  • 1. Data: 2009-01-18 16:17:42
    Temat: kredy rodzina na swoim - dom i zakup dzialki
    Od: "mborow" <m...@i...pl>

    Witam ponownie grupowiczow,
    Jezeli ktos korzystal to prosze o rade.
    Chcialbym, korzystajac z doplat "rodzina na swoim"
    kupic dom.
    Ale dom stoi na dzialce ;-)
    Jak bedzie to uznane w banku. Czy kredyt biore tylko na "dom" czy na dom z
    dzialka? I jak wtedy wyglada sprawa doplat?

    Pozdrawiam
    m...@i...pl

  • 2. Data: 2009-01-18 21:52:02
    Temat: Re: kredy rodzina na swoim - dom i zakup dzialki
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Ale dom stoi na dzialce ;-)

    A co, domy lewitują?
    MSPANC

    A tak w ogóle to jest w pełni akceptowalne że domy stoją na działkach, nawet
    w kredytach z dopłatami

    --
    Darek

  • 3. Data: 2009-01-18 23:58:20
    Od: "czeresniakow" <c...@g...pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> napisał(a):

    > A co, domy lewitują?
    > MSPANC
    >
    > A tak w ogóle to jest w pełni akceptowalne że domy stoją na działkach, nawet
    > w kredytach z dopłatami

    To znaczy że nie ma ograniczenia co do wielkości działki?
    Przy tym kredycie ograniczenie goni ograniczenie -
    http://kredyt.ogar.pl/doplaty.html
    (mieszkanie max. 75m2, dom max 140m2) a działka może być bez ograniczeń?

  • 4. Data: 2009-01-19 08:40:18
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    czeresniakow pisze:

    > To znaczy że nie ma ograniczenia co do wielkości działki?
    > Przy tym kredycie ograniczenie goni ograniczenie -
    > http://kredyt.ogar.pl/doplaty.html
    > (mieszkanie max. 75m2, dom max 140m2) a działka może być bez ograniczeń?

    Tak, raczej tak - ale musisz sie zmiescic w cenie. A wiec
    (cenadomu+cenadzialki)/metrazdomu =< cene_z_tabeli_BGK.

    No i musisz miec zdolnosc na calosc.

  • 5. Data: 2009-01-19 17:34:35
    Od: d...@g...com

    On 18 Sty, 17:17, "mborow" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Jak bedzie to uznane w banku. Czy kredyt biore tylko na "dom" czy na dom z
    > dzialka? I jak wtedy wyglada sprawa doplat?

    Działka NIE może być niestety kredytowana z kredytu "z dopłatami".

    pozdrawiam,
    damian
    --
    http://instalacje-gazowe-do-aut.pl - Wszystko o LPG!
    http://MeanderPark.pl - Wypoczynek w MeanderPark w Oravicach

  • 6. Data: 2009-01-19 22:12:55
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    d...@g...com pisze:
    > Działka NIE może być niestety kredytowana z kredytu "z dopłatami".
    a który punkt ustawy o tym mówi?

    AFAIK można bez problemu...

  • 7. Data: 2009-01-21 17:26:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Jan 2009 09:34:35 -0800 (PST), w
    <5...@l...go
    oglegroups.com>,
    d...@g...com napisał(-a):

    > Działka NIE może być niestety kredytowana z kredytu "z dopłatami".

    Być może jeżeli chcesz kupić SAMĄ działkę i na niej budować się (może ktoś
    sprostuje lub wyjaśni).

    Jeżeli dom to może być z działkę (bo to całość).

    A najlepiej gdyby dom miał użytkowej 70m2, a z pozostałych zrobisz garderobę,
    strych, pomieszczenie gospodarcze itp :).

  • 8. Data: 2009-01-22 09:31:23
    Od: d...@g...com

    On 19 Sty, 23:12, Radek Wroclawski <r...@n...pl> wrote:

    > a który punkt ustawy o tym mówi?

    No to inaczej: wg informacji na http://www.bgk.com.pl/index.php?module=site&artId=40
    6
    kredyt "Rodzina na swoim" można wziąć na następujące cele:

    ===========
    Kredyt preferencyjny może zostać udzielony na:

    * zakup będącego w budowie lub istniejącego domu jednorodzinnego
    lub lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym, stanowiącego odrębną
    nieruchomość, z wyłączeniem zakupu domu jednorodzinnego lub lokalu
    mieszkalnego, do którego któremukolwiek z kredytobiorców w dniu
    zawarcia umowy kredytu preferencyjnego przysługiwał inny tytuł prawny,
    * zakup spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego
    w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego,
    * pokrycie kosztów budowy lokalu mieszkalnego w budynku
    wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego, budowanego przez spółdzielnię
    mieszkaniową w celu ustanowienia odrębnej własności tego lokalu lub
    przeniesienia własności domu jednorodzinnego,
    * wkład budowlany do spółdzielni mieszkaniowej, wnoszony w celu
    uzyskania spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, którego
    przedmiotem jest zasiedlany po raz pierwszy lokal mieszkalny,
    * budowę domu jednorodzinnego,
    * nadbudowę, przebudowę lub rozbudowę budynku mieszkalnego lub
    adaptację budynku lub lokalu o innym przeznaczeniu na cele mieszkalne,
    w celu uzyskania lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną
    nieruchomość.
    ===========

    Jak widać, NIE ma tam działki, zatem wnioskuję, że na działkę kredytu
    z dopłatami nie dostaniesz. Skoro są jasno zdefiniowane cele, to tylko
    na te, a nie inne, można dostać kredyt. Gdzieś jest błąd w moim
    rozumowaniu?

    Na samy końcu podanej wyżej strony są linki do ustaw - tam również nie
    zauważyłem, aby była mowa o działkach. Ale jeśli "się da", to w sumie
    dobrze, ale lepiej aby nie gdybać, tylko aby napisał to ktoś, kto
    dostał.

    Damian

  • 9. Data: 2009-01-22 09:33:40
    Od: d...@g...com

    On 21 Sty, 18:26, "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Być może jeżeli chcesz kupić SAMĄ działkę i na niej budować się (może ktoś
    > sprostuje lub wyjaśni).

    Odpisałem w poście wyżej - jeśli tak, to w sumie dobrze, ale ustawa i
    informacje na BGK sugerują inaczej wymieniając *dokładne* cele, a tam
    działki brak.

    Damian

  • 10. Data: 2009-01-22 09:55:42
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    d...@g...com wrote:

    > Odpisałem w poście wyżej - jeśli tak, to w sumie dobrze, ale ustawa i
    > informacje na BGK sugerują inaczej wymieniając *dokładne* cele, a tam
    > działki brak.

    Ale jest DOM. A dom kupujesz z dzialka. Chodzi o to, ze nie mozesz wziac
    kredytu z doplatami na kupno SAMEJ DZIALKI, jak rowniez lepiej aby w
    umowie nie bylo ODDIZELNEJ CENY ZA DZIALKE I ODDZIELNEJ ZA DOM. Kupujesz
    DOM Z DZIALKA - i na to mozesz swobodnie brac kredyt z doplatami (o ile
    zmieszcisz sie w cenniku).

    Max cena to

    Cena_na_umowie/metraz_domu =< kwota za m2 z BGK

    --
    Regards,
    Maverick