  • 31. Data: 2009-01-07 19:08:01
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w DB - przeliczenie długości okresu bez zgody klienta?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A to co zaoszczędzisz, wpłacaj nawet na ROR (chociaż lepiej lokata lub
    > inne podobne inwestycje)
    >
    > A jak kiedykolwiek stwierdzisz, że chcesz jednak skrócić okres, to po
    > prostu spłacisz. DB daje prawo spłaty dużej części kredytu w okresie 3
    > lat (chyba do 20 procent, jeśli nie negocjowałeś)
    >
    > koszt aneksu do umowy to 150 zł
    >
    > --
    > plusz

    skontaktowałem się już ze swoim doradcą i ww. pisemko już mam, chciałem
    też, aby bank w przyszłości również zmieniał wysokość raty w CHF i nie
    ruszał okresu spłaty. ale wygląda na to, że to grubszy temat, bo ten
    aneks to TYLKO jednorazowa akcja...

    mogę spłacić już cały kredyt lub nadpłacać ile chcę bez żadnych opłat,
    tylko przez pierwsze 1,5 roku musiałem płacić od tego prowizję ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2009-01-07 19:13:03
    Temat: Re: kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_przeliczenie_długości_o
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Generalnie nie wiem o co chcesz walczyć. Zawarłeś umowę. Zgodziłeś się
    > na warunki. Raczej nie odbiega ona jakoś znacząco od zasad rynkowych.
    > Zamiast tracić czas i walczyć piszesz pisemko (DB da ci formularz
    > gratis), płacisz 150 zł i masz raty niższe.
    > No a LIBOR już przecież nie będzie mocno spadał.

    kto wie, może będzie dążył do 0% ;-)

    > Co do kursów w DB, to poszaleli ze spreadem w trakcie zawirowań na
    > rynku, ale teraz też mieści się w granicach przyzwoitości.

    w innych bankach jest podobnie, a nawet gorzej więc odnośnie spreadu nie
    ma co kruszyć kopii, szkoda tylko, że DB nie przyjmuje CHF w gotówce...

    > Obsługę mają chyba najgorszą na rynku (doradcy są ok, ale procedury
    > tragiczne), no ale oferta jest chyba nadal bardzo atrakcyjna.

    jak dla mnie to obsługa i procedury były rewelacyjne, z doradcą
    spotkałem się chyba 2x, wszystkie papiery, zaświadczenia itp...
    przesłałem mu emailem w formie skanu

    > BTW. jak ktoś szuka kredytu i ma dobrą zdoloność, historię kredytową
    > itp, to okazuje się, że Citi ma na prawdę rewelacyjną ofertę. Warto
    > zapytać - dla mnie to było ogromne zaskoczenie. Zaznaczam, że to
    > oferta tylkko dla osób mających bardzo dobrą zdolność, nieruchomość i
    > środki własne.

    czyżby? a to ciekawe, próbowałem się z nimi kontaktować (jakieś 2 lata
    temu), ale pomimo obietnicy kontaktu nie odezwali się więc odpuściłem
    temat...może teraz jest lepiej

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2009-01-07 20:57:01
    Temat: Re: Re:_kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_prze
    Od: "cocolino" <jwojciechowski@WYTNIJ_TOvision.pl>

