  • 1. Data: 2006-05-08 13:15:42
    Temat: kredyt hipoteczny na kilka osób
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Czy da się wziąć kredyt hipoteczny na kilka osób, np. z rodzicami?

    Czy ma wtedy jakieś znaczenie kto wpłaca wkład własny i kto spłaca kredyt?

    Problem polega na tym, że w normalnej sytuacji gdy ktoś inny wpłaca
    wkład własny, to jest on mocno opodatkowany...

  • 2. Data: 2006-05-08 13:18:12
    Temat: Re: kredyt hipoteczny na kilka osób
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Problem polega na tym, że w normalnej sytuacji gdy ktoś inny wpłaca wkład
    > własny, to jest on mocno opodatkowany...

    kiedyś moja żona brała z rodzicami w PKO BP
    nie było problemów
    wkład miała swój

  • 3. Data: 2006-05-08 16:49:06
    Od: "Tomasz" <toudi@geckon!!!.net>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy da się wziąć kredyt hipoteczny na kilka osób, np. z rodzicami?

    da sie bez zadnych problemow, ja biore z narzeczona i jest ok ;)

    > Czy ma wtedy jakieś znaczenie kto wpłaca wkład własny i kto spłaca kredyt?

    dla banku - zadnego, ale nie wiem jak w temacie US, bo co jesli wklad wlasny
    wplaci np. rodzic, a mieszkanie bedzie tylko syna?

    > Problem polega na tym, że w normalnej sytuacji gdy ktoś inny wpłaca wkład
    > własny, to jest on mocno opodatkowany...

    no wlasnie

    w temacie brania kredytu z rodzicami jest jeden haczyk... wiekszosc bankow
    zastrzega ze najstarszy z kredytobiorcow w momencie splaty calego kredytu
    nie moze byc starszy niz 70lat (albo 65), ew. odstepuja od tego warunku po
    zawarciu ubezpieczenia na zycie - ale to jest dosc drogie :) , troche
    inaczej jest w BPH gdzie brany jest wiek glownego kredytobiorcy, ale wtedy
    musialbys zarabiac wiecej niz twoi rodzice...

    --
    Tomek
    co wlasnie dzis wyslal wniosek o kreske do BPH :) i czeka...