  • 1. Data: 2009-07-31 16:13:12
    Temat: koszt przelewu do usa
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Mam do zapłacenia fakture w usa na kwote powiedzmy 1000 dolarów - mam konta w
    kilku polskich bankach z których moge taki przelew zrobić - tylko, że banki nie
    potrafią powiedzieć ile za ten przelew zapłace - twierdzą, że x zł + prowizja
    banków pośredniczących - jak drąże temat i chce wiedzieć ile to dokładnie to
    mnie zbywają. Ja tłumacze, że wg prawa powinienem znać cene usługi przed jej
    wykonaniem i nie chce po przelewie dostać 500$ opłat innych banków do zapłacenia
    . Irytuje mnie ta sytuacja - mamy 21 wiek a oni nie wiedzą ile zapłace za
    przelew - oczywiście podałem dane banku i wszelkie kody. Jako, że nie pierwszy
    raz spotyka mnie taka sytuacja do kogo moge sie zwrócić aby to zmienić?

  • 2. Data: 2009-07-31 16:41:07
    Temat: Re: koszt przelewu do usa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gasper wrote:
> [...]
    > podałem dane banku i wszelkie kody. Jako, że nie pierwszy raz spotyka
    > mnie taka sytuacja do kogo moge sie zwrócić aby to zmienić?

    Mniej więcej po 50 dolarow od kazdego banku pośredniczącego.
    Bank tego nie wie, tak samo jak ty nie wiesz ile biorą za dolara w Zimbabwe.
    Zwykle po drodze jest jeden albo dwa banki pośredniczące, w zależności
    od tego do jak zapyziałej dziury chcesz kasę wysłać.

    Pamietaj, że domyślnie banki pobiorą sobie opłatę, z kwoty przelewu,
    wiec moze dotrzeć mniej niż wysłałeś. Oby obciążyć bezpośrednio ciebie,
    a nie kwotę przelewu trzeba się o to jawnie upomniec w banku.

  • 3. Data: 2009-07-31 16:47:15
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    no ale mamy 21 wiek ! jak bank może nie wiedzieć ile jest banków i ile kasują do
    docelowego banku? jak zlecam przesyłke towaru z Usa to wiem z góry ile zapłace,
    mimo że jedzie lądem, potem statkiem a na końcu samolotem - przewoźnik podaje
    cene za usługe i tyle mu płace - nie mówi, że powie mi ile do zapłaty jak już
    przywiezie towar bo nie wie ile zapłaci za samolot a ile za statek a ile za
    droge lądową ! Banki oferując usługe przelewu powinny podać jego dokładną cene !

  • 4. Data: 2009-07-31 17:13:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gasper wrote:
    > no ale mamy 21 wiek ! jak bank może nie wiedzieć ile jest banków i ile
    > kasują do docelowego banku?

    Bo jest ich tysiące i w każdej chwili mogą zmienić opłaty, a nie ma
    globalnego systemu, w którym takie informacje byłyby trzymane i nie ma
    bata, żeby wszystkie banki do tego zmusić.

    Zapewne jak bardzo chcesz to bank się tego dowie. Za odpowiednią opłatą
    oczywiście.

> [...]
    > zapłaci za samolot a ile za statek a ile za droge lądową ! Banki
    > oferując usługe przelewu powinny podać jego dokładną cene !

    Tylko, że opłaty dla innych przewoźników są pokrywane z tego co
    zapłacisz pierwszemu.

    Zapewne bank też mógłby to zrobić. Zaśpiewać ci $300 opłaty, a potem z
    tego płacić następnym pośrednikom i już samodzielnie. Co zostanie to
    jego. Tylko, że zapewne chciałbyś po kosztach.

  • 5. Data: 2009-07-31 18:37:09
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    Jedyne co moge zasugerowac, to:

    (1) wyslanie z banku, ktory pobiera zryczaltowana oplate za przelew do
    USA - Jezeli dobrze rozumiem, Pekao SA tak ma (0.50% + 22.00 zl +
    80.00 zl) i chyba Alior (50.00 zl + 40.00 zl)

    http://www.pekao.com.pl/binsource/f/55/75/P1K073bccb
    6d03ebb3665575,ATTACHMENT,PL,1,4,0.pdf

    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/klienci_indywidualni/toip/toip_konta_osobi
    ste.pdf

    lub

    (2) sprawdzenie gdzie dany polski bank (jezeli masz kilka do wyboru)
    ma rachunki nostro i dopasowanie do tego rachunku odbiorcy - z
    nadzieja, ze pojdzie bezposrednio, wiec koszty bankow posredniczacych
    beda zerowe.

    Np. Nordea BP chwali sie rachunkiem w JP Morgan Chase:

    http://www.nordea.pl/_items/pdf/lista_nostro_polska_
    04072009.pdf

  • 6. Data: 2009-07-31 18:47:50
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    i.googlegroups.com

    [ciach]

    Przepraszam za OT. Stesknilem sie za toba bradley.st :) (bez skojarzen tylko
    prosze) Cos ostatnio cisze zasiales odnosnie swojej osoby na grupie :)

  • 7. Data: 2009-07-31 19:09:27
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 31 Lip, 14:47, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Przepraszam za OT. Stesknilem sie za toba bradley.st :) (bez skojarzen tylko
    > prosze)

    Nie no, spoko, Valdi. Jakie skojarzenia? Nikt nie ma watpliwosi ze
    mozna sie stesknic za moimi wyczerpujacymi i szalenie profesjonalnymi
    odpowiedziami, jak np. powyzej w tym watku.

    > Cos ostatnio cisze zasiales odnosnie swojej osoby na grupie :)

    No ba, na przelomie miesiecy zazwyczaj rozciagam moje imperialistyczne
    macki i a to niszcze czyjes zyciowe oszczednosci, a to manipuluje
    budzetem co pomniejszego panstwa... ;) Taka ta praca, Panie Szanowny,
    taka ta praca... ;)

  • 8. Data: 2009-07-31 19:18:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    e.googlegroups.com

    > Nie no, spoko, Valdi. Jakie skojarzenia? Nikt nie ma watpliwosi ze
    > mozna sie stesknic za moimi wyczerpujacymi i szalenie profesjonalnymi
    > odpowiedziami, jak np. powyzej w tym watku.

    Twoja ironia z jednej strony mnie cieszy, z drugiej zas rani... ehh kociol
    mi w glowie robisz.

> [...]
    > macki i a to niszcze czyjes zyciowe oszczednosci, a to manipuluje
    > budzetem co pomniejszego panstwa... ;) Taka ta praca, Panie Szanowny,

    W koncu najwazniejsze to robic w zyciu co naprawde sie kocha :)

  • 9. Data: 2009-07-31 19:28:31
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ale to ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej ! jak coś oferują to niech
    podają cene tego !

  • 10. Data: 2009-07-31 20:22:28
    Od: "Tomasz [Bubon]" <t...@g...com>

    On 31 Lip, 21:28, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
    > ale to ryzyko prowadzenia działalności gospodarczej ! jak coś oferują to niech
    > podają cene tego !

    A gdyby tak kartą lub PayPalem?
    Nie da się?
    Koszty byłyby znane od razu...