  • 11. Data: 2007-10-05 14:09:21
    Temat: Re: konto firmowe i jednoosobowa DG
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Gerw@zy" <n...@n...null> napisał w wiadomości
    news:fe52u6$r69$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A to ciekawe co piszesz, muszę sprawdzić bo o coś takiego mi właśnie
    > chodzi. Tylko pytanie, po co Inteligo miałoby rozbitą ofertę na
    > firmaowe/osobiste skoro firmowe można rejestrować tylko jednoosobowe DG.
    > Coś mi nie pasuje z tym przepisem o którym piszesz.

    Zapomniales jeszcze o podatku belkowym.
    Uzywajac osobistego konta dla celow DG sprawiasz, ze placisz podatek DWA
    RAZY- raz ryczaltowo belkowe, a dwa - odsetki musisz wpisac tez do
    prowadzonej ewidencji, gdzi egeneruja Ci przychod do opodatkowania!
    W przypadku kont dla DG belkowe nie jest pobierane.
    Dwa - kontrola Ci zakwestionuje, gdybys chcial wrzucic koszty obslugi RORa w
    KUP.

    Nie rozumiem, co zlego widzisz w tandemie osobiste+firmowe Inteligo? (choc
    IMHO mbank tezs dobrze jest miec z uwagi na darmowe przelewu do ZUSu)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2007-10-05 14:35:22
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...com>

    RobertS wrote:

    > A jakie znaczenie ma oprocentowanie KO? Przecież konto to nie służy do
    > przechowywania pieniędzy TYLKO do rozliczeń. Oszczędności należy 3mać np.
    > na rachunku oszczędnościowym. W Multi znajdziesz takie dwa.

    znaczy co ? musialbym jeszcze jedno konto zalozyc ? ja bym chciał miec
    ich mniej niz wiecej. W przypadki firmowego mam ten rachunek lokacyjny,
    i do KO tez by mi taki wystarczył, nie trzeba się o niego przynajmniej
    troszczyć jakoś specjalnie ;) Ale właściwie to za bardzo nie narzekam.

    > p.s.
    > Osoba prowadząca dz. gosp. nie ma obowiązku posiadania osobnego konta.

    Gdy zakładałem DG był taki obowiązek, i tak mi już zostało, właściwie...
    historycznie, chcociaż te bezpłatne przelewy i bankomaty mi się podobają
    akurat w tym koncie.

  • 13. Data: 2007-10-05 16:41:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:fe5i1j$14h$1@inews.gazeta.pl...

    > znaczy co ? musialbym jeszcze jedno konto zalozyc ? ja bym chciał miec ich
    > mniej niz wiecej.

    No coz, skoro Ty chcialbys miec jedno konto do wszystkiego (DG, osobiste
    rozliczenia i jeszczelokaty - a przy tym neidrogie i wysoko oprocentowane) ,
    to sorry batory - czas na wake up! Co Ci szkodzi miec wiecej numerow kont?
    Nie rozumiem tego szczerze mowiac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-10-05 20:52:33
    Od: "Gerw@zy" <n...@n...null>

    SDD napisał(a):

    > Co Ci szkodzi miec wiecej numerow kont?
    > Nie rozumiem tego szczerze mowiac.

    No dla mnie na przykład jest to strasznie niewygodne. Muszę pilnować ile
    odłożyć na firmowym na uregulowanie przelewów, ile mogę przelać na
    osobiste. Ciągłe kontrolowanie i analiza. Często powrót z osobistego z
    powrotem na formowe bo coś się 'urodziło' do przelania i tak w kółko.
    Po co skoro mógłbym mieć jedno do wszystkiego? Nie dostrzegasz w tym
    wygody?

  • 15. Data: 2007-10-05 21:06:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > co skoro mógłbym mieć jedno do wszystkiego? Nie dostrzegasz w tym wygody?

    Dostrzegam. Banki tez. Za wygode zazwyczaj placi sie slono. Ja wole juz
    przegladac, kontrolowac i analizowac. Dla wlasnego bezpieczenstwa - wole
    wchodzic na konto codzienne, niz wejsc za pol roku i stwierdzic, ze zostalo
    wyczyszczone w wyniku fraudu trzy miesiace temu.

    Pozdrawiam
    SDD