  • 1. Data: 2006-12-05 11:54:44
    Temat: kredyt hipoteczny na budowe domu w st.surowym
    Od: "magda" <y...@b...pl>

    Witam,
    planujemy budowe domu jednorodzinnego. Wyliczona przez banki i kalkulatory
    nasza zdolnosc kredytowa to okolo 200 tys zlotych. Niestety wg projektu
    ktory wybralismy koszty maja wyniesc 400 000 zl. Wedlug naszych wyliczen
    koszty zakupu materialow potrzebnych na wybudowanie domu w stanie surowym
    zamknietym plus robocizna to max 150 000 zl. 1/3 tej kwoty dostaniemy od
    rodzicow, tak wiec potrzebne nam jest na poczatek 100 000 zł. Czy jest
    mozliwe bysmy dostali kredyt hipoteczny na taka wlasnie kwote tzn jakby na
    czesc inwestycji? Czy w takiej sytuacji bedziemy musieli udokumentowac ze
    posiadamy dalsze 300 000 zł na dokonczenie budowy (wg projektu, bo w
    rzeczywistosci wyjdzie duzo mniej)? Dodam ze wartosc dzialki na ktorej
    bedziemy sie budowac to ok. 50 000 zl. Chodzi o kredyt zabezpieczony
    hipoteka budowanej nieruchomosci. Nie posiadamy zadnych innych
    nieruchomosci. Czy jest jakas atrakcyjna alternatywa dla kredytu
    hipotecznego w razie gdyby uzyskanie kredytu na czesc inwestycji okazalo sie
    niemozliwe?
    Pzdr i dziekuje za pomoc. Magda

  • 2. Data: 2006-12-05 21:51:41
    Temat: Re: kredyt hipoteczny na budowe domu w st.surowym
    Od: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>

    Użytkownik "magda" <y...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nieruchomosci. Czy jest jakas atrakcyjna alternatywa dla kredytu
    > hipotecznego w razie gdyby uzyskanie kredytu na czesc inwestycji okazalo

    Szwagrowi pozwolono zrobić kosztorys wg własnego widzimisię (np. w projekcie
    była dachówka a u niego blachodachówka, cegła porotherm na siporex itd)
    Suma obniżyła się o jakieś 35% od cennika z projektu.

    ZTCW aby dostać kredyt hipoteczny trzeba doprowadzić inwestycję do
    częściowego/
    całkowitego odbioru technicznego (w zalęzności od banku).

    Jeśli dostaniecie kasę od rodziców (US !!) to będzie trzeba ją udokumentować
    i zaangażować NAJPIERW.

    Dawid

  • 3. Data: 2006-12-06 01:21:28
    Od: "fotomania" <jacek@WYWAL__TO.FOTOMANIA.PL>

    Użytkownik "Dawidek ||gazeta pl"
    <c...@i...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli dostaniecie kasę od rodziców (US !!) to będzie trzeba ją
    udokumentować
    > i zaangażować NAJPIERW.

    Od 1 stycznia bedzie free :)

    Jaca

  • 4. Data: 2006-12-06 14:23:47
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

> [...]
    > posiadamy dalsze 300 000 zł na dokonczenie budowy (wg projektu, bo w
    > rzeczywistosci wyjdzie duzo mniej)? Dodam ze wartosc dzialki na ktorej

    1 . jezeli szacujesz koszt materialow na stan surowy na 150 tys to oznacza
    ze stan surowy z robocizna wyjdzie kolo 200 tys, z tego wynika ze koszt
    calkowity to kolo 400 tys ....

    2. jezeli w projekcie kosztorys opiewa na 400 tys to raczej liczylbym sie z
    wydatkiem 450-500 tys niz 300-350 . kosztorysy sa zwykle zanizane

    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 5. Data: 2006-12-06 14:51:13
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    > zamknietym plus robocizna to max 150 000 zl. 1/3 tej kwoty dostaniemy od
    Sprawdźcie jeszcze raz Wasze wyliczenia bo robieżność między 400 TPLN a 150
    TPLN jest zbyt duża.

> [...]
    > rzeczywistosci wyjdzie duzo mniej)? Dodam ze wartosc dzialki na ktorej
    > bedziemy sie budowac to ok. 50 000 zl. Chodzi o kredyt zabezpieczony
    Bank zapewne zażąda deklaracji o zaangażowaniu środków własnych w wysokości
    takiej aby kwota kredytu + te środki własne = wartość kosztorysowa domu. Tak
    było w moim przypadku. Ja zrobiłem coś na kształt "biznes planu" ;-)) czyli
    piękny arkusz Excel, tabelka, kolorki, jaka kwota w którym miesiącu, ile
    środków własnych, ile z kredytu, przepływ gotówki w czasie itp. Zrobiło to
    wrażenie i nie robili trudności. W umowie znalazł się zapis, że warunkiem
    wypłacenia ostatniej transzy kredytu jest udokumentowanie zaangażowania
    środków własnych w kwocie X. A ostatnia transza kredytu to będzie np. 10 tys.
    zł. Czyli najpierw budujecie z 99% kwoty kredytu, potem ze środków własnych,
    potem ostatnia transza czyli 1% kwoty kredytu. Uwaga: warunek jaki zapewne
    postawi bank będzie taki, że po zakończeniu tego procesu macie mieć dom gotowy
    do zamieszkania, czyli z odbiorem. Nie można więc za te pieniądze postawić
    domu w stanie surowym zamkniętym.

    Pozdrawiam
    e-kran