiala byc odrebna umowa a dodatkowo
    obsluguje je (chyba nadal) tylko Polcard i eService. To ze bylo logo MC na
    karcie nic samo z siebie nie dawalo (w sensie akceptowania karty jako MC
    przez terminale).

    > Za to teraz, jezeli dobrze rozumiem, DC zostalo odpiete od MC i
    > podpiete pod Discover/Novus? Za tym musi sie kryc jakas gleboko
    > przemyslana koncepcja ;). Ja jej jakos nie widze.

    Koncepcja "spadamy z Europy"? Co to jest Novus? Nigdy sie nie spotkalem.

  • 24. Data: 2009-06-29 18:18:43
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 29 Cze, 13:47, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

> [...]
    > karcie nic samo z siebie nie dawalo (w sensie akceptowania karty jako MC

    Ale DC wydane w USA (i majace logo MC) dzialalo chyba na calym swiecie
    wszedzie tam, gdzie przyjmowano MC?

    > Koncepcja "spadamy z Europy"? Co to jest Novus? Nigdy sie nie spotkalem.

    Ewentualnie "Za dwa dni Discover podbija Europe i jest wszedzie
    akceptowany". ;) Ale w to to jakos watpie.

    Nazwa Novus funkcjonowala nie tak dawno razem z Discover. Caly czas
    jest na nalepkach na drzwiach wielu sklepow i niektorych stronach
    internetowych.

    Na przyklad:

    http://prairie-dental.com/index.cfm?fuseaction=brows
    e&id=15436&pageid=26

  • 25. Data: 2009-06-29 18:23:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > Ale DC wydane w USA (i majace logo MC) dzialalo chyba na calym swiecie
    > wszedzie tam, gdzie przyjmowano MC?

    Ja mialem i mam polskie DC wiec nie wiem, ale zdziwiloby mnie gdyby karta DC
    wydana w USA zadzialala w pl jako MC.

    > Ewentualnie "Za dwa dni Discover podbija Europe i jest wszedzie
    > akceptowany". ;) Ale w to to jakos watpie.

    Hehe, ale to by bylo swietne. Niemniej jednak tez powatpiewam. :)

  • 26. Data: 2009-06-29 18:31:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> wrote in message
    > Uzytkownik "bradley.st" <b...@g...pl> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > Ja mialem i mam polskie DC wiec nie wiem, ale zdziwiloby mnie gdyby karta
    > DC wydana w USA zadzialala w pl jako MC.

    Diners Club and MasterCard Alliance

    DINERS CLUB has formed an alliance with MASTERCARD, in order to provide
    enhanced worldwide acceptance to U.S. and Canadian Cardmembers. Worldwide
    MASTERCARD credit card acceptance applies only to DINERS CLUB Cards issued
    in the United States and Canada.

    https://www.dinersclubus.com/dce_content/customerser
    vice/dinersclubtrademarks

    MK

  • 27. Data: 2009-06-29 18:37:04
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 29 Cze, 14:23, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    > Ja mialem i mam polskie DC wiec nie wiem, ale zdziwiloby mnie gdyby karta DC
    > wydana w USA zadzialala w pl jako MC.

    One wygladaja bardziej jak MC: logo, hologram i te rzeczy. Napis DC to
    tak bardziej jako ornament dekoracyjny wystepuje :) Zreszta zobacz sam
    tutaj:

    https://www.dinersclubus.com/dce_content/home

  • 28. Data: 2009-06-29 18:40:30
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Uzytkownik "MK" <m...@i...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > MASTERCARD credit card acceptance applies only to DINERS CLUB Cards issued

    Myslisz ze w praktyce by to zadzialalo w pl? Np. w teminalu jakiegos eCardu
    albo w jakichs platnosciach.pl ? Czyzby tylko europejskie karty byly jakies
    niepelnowartosciowe i czemu?

    Bo mnie polskie DC raz nie przeszlo nawet w serwisie Click and Buy, który DC
    obsluguje.

  • 29. Data: 2009-06-29 18:49:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > eCardu albo w jakichs platnosciach.pl ? Czyzby tylko europejskie karty
    > byly jakies niepelnowartosciowe i czemu?

    https://www.dinersclubus.com/us/en/images/main_cta/h
    p_promo_area.jpg
    Rozczytasz BIN? ;) Wydaje mi sie, ze zaczyna sie od 5 :).

    > Bo mnie polskie DC raz nie przeszlo nawet w serwisie Click and Buy, który
    > DC obsluguje.

    Moze wlasnie oczekiwali takiego DC/MC :). Tak w ogole to chyba nie ma
    polskiego DC. Te nasze to chyba sa z Ireland/UK.

    MK

  • 30. Data: 2009-06-29 18:52:37
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > https://www.dinersclubus.com/us/en/images/main_cta/h
    p_promo_area.jpg
    > Rozczytasz BIN? ;) Wydaje mi sie, ze zaczyna sie od 5 :).

    BIN 556622 albo 556822 :)

    > Moze wlasnie oczekiwali takiego DC/MC :). Tak w ogole to chyba nie ma
    > polskiego DC. Te nasze to chyba sa z Ireland/UK.

    To byl wypadek (albo moze kwestia kwoty transakcji), pewien czas pózniej
    przeszlo.