  • 1. Data: 2009-12-13 19:31:51
    Temat: konto dla starszej osoby
    Od: SERG <m...@p...fm>

    Tak się zastanawiam czy konto w Polbanku jest dobrą opcją dla starszej
    osoby. Moja babcia ma placówkę tegoż banku niedaleko siebie i zastanawia
    się na powierzeniem jej swoich wpływów z emerytury. Zależy jej na
    darmowowości konta, jakiś lokatach. Karty do rachunku nie chce.

  • 2. Data: 2009-12-13 22:56:26
    Temat: Re: konto dla starszej osoby
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    SERG pisze:
> [...]
    > się na powierzeniem jej swoich wpływów z emerytury. Zależy jej na
    > darmowowości konta, jakiś lokatach. Karty do rachunku nie chce.

    Moze lepiej konto Nestor w Banku Pocztowym?
    Platne, ale mozna np. zlecic listonoszowi dostarczenie gotowki z
    roznoszona poczta.

  • 3. Data: 2009-12-14 03:28:52
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent SERG nadaje:
    > zastanawia się na powierzeniem jej swoich wpływów z emerytury. Zależy
    > jej na darmowowości konta, jakiś lokatach. Karty do rachunku nie chce.

    Jak sobie babcia radzi z internetem? Jaki procent emerytury jest jej co
    miesiąc potrzebny do życia a ile pieniedzy chciałaby zostawić bankowi?
    Jeśli chce założyć konto tylko dlatego by ZUSowi było wygodnie to IMHO
    nie warto a nadwyżkę gotówki lepiej niech wyda na siebie, towary
    luksusowe i wycieczki, a nie pompuje w system bankowy.

  • 4. Data: 2009-12-14 08:02:00
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Jeśli chce założyć konto tylko dlatego by ZUSowi było wygodnie to IMHO nie
    > warto a nadwyżkę gotówki lepiej niech wyda na siebie, towary luksusowe i
    > wycieczki, a nie pompuje w system bankowy.

    Lepiej dotowac poczte i czekac na listonosza? W tego co podawano jakis czas
    temu ZUS wydaje ok 300mln pln na przesylke kasy za posrednictwem poczty.

    MK

  • 5. Data: 2009-12-14 08:15:44
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Lepiej dotowac poczte i czekac na listonosza? W tego co podawano jakis czas
    > temu ZUS wydaje ok 300mln pln na przesylke kasy za posrednictwem poczty.

    taa a banki to instytucje charytatywne i jeszcze emerytom doloza...

    GP

  • 6. Data: 2009-12-14 08:27:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Moze lepiej konto Nestor w Banku Pocztowym?
    > Platne, ale mozna np. zlecic listonoszowi dostarczenie gotowki z
    > roznoszona poczta.

    dokładnie o tym samym pomyslalem, nawet jezeli starsi ludzie nie mają
    zaufania do banków to do poczty i owszem ;-)

    przy okazji link do tekstu na omawiany temat:
    http://prnews.pl/hydepark/nadchodzi-gerontologiczna-
    rewolucja-w-polskiej-bankowosci-46922.html

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-12-14 11:50:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hg4sa8$9j7$1@inews.gazeta.pl...

    > taa a banki to instytucje charytatywne i jeszcze emerytom doloza...

    A myslisz, ze ZUS placi bankowi 7PLN za wykonie przelewu? POdane 300mln
    wynikalo wplasnie z roznicy miedzy kosztem jaki ponosi ZUS przesylajac kase
    za posrednictwem PP, a tym ile by placil wysylajac przelew. Z tego co wiem
    emeryci/rencisci dodatkowo daja kase listonoszom do reki. A potemplaca
    poczcie za zaplate za rachunki prad, gaz, czynsz itp... po 3,50 za kazdy.
    Mysle, ze zmiana bylaby dobra dla wszystkich, bo kolejki na poczcie bylyby
    mniejsze, a emerytom zostaloby kilka groszy wiecej w kieszeni :).

    MK

    MK

  • 8. Data: 2009-12-14 11:59:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MK pisze:

    > 3,50 za kazdy. Mysle, ze zmiana bylaby dobra dla wszystkich, bo kolejki

    2,50zł.

    > na poczcie bylyby mniejsze, a emerytom zostaloby kilka groszy wiecej w
    > kieszeni :).

    Problem z tym, że emeryt woli pójść na pocztę i woli zapłacić więcej.
    Emeryt to nie jest osoba myśląca tak jak 20-latek. A nieraz wyjście na
    pocztę może być tak samo ekscytujące jak wyjście do kina dla 15-latka. Z
    tego samego powodu emeryt kupuje codziennie paczkę papierosów w kiosku
    (i pogada z kioskarzem), a nie pojedzie do makro i nie kupi zapasu na
    cały miesiąc.

    Takie małe przyjemności są właśnie esencją życia emeryta. Ile w końcu
    można oglądać telewizję?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-12-14 12:16:31
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    > za kazdy. Mysle, ze zmiana bylaby dobra dla wszystkich, bo kolejki na
    > poczcie bylyby mniejsze, a emerytom zostaloby kilka groszy wiecej w

    ale to juz sprawa emeryta gdzie, na co i komu wydaje SWOJE pieniadze, czesc
    z nich zreszta nie ma juz mozliwosci i zdrowia pojawienia sie w banku czy
    obslugi bankomatu (a prowadzenie konta zazwyczaj tez kosztuje, osobiscie
    bedac emerytem wolabym dac listonoszowi 5pln niz dolozyc do pensji prezesa
    banku :)
    podsumowujac skoro emeryci teraz maja mozliwosc wyboru to jest ok i tak
    powinno zostac - a nie jakas obowiazkowa mafia bankowa

    GP

  • 10. Data: 2009-12-14 13:34:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hg5aar$2jq$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > podsumowujac skoro emeryci teraz maja mozliwosc wyboru to jest ok i tak
    > powinno zostac - a nie jakas obowiazkowa mafia bankowa

    Oczywiscie, ze moze robic ze swoja kasa co mu sie podoba, dlatego koszt
    uslugi pocztowej powinien obciazac osobe odbierajaca, a nie wszystkich
    ubezpieczonych... takze tych ktorzy kosztu nie generuja :).

    MK