  • 1. Data: 2006-08-16 12:20:36
    Temat: kredyt hipoteczny w mBanku - trzy konkretne pytania o CHF
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    1) Myślałem, że w promocji Ładny Dom oprocentowanie jest "na sztywno",
    tzn. każdy dostaje tyle samo procent w CHF, myliłem się? mBank daje
    różne oprocentowanie kredytów hipotecznych dla różnych klientów jak
    każdy inny bank?

    2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    jeszcze innego?

    3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym
    samym poziomie :)

  • 2. Data: 2006-08-16 12:26:43
    Od: "M...@g...blablabla.com" <M...@g...com>

    Jacek Popławski napisał(a):
> [...]
    > tzn. każdy dostaje tyle samo procent w CHF, myliłem się? mBank daje
    > różne oprocentowanie kredytów hipotecznych dla różnych klientów jak

    zalezy od wysokosci branego kredytu

    > 2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    > Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    > jeszcze innego?

    tylko sam bank to wie i nikt inny:P

  • 3. Data: 2006-08-16 12:26:55
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    > Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    > jeszcze innego?
    Zazwyczaj z dnia wyplaty kredytu

  • 4. Data: 2006-08-16 12:27:47
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    M...@g...blablabla.com napisał(a):

    > tylko sam bank to wie i nikt inny:P

    To chyba nie jest prawda, przecież w momencie uruchomienia kredytu muszą
    jakoś uzasadnić skąd się wziął kurs.

  • 5. Data: 2006-08-16 12:27:49
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

> [...]
    > 3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    > tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym samym
    Na wahania 2 tygodniowe nie ma co patrzeć. Kredyt bierze się na 20 - 30 lat.
    W ciągu najbliższych miesięcy powinien wkońcu trochę odbic

  • 6. Data: 2006-08-16 12:28:07
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    jaQbek [z pracy] napisał(a):
    > Zazwyczaj z dnia wyplaty kredytu

    Czyli bank może celowo przesuwać ten dzień tak, by osiągnąć najniższy
    kurs franka?

  • 7. Data: 2006-08-16 12:28:44
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-08-16, Jacek Popławski <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > tzn. każdy dostaje tyle samo procent w CHF, myliłem się? mBank daje
    > różne oprocentowanie kredytów hipotecznych dla różnych klientów jak

    W zaleznosci od kwoty kredytu oprocentowanie moze sie roznic.

    > 2) Po jakim kursie przeliczane są franki w momencie udzielania kredytu?
    > Czy jest to kurs z dnia podpisania umowy, uruchomienia kredytu, czy
    > jeszcze innego?

    Z dnia wyplat (czyli uruchomienia kredytu jesli w jednej transzy
    wyplacasz)

    > 3) Czy macie jakieś przewidywania co do kursu CHF w najbliższych 2
    > tygodniach? Poza tym, że może wzrosnąć, spaść, albo pozostać na tym
    > samym poziomie :)

    Wrozka wie.

  • 8. Data: 2006-08-16 12:29:03
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    jaQbek [z pracy] napisał(a):
    > Na wahania 2 tygodniowe nie ma co patrzeć. Kredyt bierze się na 20 - 30 lat.
    > W ciągu najbliższych miesięcy powinien wkońcu trochę odbic

    Nie rozumiem dlaczego na wahania 2 tygodniowe nie ma co patrzeć,
    przecież każdy grosz przelicza się na tysiące (no prawie).

  • 9. Data: 2006-08-16 12:33:45
    Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl>

    On 2006-08-16, Jacek Popławski <j...@i...pl> wrote:

    > Czyli bank może celowo przesuwać ten dzień tak, by osiągnąć najniższy
    > kurs franka?

    Moze. I to nie dosc ze dzien, to jeszcze godzine. Wiadomo ze w ciagu
    dnia kurs zmienia sie czasem o pare groszy, bank wybierze taka godzine
    ze kurs bedzie najmniejszy (przy wyplacie kredytu) i najwiekszy (przy
    pobieraniu rat)

  • 10. Data: 2006-08-16 12:34:14
    Od: "M...@g...blablabla.com" <M...@g...com>

    Jacek Popławski napisał(a):

    > To chyba nie jest prawda, przecież w momencie uruchomienia kredytu muszą
    > jakoś uzasadnić skąd się wziął kurs.

    tak, ale wahania kursu w ciagu dnia sa czasami bardzo duze i rano kurs
    moze byc calkiem rozny od tego w poludnie czy wieczorem:)
    bank sobie poczeka na najbardziej sprzyjajacy dla niego moment i wtedy
    to przeliczy:)