  • 1. Data: 2009-05-18 17:40:02
    Temat: kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: sorden <s...@w...pl>

    http://www.nbportal.pl/prezentacje/kreacja.html

    NBP nie klamie.
    Z depozytu 1000pln banki kreuja ponad 27k pln przy poziomie rezerw 3.5%

    milego,

    --
    in

  • 2. Data: 2009-05-18 17:58:31
    Temat: Re: kreacja pieniadza raz jeszcze
    Od: c...@g...com

    On 18 Maj, 19:40, sorden <s...@w...pl> wrote:
    > http://www.nbportal.pl/prezentacje/kreacja.html
    >
    > NBP nie klamie.
    > Z depozytu 1000pln banki kreuja ponad 27k pln przy poziomie rezerw 3.5
    Ściślej: z 1k gotówki mogą wykreować 27k pieniądza dłużnego, przy czym
    tych 27k w praktyce się nie osiąga.
    Ameryki nie odkryłeś. Nie wiem czym tu się bulwersować.

  • 3. Data: 2009-05-18 17:59:41
    Od: sorden <s...@w...pl>

    c...@g...com wrote:

    > Ściślej: z 1k gotówki mogą wykreować 27k pieniądza dłużnego, przy czym
    > tych 27k w praktyce się nie osiąga.
    > Ameryki nie odkryłeś. Nie wiem czym tu się bulwersować.

    Wiem, ze nie odkrylem - jednak kilka osob sie w tej kwestii nie zgadzalo.
    To bylo tak dla ostatecznego wyjasnienia tematu.

    --
    in

  • 4. Data: 2009-05-18 18:02:11
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Maj, 19:40, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Z depozytu 1000pln banki kreuja ponad 27k pln przy poziomie rezerw 3.5%

    I wraz im się nie opłaca ?

  • 5. Data: 2009-05-18 19:03:36
    Od: c...@g...com

    On 18 Maj, 19:59, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Wiem, ze nie odkrylem - jednak kilka osob sie w tej kwestii nie zgadzalo.
    > To bylo tak dla ostatecznego wyjasnienia tematu.
    Wiesz - bo ta informacja jest nieprecyzyjna na tyle że można się
    czepiać. Wpis sugeruje, że wystarczy 1k depozytu żeby wykreować tą
    kwotę, co oczywiście nie jest prawdą.

  • 6. Data: 2009-05-18 19:25:49
    Od: sorden <s...@w...pl>

  • 7. Data: 2009-05-18 19:28:15
    Od: sorden <s...@w...pl>

    c...@g...com wrote:

    > Wiesz - bo ta informacja jest nieprecyzyjna na tyle że można się
    > czepiać. Wpis sugeruje, że wystarczy 1k depozytu żeby wykreować tą
    > kwotę, co oczywiście nie jest prawdą.

    Szczogly sa w linku. Sedno jest takie, ze depozyt 1000pln wpuszczony do
    systemu bankowego ma szanse wykreowac ponad 27k pln.

    --
    in

  • 8. Data: 2009-05-18 19:51:28
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 18 May 2009 21:28:15 +0200, sorden wrote:

    > Szczogly sa w linku. Sedno jest takie, ze depozyt 1000pln wpuszczony do
    > systemu bankowego ma szanse wykreowac ponad 27k pln.

    Sedno jest takie, że 1000 gotówki wpuszczone do systemu bankowego może
    wykreować ponad 27k PLN kredytów kreując jednocześnie ponad 28k PLN
    depozytów.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 9. Data: 2009-05-18 20:31:23
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Marcin Mokrzycki wrote:

    > Sedno jest takie, że 1000 gotówki wpuszczone do systemu bankowego może
    > wykreować ponad 27k PLN kredytów kreując jednocześnie ponad 28k PLN
    > depozytów.

    Przy czym oprocentowanie kredytu jest znacznie wyzsze niz depozytu, a to juz
    jest pieniadz wykreowany "na czysto".

    --
    in

  • 10. Data: 2009-05-19 06:39:37
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 18, 10:31 pm, sorden <s...@w...pl> wrote:

    > Przy czym oprocentowanie kredytu jest znacznie wyzsze niz depozytu, a to juz
    > jest pieniadz wykreowany "na czysto".
    >
    > --
    > in

    Czyli de facto kreowane nie jest 27k PLN tylko... ODSETKI kredytowe od
    kredytu 27k PLN MINUS ODSETKI LOKACYJNE od depozytu 28k PLN.

    Wszystko inne co zostalo wykreowane jako kredyt ulega destrukcji ;)