  • 41. Data: 2009-12-18 19:17:32
    Temat: Re: konto dla starszej osoby
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 2009-12-18 12:19, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Uważasz, że komuś dodaje godności, kiedy ktoś zwróci się do niego "Pan"?
    > Dużo czy tylko trochę? A jak się zwróci "Sir" to jeszcze więcej?
    Jeżeli ktoś mieni się oficjalnym reprezentantem banku, to oczekuję
    wypowiedzi w tonie oficjalnym. Takie są w Polsce przyjęte zwyczaje.

    Obecność banku na forum to z pewnością rodzaj reklamy, przecież nie
    działanie społeczne. Nie wiem, czy idąc do banku miałbym się spodziewać
    mówienia mi na "ty", skoro tak wypowiada się przedstawicielka tej
    instytucji? Po prostu muszą wiedzieć, gdzie jest ich miejsce, a nie
    skracać na siłę dystans.

    Tak, czuję się także zdegustowany, gdy sprzedawca, którego nie znam mówi
    mi na "ty" bądź dostaję e-maile od instytucji, które na siłę starają się
    być moimi znajomymi. Po prostu ogólnie przyjętą normą jest zwracanie się
    z użyciem słowa Pan/Pani/Państwo.

  • 42. Data: 2009-12-18 19:29:35
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "XYZ" news:hggkgh$2p2$1@news.onet.pl

    > Jeżeli ktoś mieni się oficjalnym reprezentantem banku, to oczekuję
    > wypowiedzi w tonie oficjalnym. Takie są w Polsce przyjęte zwyczaje.

    Si. Dlatego amatorzy z pocztowego (jeżeli rzeczywiście to są bankierzy z
    pocztowego) powinni się uczyć od kolegów z bekającego W - do ich obecności
    na w necie nie mam najmniejszych zastrzeżen :)

  • 43. Data: 2009-12-18 19:58:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Jeżeli ktoś mieni się oficjalnym reprezentantem banku, to oczekuję
    > wypowiedzi w tonie oficjalnym. Takie są w Polsce przyjęte zwyczaje.

    Trudno stwierdzić na ile jest to 'oficjalna reprezentacja banku'. Może ktoś
    z banku po prostu chciał przekazać informacje.

> [...]
    > mówienia mi na "ty", skoro tak wypowiada się przedstawicielka tej
    > instytucji? Po prostu muszą wiedzieć, gdzie jest ich miejsce, a nie

    Obecność kogoś z banku na naszej grupie bez wątpienia jest pewną formą
    reklamy, jednakże nie przeceniałbym tego aspektu, gdyż skuteczność takiej
    formy reklamy byłaby wybitnie mierna. Tę grupę odwiedzają zazwyczaj osoby
    doskonale ogólnie zorientowane w temacie, które marketingowej ściemy nie
    kupują. Nawet jeśli jakaś marketo-ściema się pojawi, znajdzie się na pewno
    ktoś, kto ją sprostuje albo obśmieje.

    Obecność osoby z banku na grupie według mnie daje możliwość podniesienia
    poziomu dyskusji. Taka osoba może zapobiec czasami bezcelowym dywagacjom w
    jakimś temacie związanym z tym właśnie bankiem, udzielając odpowiedzi z
    pozycji osoby znającej temat od drugiej strony. I jeżeli o mnie chodzi w
    najmniejszym stopniu mi nie przeszkadza, aby zwracała się do mnie na "ty".
    Zwracanie się na "Pan", tworzyłoby dystans, który do niczego nie jest mi
    potrzebny. Ale naturalnie należy szanować także odmienne zdanie na ten
    temat.

> [...]
    > być moimi znajomymi. Po prostu ogólnie przyjętą normą jest zwracanie się z

    OK, rozumiem, taka moda przyszła chyba z USA, ale już powoli odchodzi w
    zapomnienie. Ja na takie rzeczy po prostu nie zwracam większej uwagi. I żeby
    nie było nieporozumień, mam grubo ponad 30 lat. Nie jestem gniewnym
    licealistą. :)

  • 44. Data: 2009-12-18 20:18:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    > Trudno stwierdzić na ile jest to 'oficjalna reprezentacja banku'. Może
    > ktoś z banku po prostu chciał przekazać informacje.

    OK, chwila poszukiwań dała taki rezultat, że to jednak jest "oficjalna
    reprezentacja banku". Nie chciało mi się wierzyć w taką rotację MałgosiK,
    ale jednak. :)

  • 45. Data: 2009-12-18 20:36:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hggmeg$ur7$1@srv.cyf-kr.edu.pl

> [...]
    żeby
    > nie było nieporozumień, mam grubo ponad 30 lat. Nie jestem gniewnym

    Ale też Ciebie to delikatnie rzecz ujmując wkur... Nie jestem osamotniony
    uff.

  • 46. Data: 2009-12-18 21:07:33
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hggnqo$9e$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > OK, chwila poszukiwań dała taki rezultat, że to jednak jest "oficjalna
    > reprezentacja banku". Nie chciało mi się wierzyć w taką rotację MałgosiK,
    > ale jednak. :)

    Czyli co? To jest ta MałgosiaK z mBanku?

  • 47. Data: 2009-12-18 21:16:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > Czyli co? To jest ta MałgosiaK z mBanku?

    Wszystko na to wskazuje.

  • 48. Data: 2009-12-18 22:09:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "MarekZ" news:hggr0c$2jj$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Wszystko na to wskazuje.

    Podziękował za informacje.

  • 49. Data: 2009-12-21 07:18:24
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-12-18 12:53, Valdi wrote:
    > "witrak()" news:hgfpt2$71o$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Czy rozmawiacie o mnie? ;)

    Nie. Prowadziliśmy ogólne rozważania. Może zresztą oczekiwałem zbyt
    wiele - powiedzmy: jeśli nie finezji to przynajmniej pewnego
    wyczucia ;-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 50. Data: 2009-12-21 08:52:46
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "witrak()" news:hgn7ks$d8h$1@atlantis.news.neostrada.pl

    > Nie. Prowadziliśmy ogólne rozważania. Może zresztą oczekiwałem zbyt
    > wiele - powiedzmy: jeśli nie finezji to przynajmniej pewnego
    > wyczucia ;-)

    Wyczucie? W ostatnich bodajże trzech dniach pewna osoba miała na grupie z
    tym problem...