  • 1. Data: 2006-09-26 10:20:15
    Temat: kredyt BEZ pozwolenia na budowe - zlapanie ulgi odsetkowej
    Od: " Alicja" <o...@g...pl>

    Witam,

    mam do Szanownych Grupowiczow pytanie, ale zadam je po krotkim wstepie :)

    Mam zamiar zaczac budowe domu. Dzialke juz mam, natomiast dom jest w fazie
    projektu, w zwiazku z tym i procedurami w Urzedzie Miasta na pewno nie
    otrzymam pozwolenia na budowe w tym roku.
    Jak wiekszosc z Was pewnie wie, ulga odsetkowa prawdopodobnie zostanie
    zniesiona od przyszlego roku. Aby "zalapac" sie na nia trzeba miec kredyt, a
    co najmniej podpisana umowe kredytowa (zlozylam w tej kwestii zapytanie do
    US - czekam na odpowiedz).

    Moje pytanie jest nastepujace:

    Ktory bank PODPISZE umowe kredytowa bez pozwolenia na budowe (umowa
    warunkowa?)?
    Jakie moga sie kyc "niespodzianki" w takiej umowie?

    Zaznaczam, ze nie zalezy mi na otrzymaniu pieniedzy - taki wariant nie
    przeszedlby pewnie w zadnym banku :)). W tym roku chce miec jedynie
    podpisana umowe.

    Dzikuje z gory za odzew.

    Pozdrawiam

    okonomiaki

  • 2. Data: 2006-10-02 20:21:38
    Od: "Słoniu" <e...@e...pl>

    Alicja wrote:
> [...]
    > US - czekam na odpowiedz).
    >
    > Ktory bank PODPISZE umowe kredytowa bez pozwolenia na budowe (umowa

    Ja co prawda nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale mam ten sam
    problem. Dlatego również jestem zainteresowany odpowiedzią na to
    pytanie i odpowiedzią US również :)

    Pozdrawiam

    Słoniu

  • 3. Data: 2006-10-03 06:41:42
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Ktory bank PODPISZE umowe kredytowa bez pozwolenia na budowe (umowa
    > warunkowa?)?

    Sądzę, że niestety żaden. Bank wymagają _prawomocnego_ pozwolenia na budowę,
    co daje im pewność, że udzielają kredytu na inwestycję możliwą do
    zrealizowania w 100%. W przypadku braku pozwolenia skąd bank ma w ogóle
    wiedzieć, na co udziela kredytu? Projekt + WZiZT to trochę słabe
    zabezpieczenie dla banku. Nie słyszałem o takich warunkowych umowach, ale może
    się mylę.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 4. Data: 2006-10-03 08:32:09
    Od: "Słoniu" <e...@e...pl>

    e-kran wrote:

> [...]
    > wiedzieć, na co udziela kredytu? Projekt + WZiZT to trochę słabe
    > zabezpieczenie dla banku. Nie słyszałem o takich warunkowych umowach, ale może

    Obiło mi się o uszy, że komuś się udało tak, że bank wypłacił
    pierwszą, minimalną transzę, a kolejne wypłaty transz uwarunkowane
    były okazaniem/uzyskaniem pozwolenia na budowę. Nie wiem jednak jaki
    to bank i ile w tym prawdy :)

    Swoją drogą, banki powinny pomyśleć nad tym, że ulga się kończy
    i skierować jakąś nową ofertę do ludzi, którzy właśnie mają
    takie "problemy".

    Słoniu