  • 1. Data: 2011-03-01 02:04:50
    Temat: konto bankowe w Australii
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, czy ktos moze doradzic w sprawie konta oszczednosciowego
    w Australii, prowadzonego dla obywatela Polski mieszkajacego
    w Polsce - konkretnie, chodzi mi o podatek od odsetek.

    Rozwazam w przyszlosci przeniesienie sie na stale do Australii i chcialbym
    ulokowac tu czesc swoich oszczednosci. Tu jest podatek od zysku z lokat,
    podobnie jak w Polsce, ale jego skala zalezy od sumy wszystkich
    przychodow i obywatele rozliczaja sie samodzielnie (banki tego nie robią).

    Nie chcialbym z tej okazji narobic sobie problemow z polskim/australijskim
    US.
    Dlatego prosilbym o odpowiedz kogos, kto ma praktyczne doswiadczenia w tym
    wzgledzie. Czy jak zaloze tu konto i ulokuje np. 100k AUD, to:
    - powinienem placic podatek w Australii
    - powinienem placic podatek w Polsce poprzez wpisanie zysku z lokat do PIT
    I czy generalnie nie spowoduje to jakiejs eksplozji papierkowej roboty dla
    mnie, biegania po konsulatach, tłumaczenia itd.

  • 2. Data: 2011-03-01 08:19:03
    Temat: Re: konto bankowe w Australii
    Od: PAP2t <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-01 03:04, ikarek pisze:
> [...]
    > I czy generalnie nie spowoduje to jakiejs eksplozji papierkowej roboty dla
    > mnie, biegania po konsulatach, tłumaczenia itd.

    Po pierwsze jesli nie mieszkasz tam nie zalozysz tam konta, po drugie
    lokata a konto oszczednosciowe jak to nazwales to 2 rozne pary kaloszy.

  • 3. Data: 2011-03-01 09:16:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "PAP2t" <t...@s...com> napisał w wiadomości grup

    > Po pierwsze jesli nie mieszkasz tam nie zalozysz tam konta, po drugie
    > lokata a konto oszczednosciowe jak to nazwales to 2 rozne pary kaloszy.

    Australijskie banki nie otwierają rachunków dla nierezydentów? Skoro
    nowozelandzkie otwierają, to wydaje się to mało prawdopodobne.

  • 4. Data: 2011-03-03 05:38:27
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "PAP2t" <t...@s...com> napisał w wiadomości grup

    > Australijskie banki nie otwierają rachunków dla nierezydentów? Skoro
    > nowozelandzkie otwierają, to wydaje się to mało prawdopodobne.

    Wiec tak - otwieraja, choc w ulotkach faktycznie stoi, ze musisz miec prawo
    stalego pobytu. Ale de facto nie musisz, jak jestes w Australii ponizej 6
    tygodni,
    to do otwarcia wystarczy sam paszport. Co do podatku, to podanie polskiego
    adresu powoduje, ze podatek staje sie Twoją sprawą i Australijczycy sie tym
    nie interesuja. Do Polski niczego nie wysylaja ;) - to tyle.

  • 5. Data: 2011-03-03 07:57:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ikn9gq$eu2$...@n...onet.pl...

    > Co do podatku, to podanie polskiego
    > adresu powoduje, ze podatek staje sie Twoją sprawą i Australijczycy sie
    > tym
    > nie interesuja. Do Polski niczego nie wysylaja ;) - to tyle.

    Czyli postępują tak jak większość krajów poza eurosojuzem, w tym NZ.

  • 6. Data: 2011-03-04 11:17:28
    Od: zg <z...@v...pl>

    Czy jest jakis bank w Australii, ktory otwiera rachunki korespondencyjnie?

    --
    zg