    pracuje w firmie developerskiej, kt&oacute;ra dosta&sup3;a kare za klauzule
    niedozwolone, klienci polubownie lub drog&plusmn; s&plusmn;dow&plusmn; walcz&plusmn;
    o usuniecie tych klauzul z umowy... je&iquest;eli UOKiK uzna, ze s&plusmn; to
    klauzule niedozwolone mimo podpisania juz umowy nie musisz sie do nich
    stosowa&aelig;... w przypadku mojej firmy zadzia&sup3;a&sup3;y masowe zg&sup3;oszenia
    klient&oacute;w do UOKIK posz&sup3;y upomnienia pisemne z urz&ecirc;du ale nie
    ugi&ecirc;li sie i dostali bardzo du&iquest;&plusmn; kare a teraz wystarczy ze klient
    w s&plusmn;dzie powo&sup3;a sie na kare na&sup3;o&iquest;on&plusmn; przez UOKiK ...
    chcia&sup3;abym zwr&oacute;ci&aelig; uwag&ecirc; &iquest;e byc mo&iquest;ne DB od
    razu przychyli cie do decyzji urz&ecirc;du by unikn&plusmn;&aelig; kary, trzeba
    jednak przekona&aelig; sie ze z tym zapisem mo&iquest;na co&para; zrobi&aelig; i
    zamierzam dzia&sup3;a&aelig; je&iquest;eli popr&plusmn; mnie mam nadzieje, &iquest;e
    wi&ecirc;cej os&oacute;b zg&sup3;osi sie do urz&ecirc;du... jutro mam dzwoni&aelig;
    do KNF jak nie tu to obiecali mi w UOKiK pomoc. Moja firma straci&sup3;a nie tylko
    pieni&plusmn;dze przez kare ale du&iquest;o klient&oacute;w sie od nas
    odsun&ecirc;&sup3;o, wiem ze doradcy w DB ze swojej strony tez pisz&plusmn; podania
    by przywr&oacute;cili normalne zasady (bo chyba tylko w tym banku rata r&oacute;wna
    to rata r&oacute;wna niewa&iquest;ne ze klienci mog&plusmn; mie&aelig; problem na
    d&sup3;u&iquest;sza met&ecirc; p&sup3;aci&aelig; takie raty w PLN.

    pzdr
    ka&para;ka
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl

  • 34. Data: 2009-01-07 22:30:38
    Temat: Re: _kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_prze
    Od: LETki <l...@W...pl>

    cocolino pisze:

    chętnie przeczytałbym to co masz do przekazania, ale chyba siadło ci
    kodowanie... :/

    --
    pzdr
    LETki

  • 35. Data: 2009-01-07 22:32:46
    Od: "katarynax" <k.proskura@WYTNIJ_TOjwconstruction.com.pl>

    wyja&para;niaj&plusmn;c zygzaczki :)

