-
11. Data: 2004-05-09 10:21:42
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik PrzemB napisał:
> W Inteligo powiadomienie SMS'em dostajesz w
> ciągu minuty po transakcji (z reguły po kilkunastu sekundach),
_natychmiast_ - zwykle zanim pieniądze zdążą wyjechać z bankomatu /
zanim zdążę się podpisać na slipie.
A właśnie. Tak teraz pomyślałem. Blokada zakładana jest w momencie
dokonywania autoryzacji - czyli przed podpisaniem się na slipie.
Teraz pytanie: jeśli kasjerce nie spodoba się mój podpis i nie
zaakceptuje transakcji w POSie - blokada i tak będzie wisieć ?
-
12. Data: 2004-05-09 10:27:42
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
> _natychmiast_ - zwykle zanim pieniądze zdążą wyjechać z bankomatu /
> zanim zdążę się podpisać na slipie.
>
> A właśnie. Tak teraz pomyślałem. Blokada zakładana jest w momencie
> dokonywania autoryzacji - czyli przed podpisaniem się na slipie.
> Teraz pytanie: jeśli kasjerce nie spodoba się mój podpis i nie
> zaakceptuje transakcji w POSie - blokada i tak będzie wisieć ?
Pewnie powisi. Ja jeszcze takiego przypadku nie mialem.
W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu dokonania
transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili.
Bartol
-
13. Data: 2004-05-09 12:57:06
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Bartol Partol napisał:
> Pewnie powisi. Ja jeszcze takiego przypadku nie mialem.
>
> W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu dokonania
> transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili.
AFAIK blokada zawsze jest zakładana na kwotę X w momencie wysłania
zapytania do CA o to, czy można pobrać kwotę X [czy jest pokrycie]... a
zapytanie jest wysyłane przed podpisywaniem się / PINowaniem...
-
14. Data: 2004-05-09 13:15:46
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
>> Pewnie powisi. Ja jeszcze takiego przypadku nie mialem.
No jednak mialem. W BePeHaha.
>> W kazdym razie blokada powinna byc zakladana po potwierdzeniu
>> dokonania transakcji, a nie przed. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili.
>
> AFAIK blokada zawsze jest zakładana na kwotę X w momencie wysłania
> zapytania do CA o to, czy można pobrać kwotę X [czy jest pokrycie]... a
> zapytanie jest wysyłane przed podpisywaniem się / PINowaniem...
W sumie niby slusznie. Ciekawe zatem ile taka blakade trzymaja, gdy nie
dostana potwierdzenia dokonania transakcji. W BPH niby 7 dni, ale kase
oddali mi wczesniej.
Bartol
-
15. Data: 2004-05-09 14:10:59
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Bartol Partol napisał:
> W sumie niby slusznie. Ciekawe zatem ile taka blakade trzymaja, gdy nie
> dostana potwierdzenia dokonania transakcji. W BPH niby 7 dni, ale kase
> oddali mi wczesniej.
Czekaj, czekaj. Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Ja mówiłem o
_generalnych_ zasadach, panujących ogólnie w bankach, nie tylko w inteligo.
A jeśli chodzi o samo inteligo - trzyma blokady przez 7 dni.
-
16. Data: 2004-05-09 14:26:09
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
>
>> W sumie niby slusznie. Ciekawe zatem ile taka blakade trzymaja, gdy
>> nie dostana potwierdzenia dokonania transakcji. W BPH niby 7 dni, ale
>> kase oddali mi wczesniej.
>
> Czekaj, czekaj. Mam wrażenie, że się nie rozumiemy. Ja mówiłem o
> _generalnych_ zasadach, panujących ogólnie w bankach, nie tylko w inteligo.
Toz dlatego do BePeHaha sie odwolalem, ze generalnie niby. ;-)
> A jeśli chodzi o samo inteligo - trzyma blokady przez 7 dni.
OK. A pytales wczesniej:
"A właśnie. Tak teraz pomyślałem. Blokada zakładana jest w momencie
dokonywania autoryzacji - czyli przed podpisaniem się na slipie.
Teraz pytanie: jeśli kasjerce nie spodoba się mój podpis i nie
zaakceptuje transakcji w POSie - blokada i tak będzie wisieć?"
Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?
Bartol
-
17. Data: 2004-05-09 15:36:49
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>
Użytkownik Bartol Partol napisał:
> Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?
No właśnie myślę, że będzie i chcę, żeby mnie ktoś wyprowadził z błędu
jeśli się mylę. :-)
Ale obstawiam, że w tym się nie mylę. :-)
-
18. Data: 2004-05-09 16:09:30
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
>> Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?
>
> No właśnie myślę, że będzie i chcę, żeby mnie ktoś wyprowadził z błędu
> jeśli się mylę. :-)
>
> Ale obstawiam, że w tym się nie mylę. :-)
Jak znam zycie to nie. ;-))
Bartol
-
19. Data: 2004-05-09 19:53:06
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>
Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:
> Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
>
>>> Czyli co, bedzie mimo wszystko wisiec 7 dni?
>>
>> No właśnie myślę, że będzie i chcę, żeby mnie ktoś wyprowadził z
>> błędu jeśli się mylę. :-)
>>
>> Ale obstawiam, że w tym się nie mylę. :-)
>
> Jak znam zycie to nie. ;-))
A mnie się wydaje*, że jest tak:
1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
Jeśli odmowa - wiadomo.
Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.
2. Transakcja z podpisem - kasjerka wklepuje dane i czeka
Transakcja bez autoryzacji - POS drukuje slip, klient się podpisuje,
towar sprzedany.
Transakcja z autoryzacją - bank daje zgodę i zakłada blokadę.
klient podpisuje, podpis zgodny, towar sprzedany.
klient podpisuje, podpis niezgodny, kasjer wysyła cancela.
M. in. po to istnieją blokady i rozliczenia z Visy, żeby zminimalizować
ilość błędów typu problemy na łączach, niezgodne podpisy, nieumiejętność
obsługi POS-a, zwykłe omyłki. Blokada ma to do siebie, że po regulaminowym
(bankowym) czasie sama schodzi i nie ma żadnej sprawy. A rozliczenie to już
konkretna operacja księgowa, którą trzeba reklamować jeśli coś się nie
zgadza.
*jeśli się mylę, proszę o poprawienie.
--
ukłony - skowi
skowi at poczta fm
.-) Oczko mu się odlepiło! Temu misiu!
-
20. Data: 2004-05-09 21:05:34
Temat: Re: konto z powiadamianiem SMS
Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>
Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
> A mnie się wydaje*, że jest tak:
>
> 1. Transakcja z PIN-em - kasjerka wklepuje dane, klient wklepuje PIN.
> Jeśli odmowa - wiadomo.
> Jeśli zgoda - POS drukuje slip z potwierdzeniem.
> *jeśli się mylę, proszę o poprawienie.
Placilem Maestro z PINem. Tzn. probowalem zaplacic. Kasjerka wczytywala
karte i podawala kwote, ja zatwierdzialem kwote i podawalem PIN. Za
kazdym razem wyjezdzal kwitek z napisem typu "problemy z autoryzacja,
transakcja odrzucona". Na piec prob bank zalozyl mi dwie blokady. Jedna
mimo tego, ze byla informacja o bledach i anulowaniu transakcji, a druga
czekala ciagle na potwierdzenie, czyli nie bylo informacji, ze zostala
odrzucona. Tak mi zeznal konsultant.
Niestety karta nie byla inteligowa i nie moglem sledzic za pomoca SMSow,
co tez bank ciekawego na moim koncie wyczynia. ;-)
Bartol