  • 1. Data: 2006-07-03 13:46:37
    Temat: kredyt hip. w BPH - czy muszę tyle płacić za konto ?
    Od: "sernik" <s...@o...pl>

    cześć,

    mam kredyt hipoteczny w bph.
    ale opłata za konto sezam srebrny to
    10 zł, a z tego konta nie korzystam bo mam
    inne w mbanku

    czy nie da rady obnizyc tej opłaty ????
    albo zrezygnować w ogóle ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-03 14:59:20
    Temat: Re: kredyt hip. w BPH - czy muszę tyle płacić za konto ?
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    > mam kredyt hipoteczny w bph.
    > ale opłata za konto sezam srebrny to
    > 10 zł, a z tego konta nie korzystam bo mam
    > inne w mbanku

    1. bank raczej nie obnizy oplaty za korzystanie z konkretnego konta
    (masz srebrny sezam za 9,95),
    2. nielegalne jest zmuszanie klienta do zakladania konta w przypadku
    korzystania z kredytu hipotecznego (nie ma przepisow zakazujacych
    takiego procederu)
    3. poszukaj w ich ofercie jakiegos konta a'vista lub czegos podobnego
    z minimalna funkcjonalnoscia, jezeli cos takiego znajdziesz to zmien typ
    konta

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2006-07-03 18:31:05
    Od: "AAS" <A...@g...com>

    > 1. bank raczej nie obnizy oplaty za korzystanie z konkretnego konta
    > (masz srebrny sezam za 9,95),
    Czemu nie? A już wiem, bo doczytałem, że kolega już ma ten kredyt i
    konto, a myślałem, ze dopiero kazali mu zakładać. No to fakt,
    raczej nie obniży. Głupi nie są;-)

    > 2. nielegalne jest zmuszanie klienta do zakladania konta w przypadku
    > korzystania z kredytu hipotecznego (nie ma przepisow zakazujacych
    > takiego procederu)
    No wiesz, osoby biorące kredyt hipoteczny są zwykle tak przejęte i
    napalone, że nie zastanawiają się, kiedy doradca mówi im, że
    trzeba jeszcze tylko szybciutko otworzyć rachuneczek;-)
    Pewnie jak negocjowałeś z bankiem zapisy umowy [;-)] ustaliliście,
    że raty będą pobierane tego rachunku i zmiana tego wymagałaby
    aneksu do umowy. I pewnie za sporządzenie aneksu pobierana jest
    opłata zgodnie z TOiP i jak ją zobaczysz to stwierdzisz, że wolisz
    nadal mieć rachunek;-)

    > 3. poszukaj w ich ofercie jakiegos konta a'vista lub czegos podobnego
    > z minimalna funkcjonalnoscia, jezeli cos takiego znajdziesz to zmien typ
    > konta
    ;-) Wtedy zapłacisz tylko jakieś drobne za zmianę konta na tańsze,
    a potem zaoszczędzisz całe 3 złote miesięcznie. ....no chyba, że
    chciałbyś mieć dostęp do rachunku przez internet.
    Oczywiście jest też bezpłatny rachunek, ale żeby go mieć, trzeba
    wcześniej założyć ten płatny.

    pzdr.
    AAS

  • 4. Data: 2006-07-04 07:39:01
    Od: "sernik" <s...@o...pl>

    hej,
    dokładnie, mam juz kredyt.
    przy podpisywaniu umowy powiedzieli ze
    musze miec konto zeby móc go spłacać
    ale 10 zł to rocznie daje 120 zł
    za coś czegos nie potrzebuję

    ciekawe czy moge splacac kedyt nie mając konta

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-04 07:52:13
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    sernik wrote:

    > ciekawe czy moge splacac kedyt nie mając konta

    Pewnie nie, ale zapytaj i nie daj się spławić tak od razu. Nawiasem
    mówiąc trzeba było o tym pomyśleć zanim wziąłeś kredyt i wliczyć to w
    koszty kredytu. Ewentualnie możesz zacząć aktywnie korzystać z tego
    konta, skoro już za nie płacisz to co się będzie marnować.

    Karol

  • 6. Data: 2006-07-04 10:10:25
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

    oczywiscie, ze mozna miec kredyt i nie posiadac KO w danym banku, ale trzeba
    to ustalic przed podpisaniem umowy kredytu

    w koncu raty mozna splacac z innego rachunku przelewem lub nawet przynosic
    gotowke do banku

    w tym przypadku bank raczej nie zgodzi sie na zamkniecie tego konta, no
    chyba, ze znalazlbys lepsza oferte i chcialbys refinansowac kredyt, w takim
    wypadku mozna im postawic ultimatum

    ale zanim cokolwiek zrobisz dobrze sie zastanow i policz czy warto: czas i
    pieniadze

    pozdr
    RobertS

  • 7. Data: 2006-07-05 06:18:20
    Od: "I.b" <p...@p...com>

> [...]
    > kredytu. Ewentualnie możesz zacząć aktywnie korzystać z tego konta, skoro
    > już za nie płacisz to co się będzie marnować.

    Zartujesz?! Chcesz go narazic na nastepne koszta... Zacznie aktywnie
    korzystac, to porowizja za przelewy, za wplaty za wyplaty, za salda, za
    wyciagi... czlowieku...

  • 8. Data: 2006-07-05 15:53:46
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Zartujesz?! Chcesz go narazic na nastepne koszta... Zacznie aktywnie
    > korzystac, to porowizja za przelewy, za wplaty za wyplaty, za salda, za
    > wyciagi... czlowieku...

    Akurat przelewy, wpłat, wyciągi są darmowe.

    Darek