  • 11. Data: 2009-01-06 14:54:16
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w DB - przeliczenie długości okresu bez zgody klienta?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Zbylut" <Z...@N...zzz> napisał w wiadomości
    news:slrngm6rbv.g1l.Zbylut@NoWhere.zzz...

    > to nie zawsze dziala, zalezy jaki kredyt. Ja np mam kredyt z kasy
    > mieszkaniowej z oprocentowaniem 4.0% niezależnie od stóp. Fakt oplacalo
    > mi sie go trzymac gdy z lokat wyciągnąłem 8% ale teraz to chyba go
    > spłacę.

    Eh, chciałbym mieć finansowanie z tym poziomem oprocentowania... Dlaczego ja
    nie mam 4% niezależnie od stóp? :-)

    marekz

  • 12. Data: 2009-01-06 15:21:21
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    MarekZ napisal(a):

    > Eh, chciałbym mieć finansowanie z tym poziomem oprocentowania... Dlaczego ja
    > nie mam 4% niezależnie od stóp? :-)

    tak samo rząd myślał, więc ta ustawa była "ważna" bardzo krótko
    (jeden rok?). Ale okazje są cały czas, trzeba monitorować.

    Nie jest tak różowo, mi sie udało uzyskać kredyt 25.000 i teraz mam
    9.000 i zastanawiam sie czy spłacić. Nie spłacając mam 100 zl zysku, ale
    mam kapitał który mogę inwestować.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 13. Data: 2009-01-06 15:30:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Sty, 16:21, Zbylut <Z...@N...zzz> wrote:

> [...]
    >
    > --
    > pozdrawiam, Zbylut
    > * Usenet news. Learn what you know, share what you don't *

    Ja tez mam mieszkanie wylacznie dzieki kasie mieszkanowiej :) Ale nic
    nie splacam ;P

    Ehhh to byly czasy! :)

  • 14. Data: 2009-01-06 16:47:04
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 6 Sty, 15:29, Jacek Erazmus <j...@g...com> wrote:

    > Nie znalazłem lokaty która pozwoli mi zaoszczędzić 20 tys w ciągu 3
    > lat dlatego wolę nadpłacać kredyt niż liczyć moje malutkie przychody z
    > odsetek :)

    nie wiem skąd wziąłeś te 20000 i 3 lata
    jeszcze raz

    oprocentowanie kredytu w CHF = 1,7%
    oprocentowanie lokaty w PLN = 7,5%

    jeśli nadpłacasz kredyt, to zamiast zarobić na lokacie różnicę, od
    razu z tego zarobku rezygnujesz

    no i oczywiście jeśli nie nadpłacasz w w sytuacji "kryzysowej" masz
    skąd brać pieniądze na kolejne raty, a nie musisz od razu
    restrukturyzować tego zadłużenia

    --
    plusz

  • 15. Data: 2009-01-06 17:29:22
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 6 Sty, 15:07, Zbylut <Z...@N...zzz> wrote:

    > a jak masz w umowie?

    sprawdziłem umowę

    wszystko zgodnie z umową zrobili :)
    na szczęście można próbować aneks i wydłużenie okresu kredytu do
    pierwotnego

    --
    plusz

  • 16. Data: 2009-01-06 18:38:21
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Jacek Erazmus wrote:

    > Z punktu widzenia klienta jest to dobre rozwiązanie dla klienta bo
    > zapłaci mniej odsetek i zmniejszy koszty kredytu.

    Zależy co który klient lubi i uważa dla niego za lepsze.

    Ja tam bym wlę płacić bankowi 1000 zł miesięcznie za 29 lat niż płacić
    2000 teraz i nie płacić nic za 29 lat. Bo za 29 lat 1000 zł, to będzie
    cena biletu do kina (jeżeli jeszcze będą kina, ale mniejwięcej kwota
    odpowiadająca sile nabywczej kwoty odpowiadającej dzisiejszej cenie
    biletu do kina).

  • 17. Data: 2009-01-06 22:43:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > wszystko zgodnie z umową zrobili :)
    > na szczęście można próbować aneks i wydłużenie okresu kredytu do
    > pierwotnego
    >
    > --
    > plusz
    a skąd wiesz? pytałeś może doradcę?

    ps
    próbowałeś spłacać kredyt bezpośrednio w walucie?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2009-01-07 07:34:24
    Od: kor_nick <c...@S...pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 23:43:47 +0100, RobertS napisał(a):

    > a skąd wiesz? pytałeś może doradcę?
    >
    > ps
    > próbowałeś spłacać kredyt bezpośrednio w walucie?

    db nie przyjmuje chf w kasie. trzeba by było mieć konto walutowe i zarabiać
    w chf.

    do plusza: zrobiłem podobnie. wniosek o przeliczenie okresu ponownie na 30
    lat poszedł przedwczoraj. wolę zapłacić 200 zł i korzystać jednak z
    niższego % niż bulić więcej chf po takich kursach jak teraz...

    pozdr.

  • 19. Data: 2009-01-07 07:39:59
    Od: "LET ki" <l...@g...pl>

    kor_nick <c...@S...pl> napisał(a):

    > do plusza: zrobiłem podobnie. wniosek o przeliczenie okresu ponownie na 30
    > lat poszedł przedwczoraj. wolę zapłacić 200 zł i korzystać jednak z
    > niższego % niż bulić więcej chf po takich kursach jak teraz...

    pls daj znać jak poszło...

    --
    pzdr
    LETki