  • 1. Data: 2006-12-15 15:55:25
    Temat: kontrola przelewow przez US?
    Od: pochmurnik <m...@o...wiadomo.pl>

    Witam
    Cos obilo mi sie o galki oczne, ale wolalbym, by ktos mi to potwierdzil,
    o ile jest wladny...
    Czy jesli moja mama zbywa mieszkanie i nie posiada konta w banku,
    nabywca mieszkania moze przelac pieniadze na konto moje - jej syna?
    Przypuszczam, ze tak lecz interesuje mnie kwestia urzedu skarbowego. Czy
    wplyw tak duzej kwoty (kilkadziesiat tysiecy), ktora i tak zostanie
    opodatkowana podatkiem od osob fizycznych (sprzedaz po nowym roku wiec
    19%...) bedzie wplywem, na ktory US moze wejrzec i dorzucic cos jeszcze
    skoro nie ja jestem wlascicielem i zbywajacym?
    pozdrawiam cieplo
    maciek
    ps. i tak zadzwonie na infolinie US, ale bardziej Wam ufam...

  • 2. Data: 2006-12-15 18:02:28
    Temat: Re: kontrola przelewow przez US?
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    A nie jest prościej żeby Twoja Matka założyła rachunek bankowy? To
    praktycznie nic nie kosztuje a potem można konto zamknąć. Najlepiej
    załóż konto w tym samym banku co druga strona transakcji. Po co
    robić takie kombinacje o jakich piszesz?

    MARIO

  • 3. Data: 2006-12-15 19:40:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "pochmurnik" <m...@o...wiadomo.pl> wrote in message
> [...]
    > od osob fizycznych (sprzedaz po nowym roku wiec 19%...) bedzie wplywem, na
    > ktory US moze wejrzec i dorzucic cos jeszcze skoro nie ja jestem

    poczytaj jeszcze o depozycie nieprawidłowym i dowiesz się, że US sie jeszcze
    o 2% o tej kwoty na twoim rachunku upomni.
    Załóż mamie konto.

  • 4. Data: 2006-12-15 20:11:47
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-12-15 16:55, pochmurnik stwierdził, że:
    > ps. i tak zadzwonie na infolinie US, ale bardziej Wam ufam...

    US nie sprawdza rachunków, więc o nich się nie martw. Bank ma jednak
    obowiązek rejestrowania wpływów powyżej 15 000 EUR i informowania o nich
    GIIF.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 5. Data: 2006-12-15 21:53:38
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy jesli moja mama zbywa mieszkanie i nie posiada konta w banku, nabywca
    > mieszkania moze przelac pieniadze na konto moje - jej syna?

    Polecałbym założenie konta, otrzymanie kasy i likwidację konta. Jak chcesz
    anonimowo, to za litra niektórzy takową usługę świadczą.

    +*/-+

  • 6. Data: 2006-12-16 10:11:40
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:eluvfh$ee3$1@news.dialog.net.pl...
    > US nie sprawdza rachunków, więc o nich się nie martw. Bank ma jednak
    > obowiązek rejestrowania wpływów powyżej 15 000 EUR i informowania o nich
    > GIIF.

    GIIF jest ściśle powiązany z MF. Podobnie jak urzędy skarbowe :)

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 7. Data: 2006-12-17 13:51:22
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >poczytaj jeszcze o depozycie nieprawidłowym i dowiesz się, że US sie
    >jeszcze
    >o 2% o tej kwoty na twoim rachunku upomni.

    Czy to już kwalifikuje się na depozyt nieprawidłowy (nb. kto ten
    przepis wymyślił?).
    Tak myślę, że skoro w moim domu mogą być przedmioty nie moje
    (byle nie kradzione) to na moim koncie nie moje pieniądze też
    mogłyby być (też nie kradzione).
    Równie dobrze pytający mógłby pieniądze przynieść mamie w walizce
    od kupującego. Też będzie depozyt?
    Arek

  • 8. Data: 2006-12-17 17:40:34
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote in message

> [...]
    > mogłyby być (też nie kradzione).
    > Równie dobrze pytający mógłby pieniądze przynieść mamie w walizce

    dyskusja na ten temat już była.
    jesli to ma byc depozyt prawidły to masz odddać TO SAMO a nie TAKIE SAMO.
    Pieniądze w walizce sie pod to łapią bo oddajesz dokładnie te same
    pieniędze, które w depozyt przyjąłeś.
    Niestety przelew na konto to nie są te same pieniądze, tylko takie same
    pieniądze.
    No cóż, wymyślili to sami polacy, tłumacząc depozytem wszystkie wzajemnie
    udzielane sobie pożyczki, od których tez podatek sie należy.
    parę latem temu sejm dopisał depozyty nieprawidłowe do listy.