    witam, nas spotka&sup3;o to samo, poprosi&sup3;am doradce by obliczy&sup3; mi
    rat&ecirc; z normalnym
    obecnym liborem i um&oacute;wionym okresem kredytowania (skr&oacute;cili nam okres o
    5 i p&oacute;&sup3;
    roku) rata wysz&sup3;a ponad 1100zl ta&ntilde;sza! ... co z tego &iquest;e
    sp&sup3;acam kapita&sup3; i
    skracaj&plusmn; mi okres kredytowania jak manipuluj&plusmn; ostro kursem walut...
    op&sup3;aca im
    si&ecirc; przy niskim liborze &para;ci&plusmn;ga&aelig; od nas ca&sup3;y czas
    tak&plusmn; sam&plusmn; rat&ecirc; w naszym
    przypadku tracimy na ka&iquest;dym franku 0,40gr poza tym obliczy&sup3;am raty jakie
    do tej
    pory sp&sup3;aca&sup3;am o dziwo jak libor by&sup3; wysoki sp&sup3;aca&sup3;am o
    20-50 frank&oacute;w mniej.
    widoczniej nie op&sup3;aca&sup3;o im sie &para;ci&plusmn;ga&aelig; po niskim kursie
    wi&ecirc;cej frank&oacute;w. DB ma
    bardzo wysoki kurs sprzeda&iquest;y CHF a w dniu sp&sup3;aty jest wy&iquest;szy
    zawsze ni&iquest; dzie&ntilde;
    przed czy po.
    co do aneksu napisa&sup3;am juz podanie p&oacute;&frac14;niej dowiedzia&sup3;am sie z
    dw&oacute;ch &frac14;r&oacute;de&sup3; ze to
    tylko na 3 miesi&plusmn;ce i mam p&sup3;aci&aelig; 150z&sup3; co 3 miesi&plusmn;ce
    jak chce to przed&sup3;o&iquest;y&aelig;
    (oczywi&para;cie jak libor wzro&para;nie to kredyt sie wyd&sup3;u&iquest;a i tak
    ca&sup3;y czas wiec nie
    wiem w jakim terminie i w jakich kwotach b&ecirc;d&ecirc; sp&sup3;ca&aelig; ten
    kredyt)... m&oacute;j doradca
    z DB tez jest zszokowany sytuacj&plusmn;, podobno pisz&plusmn; pisma do
    zarz&plusmn;du by jednak
    zmienili ten zapis w umowie - ciekawe ile baniek na nas zarobili w styczniu -
    (w&sup3;a&para;nie ... ta sprawa dotyczy tylko rat r&oacute;wnych i m&oacute;wi o tym
    par 5 ust 4i 5).
    jednak w innych bankach przy ratach r&oacute;wnych nie robi&plusmn; takiego nr
    klientom, ka&iquest;dy
    z nas mia&sup3; obliczana zdolno&para;&aelig; na dany okres rozumiem ze jest
    ryzykowna walutowe
    ale wtedy spada libor (i odwrotnie) dojdzie do tego ze frank skoczy powy&iquest;ej 3
    zl
    i moja rata z 3000zl wyniesie 5000zl nie sta&aelig; nas na sp&sup3;at&ecirc; takiego
    kredytu.
    poczyni&sup3;am juz pewnie kroki (pracuje w firmie developerskiej, kt&oacute;ra juz
    dosta&sup3;a
    wysok&plusmn; kare za klauzule niedozwolone klienci mog&plusmn; sie
    powo&sup3;ywa&aelig; na ta decyzj&ecirc;
    urz&ecirc;du jak firma nie ust&ecirc;puje, drog&plusmn; s&plusmn;dow&plusmn;
    wcze&para;niej czy p&oacute;&frac14;niej klient wygrywa
    z firma (ja mam 20 lat na walk&ecirc; z DB, nie op&sup3;aca mi si&ecirc; stara&aelig;
    o nowy kredyt
    warunki sa teraz koszmarne a i na franku du&iquest;o strac&ecirc; - by&aelig;
    mo&iquest;e to sie nied&sup3;ugo
    zmieni) - s&plusmn;d zawsze stoi po stronie UOKiK. dzwoni&sup3;am do UOKiK mam sie
    skontaktowa&aelig; najpierw z Komisj&plusmn; Nadzoru Finansowego tel (22) 5487265
    czynne we
    wtorki i czwartki do 13.00 - jutro dzwonie. Je&iquest;eli Komisja nie pomo&iquest;e
    mam
    przyj&para;&aelig; z umow&plusmn; do UOKiK (22) 50-50-805. z do&para;wiadczenia w
    takich sprawach wiem
    ze je&iquest;eli co&para; jest nie tak (a wato sprawdzi&aelig;) trzeba
    zaatakowa&aelig; urz&ecirc;dy masowo
    wtedy szybciej dzia&sup3;aj&plusmn; a to, ze mamy taki zapis nie oznacza ze musimy
    sie do
    niego stosowa&aelig; je&iquest;eli b&ecirc;dzie to klauzula niedozwolona - a sami
    musimy sie o to
    postara&aelig; by to zauwa&iquest;yli - to DB mo&iquest;e tego
    po&iquest;a&sup3;owa&aelig; jak moja firma.
    reasumuj&plusmn;c piszmy jak najwi&ecirc;cej do UOKiK oraz do KNF warto
    sprawdzi&aelig; czy nie
    zosta&sup3;y naruszone nasze prawa i bank nie przekroczy&sup3; swoich
    uprawnie&ntilde;, warto
    prze&para;wietli&aelig; ca&sup3;&plusmn; umow&ecirc; bo kolejna rzecz, kt&oacute;ra
    mnie niepokoi to fakt ze mia&sup3;am
    obiecan&plusmn; mo&iquest;liwo&para;&aelig; sp&sup3;aty kredytu w CHF
    wystarczy&sup3;o to zg&sup3;osi&aelig; i od przysz&sup3;ego
    miesi&plusmn;ca robili bez problemu zmian&ecirc; na CHF a teraz podobno
    blokuj&plusmn; sp&sup3;aty w CHF.

