  • 1. Data: 2005-08-04 07:26:04
    Temat: kredyt a majatek odrebny
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Posiadam dzialke i w akcie notarialnym jest napisane ze jest to moj
    majatek odrebny, z zona nie mam rozdzielnosci majatkowej.
    Planuje na tej dzialce postawic dom bede musial oprzec sie na kredycie,
    kredyt bede bral ja.
    W zwiazku z tym mam pytanie czy wystarczy tylko zgoda zony na kredyt? Wg
    prawa wszytko co stanie na tej dzialce nalezec bedzie do mnie i dlatego
    sie pytam jak to zalatwic formalnie.Zona nie dostanie kredytu bo jest
    notowana w bik-u ( wszytko ma splacone ale pewnie tam jeszcze jest)
    Czy musze wziasc rozzielnosc majatkowa? zeby dostac ten kredyt w pojedynke.
    pozdrowienia

  • 2. Data: 2005-08-04 16:35:48
    Temat: Re: kredyt a majatek odrebny
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Czy musze wziasc rozzielnosc majatkowa? zeby dostac ten kredyt w
    > pojedynke.

    Tak

    Darek

  • 3. Data: 2005-08-04 19:58:02
    Od: "Cindy" <c...@w...pl>

    z zona nie mam rozdzielnosci majatkowej.

    Tak wiec wszystko co robisz jest WASZE WSPOLNE - nawet jesli budujesz dom na
    SWOJEJ dzialce jest to Wasz Wspólny dom...
    Kredyt takze bedzie wspolny ....

    A.

  • 4. Data: 2005-08-05 09:03:43
    Od: Flying Sourcer <p...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2005 21:58:02 +0200, Cindy napisał(a):

    > z zona nie mam rozdzielnosci majatkowej.

    Coś mi mówi, że nie masz racji. Bo niby czemu niektóre banki, podczas
    sprawdzania zdolności kredytowych, pytają o rozdzielność majątkową. Nie
    pomnę w tej chwili dokładnie które, ale jestem pewien, że był we wnioskach
    taki punkt.

    --
    Pozdrawia, [2005-08-05 11:02:03]
    Piotr Miller >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> pe_em70.systempartnerski.pl

  • 5. Data: 2005-08-05 21:20:25
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 05 Aug 2005 11:03:43 +0200, Flying Sourcer

> [...]
    > sprawdzania zdolności kredytowych, pytają o rozdzielność majątkową. Nie
    > pomnę w tej chwili dokładnie które, ale jestem pewien, że był we

    Tak nawiasem to wszystkie o to się pytają

  • 6. Data: 2005-08-06 15:08:01
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Flying Sourcer napisał(a) w wiadomości:

> [...]
    >sprawdzania zdolności kredytowych, pytają o rozdzielność majątkową. Nie
    >pomnę w tej chwili dokładnie które, ale jestem pewien, że był we

    O ile się nie mylę niedawno uchwalono dziwaczny przepis, że majątek
    wspólny jest wyłączony z odpowiedzialności w przypadku, gdy decyzja
    np. o kredycie (lub grze hazardowej) została podjęta bez jego wiedzy.
    Ustawodawca mozolnie pracuje nad tym, aby ściąganie należności było
    niewykonalne. Gdyby chociaż to wyłączenie dotyczyło 1/2 wspólnego, tak
    jak np. podział przy rozwodzie... (przy okazji to też ostatnio
    pokręcono).
    Dlatego obecnie kredytodawca zwykle będzie chciał podpisy obojga.
    Może nawet rozdzeilność byłaby bardziej pożądana, bo to co byłoby majątkiem wspólnym
    może być akurat osobistym kredytobiorcy.
    Arek