  • 21. Data: 2008-05-22 14:04:06
    Temat: Re: kradzież karty kredytowej - Raiffeisen Bank (POMOCY !!)
    Od: s...@g...com

    On 22 Maj, 14:48, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a31614f3-3365-401a-ba81-a69139033741@
    v26g2000prm.googlegroups.com...

> [...]
    > 150 EUR? Tak jak napisał kashmiri szkoda, że pojawiłaś się dopiero teraz,
    > zanim napisałas coś do banku o tym "zagubieniu w szatni", z pewnością
    > postąpiłaś nieoptymalnie. Ale miejmy nadzieję, że nie napisałaś tam jakichś
    > bzdur. Tak czy inaczej uważam, że masz praktycznie pewność pozytywnego
    > zakończenia się tej sprawy co do kwoty powyżej 150 EUR.
    >
    > Karty Rajfiego są zawsze na podpis, więc bank nie może nawet szukać dziury w
    > całym używając manewrów związanych z transakcjami pinowanymi czy tam z
    > chipa. A może miałaś jakies płatne ubezpieczenie tej karty dodatkowo?

    Marek,

    Dzieki za porade. Widze, ze znasz kawalek tej ustawy, ale nie do konca
    ja przeczytales. 150eur wynika z ustawy o elektronicznych
    instrumentach platniczych. W tej ustawie sa opisane m.in, obowiazki
    posiadacza karty platniczej - nalezyta starannosc przy przechowywaniu
    karty. Na ten paragraf z tejze ustawy powoluje sie bank.

  • 22. Data: 2008-05-22 14:20:07
    Od: Mariusz <m...@w...pl>

    Radek Wroclawski pisze:
    > m...@g...com pisze:
    > http://kartyonline.pl/arty.php?id=74
    >
    > Wprowadzona w życie w październiku 2003 roku ustawa o elektronicznych
    > instrumentach płatniczych ograniczyła odpowiedzialność posiadacza lub
    > użytkownika karty płatniczej za nieuprawnione transakcje dokonane przed
    > zastrzeżeniem karty do kwoty równowartości 150 euro.

    oraz: "Ograniczenie to nie dotyczy sytuacji, gdy posiadaczowi można
    przypisać winę za zaistniałą sytuację. W przepisie tym jako przykłady
    zawinienia posiadacza karty podaje się nienależyte przechowywanie karty
    i kodu identyfikacyjnego lub przechowywanie ich razem."

    M.

  • 23. Data: 2008-05-22 14:53:08
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Mariusz" <m...@w...pl> wrote in message
    Radek Wroclawski pisze:
> [...]

    zawinienia posiadacza karty podaje się nienależyte przechowywanie karty
    i kodu identyfikacyjnego lub przechowywanie ich razem."

    ---------------

    Ciekawe czy autorka watku zostawila by w szatki koperte z gotowka w
    wysokosci w/w kilkunastu tysiecy zlotych.

    pozdr

  • 24. Data: 2008-05-22 14:59:34
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    .googlegroups.com...

[...]

    No a na co innego miałby sie powoływać aby nie ponieść odpowiedzialności,
    bank to nie instytucja charytatywna i walczy o swoją kasę? Nie bardzo
    rozumiem istotę powyższej argumentacji, chyba jest oczywiste, że osoba
    poszkodowana musi w ten sposób przedstawić sytuację aby nie dało się jej
    skutecznie zarzucić nie dochowania należytej staranności... W tym kontekście
    wspomniałem o najprawdopodobniej nieoptymalnym przedstawieniu sytuacji w
    reklamacji skierowanej do banku.

    marekz

  • 25. Data: 2008-05-22 15:02:23
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

[...]

    bank to nie instytucja charytatywna i walczy o swoją kasę? Przecież
    zorganizowane wyłudzenie tak by właśnie też mogło wyglądać, niby-ukradzenie
    karty, po pewnym czasie zastrzeżenie i reklamacja transakcji nią. Bank
    powinien a'priori zakładać i taką mozliwość.

    Nie bardzo rozumiem w związku z tym istotę powyższej argumentacji, chyba

  • 26. Data: 2008-05-22 15:13:37
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    Bank to nie instytucja charytatywna i walczy o swoją kasę. Przecież
    zorganizowane wyłudzenie tak by właśnie też mogło wyglądać: niby-ukradzenie
    karty, wykonanie nią transakcji, po pewnym czasie zastrzeżenie karty i
    reklamacja tych transakcji. Bank powinien a'priori zakładać i taką
[...]

    choć uważam, że jak najbardziej jest jeszcze na tym etapie pora na
    skorygowanie, przypomnienie sobie, jak to w istocie było. Względnie na
    przyznanie się do tego, że to było zorganizowane wyłudzenie i zrezygnowanie
    z dalszych prób odzyskania środków.

    marekz

  • 27. Data: 2008-05-22 17:59:20
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kashmiri" <k...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:g12geg$nfu$1@news.interia.pl...
    >>

    > Po pierwsze bredzisz. Po drugie skladanie falszywych zeznan jest karalne.
    > Wsadz sobie swoje swiatle rady tam, gdzie slonce nie dochodzi.

    PLONK

  • 28. Data: 2008-05-22 18:15:03
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyznanie się do tego, że to było zorganizowane wyłudzenie i
    > zrezygnowanie z dalszych prób odzyskania środków.

    Dokładnie. Można sobie teraz "przypomnieć" szczegóły. Przecież bezpośrednio
    po takim wydarzeniu jest się w szoku, można wiele nie pamiętać - dopiero
    analizując zdarzenia na chłodno, z dystanu można zauważyć wiele szczegółów.
    (Np. karta mogła nie być skradziona z płaszcza w szatni, tylko z trzymanej
    przez Ciebie torebki przez kieszonkowca).

    Cokolwiek, byle bank nie mógł się powołać na niedochowanie przez Ciebie
    należytej staranności.

    k.

  • 29. Data: 2008-05-22 18:55:44
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 22 May 2008 18:59:20 +0100, kashmiri napisał(a):

    > PLONK

    Prawda czasem boli.

    AK

  • 30. Data: 2008-05-22 20:59:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 22 May 2008 10:09:34 +0200, krzysztofsf <k...@w...pl>
    wrote:

    >Chyba najrozsadniejsza wypowiedz w watku :)
    >Z tym, ze chyba powinno byc "dobrego prawnika".

    Wystarczy średni.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356