  • 1. Data: 2008-10-06 13:04:33
    Temat: kredyt hipoteczny w DB, pytanie o prcedury..
    Od: "LET ki" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Orientuje się ktoś, jaka jest procedura kredytowa w DB?
    Według doradcy decyzja jest, ale nie może (nie chce) przesłać mi nic na
    papierze, ponadto podobno na potwierdzenie warunków cenowych tez muszę jeszcze
    poczekać.
    Czyli niby tak, ale nic na papierze, a czas leci :/
    Tak to jest w tym banku, czy ktoś próbuje mnie czarować?
    Załóżmy, że dostane jutro to potwierdzenie ceny - ile mam potem jeszcze czekać
    na umowę?

    --
    pzdr
    LETki

  • 2. Data: 2008-10-06 16:13:02
    Temat: Re: kredyt hipoteczny w DB, pytanie o prcedury..
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "LET ki" <l...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Orientuje się ktoś, jaka jest procedura kredytowa w DB?

    Procedury są fatalne, bo to niedobry bank jest ...

    > Według doradcy decyzja jest, ale nie może (nie chce) przesłać mi nic na
    > papierze, ponadto podobno na potwierdzenie warunków cenowych tez muszę
    > jeszcze
    > poczekać.

    To jakaś ściema. Jeżeli jest decyzja, to powinieneś dostać to na papierze.
    Chyba, że jest decyzja o przyznaniu kredytu, ale jeszcze nie są znane
    warunki. A to oznacza. że moga ci kazać uzupełnić mnóstwo dziwnych rzeczy -
    zamknięcie kart kredytowych, linii debetowych, dostarczenie umowy z
    generalnym wykonawcą i.t.p., a poza tym nie wiesz ile kredyt będzie
    kosztował.

    > Czyli niby tak, ale nic na papierze, a czas leci :/
    > Tak to jest w tym banku, czy ktoś próbuje mnie czarować?

    Tak to jest w bankach że czarują. Na końcu, kiedy jesteś pod ścianą
    czasową, dają fatalne warunki a ty nie ,masz innego wyjścia i musisz ulec.
    Dlatego należy składać papiery w kilku bankach i je czarować, a na końcu
    bezwzględnie rzucić ;).

    > Załóżmy, że dostane jutro to potwierdzenie ceny - ile mam potem jeszcze
    > czekać
    > na umowę?

    Od spełnienia wszystkich warunków bank mówi że 5 dni roboczych. W praktyce
    nie potrafi się wyrobić w tym terminie.
    Idź do innego banku.

    MichalL

  • 3. Data: 2008-10-06 16:55:19
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:48ea3925$0$12244$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Procedury są fatalne, bo to niedobry bank jest ...

    proceduty fatalne, obsługa też

    ale ofertę w CHF mają obecnie najlepszą - no chybam że ktoś policzy, że
    złodziejski spread 13 groiszy na CHF stosowany od 1,5 miesiąca daje większą
    stratę niż potencjalnie gorsza oferta w banku z lepszym spreadem

    --
    plusz

  • 4. Data: 2008-10-06 22:05:37
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "plusz"

    > ale ofertę w CHF mają obecnie najlepszą - no chybam że ktoś policzy, że
    > złodziejski spread 13 groiszy na CHF stosowany od 1,5 miesiąca daje
    > większą stratę niż potencjalnie gorsza oferta w banku z lepszym spreadem

    Coś za coś.
    Zwróc uwagę, że mają specjalną tabelę kursów dla kredytów hipotecznych.
    UOKIK zajmuje się tym problemem.

    MichalL

  • 5. Data: 2008-10-07 08:01:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Coś za coś.
    > Zwróc uwagę, że mają specjalną tabelę kursów dla kredytów hipotecznych.
    > UOKIK zajmuje się tym problemem.
    >
    > MichalL

    mają to fakt, ale kursy są tam lepsze np. niż w Multibanku i generalnie
    lepsze niż w głównej tabeli

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-10-07 09:28:14
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    MichalL <m...@N...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > To jakaś ściema. Jeżeli jest decyzja, to powinieneś dostać to na papierze.
    > Chyba, że jest decyzja o przyznaniu kredytu, ale jeszcze nie są znane
    > warunki.

    I tak bylo we wszystkich innych bankach (na wszelki wypadek czeka na mnie juz
    gotowa umowa w jednym z nich - brakuje tylko podpisu), tymczasem Panienka z
    DB twierdzi, że oni w ogóle nie praktykuja wydawania decyzji na 'papierze' :/
    A warunki zaproponowała zdecydowanie lepsze od reszty - tylko czy coś z tego
    wyjdzie??

    --
    pzdr
    LETki

  • 7. Data: 2008-10-07 09:43:25
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "LET ki" <l...@g...pl> wrote in message

    > DB twierdzi, że oni w ogóle nie praktykuja wydawania decyzji na 'papierze'
    > :/

    Kłamie, ja taką decyzję trochę ponad miesiąc temu dostałem.

    MichalL

  • 8. Data: 2008-10-07 09:46:10
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message

    > mają to fakt, ale kursy są tam lepsze np. niż w Multibanku i generalnie
    > lepsze niż w głównej tabeli

    Dzisiaj tak jest, jutro wcale nie musi.
    Wolę banki w których można spłacać w CHF. Wtedy jestem, niezalezny od ich
    tabel i sam decyduję o momencie zakupu waluty.
    To może mi pozwolić zaoszczędzić więcej niż 5%.

    MichalL

  • 9. Data: 2008-10-07 11:15:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Dzisiaj tak jest, jutro wcale nie musi.
    tak jak spread w każdym banku

    > Wolę banki w których można spłacać w CHF. Wtedy jestem, niezalezny od ich
    > tabel i sam decyduję o momencie zakupu waluty.
    > To może mi pozwolić zaoszczędzić więcej niż 5%.
    >
    > MichalL

    które banki aktualnie dają taką możliwość?
    spłata w gotówce w kasie...

    ps
    ustaliłem warunki z człowiekiem z DB, które następnie zostały
    potwierdzone przez ich analityka (po przeanalizowaniu mojej zdolności) i
    wszystko dostałem na papierze, poza tym na etapie składania wniosku
    mogłem obejrzeć umowę o czym inne banki nie chciały nawet słyszeć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2008-10-07 14:29:15
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > które banki aktualnie dają taką możliwość?
    > spłata w gotówce w kasie...

    Niekoniecznie w kasie. Wystarczy przelew. Taką możliwość na pewno daje
    Millennium (kasa), mogło (może?) dać DB.

> [...]
    > przez ich analityka (po przeanalizowaniu mojej zdolności) i wszystko
    > dostałem na >papierze, poza tym na etapie składania wniosku mogłem
    To jest OK.

    W Polbanku pani mi powiedziała że dadzą mi umowę do wglądu nie w momencie
    jej podpisania ale juz na dzień przed jej podpisaniem!
    Rozłożyła mnie na łopatki. Kto pisze takie procedury ?

    MichalL