    p.s. m&oacute;j doradca tez mnie zapewnia&sup3; ze oprocentowanie jest zmienne jak
    waluta w
    dwie strony! ten zapis zupe&sup3;nie inne brzmienia ma dzisiaj ni&iquest; 2 lata
    temu.
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl

  • 36. Data: 2009-01-07 22:37:50
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 7 Sty, 23:32, "katarynax"
    <k.proskura@WYTNIJ_TOjwconstruction.com.pl> wrote:
> [...]
    rat&ecirc; z normalnym
    > obecnym liborem i um&oacute;wionym okresem kredytowania (skr&oacute;cili nam okres

    Nic nie da się zrozumieć ... dołączam się do kolegi proszę o
    ustawienie kodowania .

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 37. Data: 2009-01-08 07:23:05
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > mi rat&ecirc; z normalnym
    > obecnym liborem i um&oacute;wionym okresem kredytowania (skr&oacute;cili

    już myślałem, że tylko ja tego nie czytam...

    albo pisz "normalnie" albo odpusc sobie, nie da sie tego czytac ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2009-01-08 09:38:04
    Temat: Re: kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_przelicz
    Od: "katarynax" <k.proskura@WYTNIJ_TOjwconstruction.com.pl>

    dzwoni&sup3;am do KNF, przez telefon nie s&plusmn; w stanie pom&oacute;c. mam
    napisa&aelig; pismo
    opisuj&plusmn;ce ca&sup3;a sytuacj&ecirc; i przekaza&aelig; tam sw&oacute;j punkt
    widzenia (jak niekorzystny
    jest ten zapis dla nas). Trzeba do&sup3;&plusmn;czy&aelig; kopie umowy.
    Oczywi&para;cie to &iquest;e
    podpisali&para;my tak&plusmn; umow&ecirc; oznacza, &iquest;e godzili&para;my
    si&ecirc; na takie warunki. KNF jednak
    zbada spraw&ecirc; i zarz&plusmn;dza od DB przeprowadzenie audytu.
    Pismo i umow&ecirc; trzeba przes&sup3;a&aelig; na adres: Komisja Nadzoru Finansowego
    Pl.
    Powsta&ntilde;c&oacute;w Warszawy 1 00-950 Warszawa.
    Im wi&ecirc;cej wp&sup3;ynie takich zawiadomie&ntilde; tym lepiej. Czy kto&para;
    zamierza si&ecirc; do nas
    do&sup3;&plusmn;czy&aelig;?
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl

  • 39. Data: 2009-01-08 11:14:07
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    katarynax napisał(a):

    Im wi&ecirc;cej wp&sup3;ynie takich zawiadomie&ntilde; tym lepiej. Czy
    kto&para; zamierza si&ecirc; do nas
    > do&sup3;&plusmn;czy&aelig;?

    ja mysle ze wiele osob sie dolaczy jak tylko zaczniej pisac bez polskich
    znakow...

  • 40. Data: 2009-01-11 09:36:15
    Od: kor_nick <c...@S...pl>

    > pisz pisemko
    > mają gotowy formularz do tego, bo pewnie większość klientów tak robi
    > płacisz 150 zł

    warto jeszcze wspomnieć, że doradca moze wystąpić wraz z wnioskiem o
    zniesienie opłaty...

    pozdrawiam

    kor_nick