  • 1. Data: 2010-11-14 22:31:54
    Temat: kredyt hipoteczny - obowiązkowa polisa - po co to komu? gdzie?
    Od: "kozamf" <p...@g...pl>

    witam
    przymierzam się do kredytu hipotecznego w banku pekao. wszystko ok, ale
    kobieta powiedziała, że musze miec polise, bo przystępuję do kredytu sam jak
    palec. polisa ma być podobno na 60.000 lub więcej i ma to być polisa na życie
    bo jak umrę to bank zbierze kasę i już. powiedzcie proszę, bo nie mam zaufania
    do oferty polis w tym banku a przeglądanie 1000 stron www żeby dokonać złego
    wyboru jest bez sensu - gdzie znajdę jakąś sensowna polisę która spełnia
    podstawowe warunki:
    - jest polisą na życie (jak umrę kasę dostanie uposażony czyli np. bank)
    - można jako uposażonego wskazać bank
    - będzie służyła jako klasyczna polisa na życie z sumą ubezpieczenia na co
    najmniej 60.000 zł (tego wymaga bank)
    - będzie dodatkowo służyć przynajmniej w jakiejś części opłaconych składek
    jako lokata kapitału (coś w rodzaju funduszu) - moze nie całośc bo to byłoby
    zbyt nieprawdopodobne ale część składki niech tam ląduje
    - jeśli zrezygnuje dajmy na to po 10 latach (w tym czasie moze uda się spłacić
    kredyt przed terminem - szczęśliwie zakładam) otrzymam ulokowane środki jako
    zwrot z inwestycji bez uszczerbku dla zgromadzonego kapitału
    kwota jaką jestem w stanie maksymalnie przeznaczyć w ramach takiej polisy to
    150/miesiąc.

    są takie cuda?
    pozdrawiam
    kozamf

  • 2. Data: 2010-11-14 23:06:58
    Od: "azot" <f...@g...pl>

    Użytkownik "kozamf" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jako
    > zwrot z inwestycji bez uszczerbku dla zgromadzonego kapitału

    :)))))))))))))) Chcesz wykupić ubezpieczenie i dostać zwrot składek jak nie
    umrzesz?
    Ale się ubawiłem. :))))))))))))))))))

    azot

  • 3. Data: 2010-11-15 00:33:56
    Od: Dżeronim <2...@s...com>

    "kozamf" <p...@g...pl> wrote in message
    > witam
    > przymierzam się do kredytu hipotecznego w banku pekao. wszystko ok, ale

    Abstrahując od Twojego pytania, jeśli ten bank to PKO BP to odradzam branie
    kredytu hipotecznego w tym postkomunistycznym trupie. Ja mam u nich kredyt
    hipoteczny i takiego traktowania jak szmaty nie spotkałem jeszcze nigdzie,
    nawet w ubezpieczeniowym dnie - PZU. Na każdym kroku kłody pod nogi, zero
    porozumienia, zero negocjacji, coś sie nie podoba to "spier*j" .

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2010-11-15 01:10:06
    Temat: Re: kredyt hipoteczny - obowi&#177;zkowa polisa - po co to komu? gdzie?
    Od: b...@o...pl

    kolega popełnia błąd próbując w jednym produkcie łączyć
    inwestowanie oraz funkcję ochronną. To pomysł równie
    nietrafny jak kupowanie struktur.

    Taka konstrukcja umowy ubezpieczeniowej w założeniu ma
    dawać osobie płacącej za ubezpieczenie iluzję świadomości
    że nie stracił pieniędzy i nie wydał ich "na darmo" skoro
    cały czas "miał ochronę" a mimo tego pieniądze "odzyskał
    w całości".

    całe obliczenie jest oparte na założeniu że część składki
    zainwestowana będzie bardzo agresywnie i przyniesie bardzo
    wysoki zysk. Takie założenia sa mało realne, wg mnie.

    Jeśli pan A płaci 120zł za ochronę i 30zł wpłaca sobie
    na swój bankowy rachunek oszczędnosciowy a pan B płaci 150zl
    za polisę mieszaną ochronno inwestycyjną, to przy zalożeniu
    że obydwaj są chronieni na tę samą kwotę, lepiej robi A

    jego "inwestycja" jest pewna, chroniona przez BFG
    i przyniesie wyższy zysk od powierzania pieniędzy
    firmie ubezpieczeniowej. Bo ogólnoświatowy krach
    wszelkich ubezpieczeń u drzwi. Za długo wojny nie było,
    politycy i ubezpieczyciele przehulali składki jutrzejszych
    emerytów, którzy obudzą sie z ręką w nocniku, załamując
    system światowych finansów.

  • 5. Data: 2010-11-15 02:29:28
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-15 02:10, b...@o...pl pisze:
    > Za długo wojny nie było,
    > politycy i ubezpieczyciele przehulali składki jutrzejszych
    > emerytów, którzy obudzą sie z ręką w nocniku, załamując
    > system światowych finansów.

    Dlaczego tych złodziei nie wsadzili do więzienia, nie zabrano im
    majątków zgromadzonych za ukradzione pieniądze?

    --
    animka

  • 6. Data: 2010-11-15 08:31:31
    Od: "q...@x...gazeta.pl" <q...@x...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2010 22:31:54 +0000 (UTC), kozamf napisał(a):

> [...]
    > palec. polisa ma być podobno na 60.000 lub więcej i ma to być polisa na życie

    Bank oprócz wpisu w hipotece powinien mieć możliwość wpisu
    w dowodzie osobistym coś w stylu

    " NIE zabijać! Nie kaleczyć! W przypadku śmierci sprawca przejmuje
    wszystkie zobowiazania zabitego na rzecz banku PEKAO SA zgodnie z
    regulaminem 12/34/123/ punkt 123"

    I głęboko na serwerach banku ukryta treść regulaminu 12/34/123/ punkt 123

    "Nieruchomosć podlega zajęciu przez bank w każdym przypadku"

  • 7. Data: 2010-11-15 10:03:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego tych złodziei nie wsadzili do więzienia, nie zabrano im majątków
    > zgromadzonych za ukradzione pieniądze?

    Bo samemu sobie trudno się zabiera.

  • 8. Data: 2010-11-15 18:59:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 15 Nov 2010 00:06:58 +0100, "azot" <f...@g...pl> wklepał(-a):

    >:)))))))))))))) Chcesz wykupić ubezpieczenie i dostać zwrot składek jak nie
    >umrzesz?
    > Ale się ubawiłem. :))))))))))))))))))

    A co w tym śmiesznego? Są polisy kapitałowe i tak właśnie działają. Dostajesz
    określoną kwotę na koniec ubezpieczenia (10, 15, 30 lat). Ale składka oczywiście
    jest wyższa niż przy zwykłej polisie terminowej.

    --
    Sławomir Szyszło