  • 21. Data: 2009-01-07 07:40:14
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w DB - przeliczenie długości okresu bez
    Od: "LET ki" <l...@N...gazeta.pl>

    kor_nick <c...@S...pl> napisał(a):

    > do plusza: zrobiłem podobnie. wniosek o przeliczenie okresu ponownie na 30
    > lat poszedł przedwczoraj. wolę zapłacić 200 zł i korzystać jednak z
    > niższego % niż bulić więcej chf po takich kursach jak teraz...

    pls daj znać jak poszło...

    --
    pzdr
    LETki

  • 22. Data: 2009-01-07 11:11:57
    Temat: Re: kredyt mieszkaniowy w DB - przeliczenie długości okresu bez zgody klienta?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > db nie przyjmuje chf w kasie. trzeba by było mieć konto walutowe i
    > zarabiać
    > w chf.

    wiem o tym, myślałem, że ktoś wpadł na jakiś sposób przelewania chf na konto
    w db ;-)

    > do plusza: zrobiłem podobnie. wniosek o przeliczenie okresu ponownie na 30
    > lat poszedł przedwczoraj. wolę zapłacić 200 zł i korzystać jednak z
    > niższego % niż bulić więcej chf po takich kursach jak teraz...

    zastanawiam się czy warto:
    1. kurs jest wysoki, ale przecież bardzo długi taki nie będzie...
    2. tak samo stopy %, nie spodziewam się, aby b.dlugo byly na tak niskim
    poziomie
    (oczywiscie tak moze byc ale nie musi)

    jak stopy zaczną rosnąć to będę tyle samo płacił w CHF a jedynie okres
    spłaty mi się wydłuży

    generalnie dajcie znać ile wyniosła rata po przeliczeniu na 30 lat, a ile
    wynosila wczesniej (po skroceniu przez db okresu splaty ze wzgledu na spadek
    stop %)

    poza tym widzę, że kolejny dzien kurs CHF (średni NBP) spadł, być może
    najgorsze mamy już za sobą...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2009-01-07 13:38:12
    Od: kor_nick <c...@S...pl>

    Dnia Wed, 7 Jan 2009 12:11:57 +0100, RobertS napisał(a):

    > wiem o tym, myślałem, że ktoś wpadł na jakiś sposób przelewania chf na konto
    > w db ;-)

    > zastanawiam się czy warto:
    > 1. kurs jest wysoki, ale przecież bardzo długi taki nie będzie...

    a skąd wiesz że nie? teraz nic się nie da przewidzieć.
    zresztą nie chodzi w tym momencie o kurs, jeśli będzie niższy to dla nas
    jeszcze lepiej.

    > 2. tak samo stopy %, nie spodziewam się, aby b.dlugo byly na tak niskim
    > poziomie
    > (oczywiscie tak moze byc ale nie musi)

    :) wolę z niskiego liboru TERAZ korzystać.

    > jak stopy zaczną rosnąć to będę tyle samo płacił w CHF a jedynie okres
    > spłaty mi się wydłuży

    a mi wzrośnie wtedy rata, bo db w umowie zastrzegł że okres kredytowania
    nie może przekroczyć 360 miesięcy i sami sobie będą automatycznie
    przeliczać wysokość raty w chf.

> [...]
    > stop %)
    >
    > poza tym widzę, że kolejny dzien kurs CHF (średni NBP) spadł, być może

    zobacz teraz

    pozdr.

  • 24. Data: 2009-01-07 13:49:21
    Temat: Re: kredyt_mieszkaniowy_w_DB_-_przeliczenie_długości_o
    Od: "cocolino" <jwojciechowski@WYTNIJ_TOvision.pl>

    Witam, mamy ten sam problem, DB w umowie w par. 5 ust. 4 umie&para;ci&sup3; zapis
    dotycz&plusmn;cy Systemu Rat R&oacute;wnych. Informuje, &iquest;e kredyt b&ecirc;dzie
    sp&sup3;acany w miesi&ecirc;cznych ratach r&oacute;wnych z wyj&plusmn;tkiem ostatniej
    raty oraz rat w kt&oacute;rych naliczone odsetki przewy&iquest;sz&plusmn; kwot&ecirc;
    Raty R&oacute;wnej. W przypadku zmiany oprocentowania, o kt&oacute;rym mowa w par 4,
    rata pozostanie na niezmiennym poziomie, a odpowiedniemu dopasowaniu ulegnie okres
    sp&sup3;aty Kredytu, z zastrze&iquest;eniem ust 5.
    Reasumuj&plusmn;c p&sup3;acimy w ratach r&oacute;wnych nadal um&oacute;wion&plusmn;
    miesi&ecirc;czn&plusmn; kwot&ecirc; w CHF oczywi&para;cie r&oacute;&iquest;nica - to
    sp&sup3;ata dodatkowo naszego kapita&sup3;u. My wyszli&para;my na tym bardzo
    &frac14;le. Ten paragraf mia&sup3; zupe&sup3;nie inne znaczenie przy podpisaniu umowy
    2 lata temu a teraz. A doradca t&sup3;umaczy si&ecirc;, &iquest;e nie wiedzia&sup3;,
    &iquest;e tak b&ecirc;dzie.
    Kiedy brali&para;my kredyt CHF sta&sup3; na poziomie ponad 2,40 a teraz jest na 2,80
    pobieraj&plusmn;c od nas nadal um&oacute;wion&plusmn; transz&ecirc; nadp&sup3;acamy
    prawie 400CHF i to po wy&iquest;szym kursie. Poprosili&para;my swojego doradc&ecirc;
    o wyliczenie ile by&para;my p&sup3;acili gdyby uwzgl&ecirc;dnili ni&iquest;szy LIBOR
    i pozostawili nam termin sp&sup3;aty na 25 lat. Wysz&sup3;o nieca&sup3;e 3100z&sup3;
    a na pocz&plusmn;tku stycznia &para;ci&plusmn;gn&ecirc;li nam z konta ponad 4200!
    Najgorsze jest to &iquest;e nawet nie dostali&para;my &iquest;adnej informacji,
    rozumiem, &iquest;e tracimy na ryzyku walutowym ale jak wzrasta CHF to spada libor i
    odwrotnie.
    Prze&para;ledzilismy historie sp&sup3;at przez 2 lata i wysz&sup3;o, &iquest;e
    p&sup3;acili&para;my przez wi&ecirc;kszo&para;&aelig; czasu poni&iquest;ej
    um&oacute;wionej transzy CHF i o dziwo wtedy by&sup3; ni&iquest;szy CHF.
    Zreszt&plusmn; DB ma bandycko wysoki kurs sprzeda&iquest;y CHF. Poczynilismy
    ju&iquest; wst&ecirc;pne kroki uwa&iquest;am &iquest;e trzeba walczy&aelig; masowo w
    UOKiK ju&iquest; tam dzwonilismy odes&sup3;ali nas do Komisji Nadzoru Finansowego
    tel (22) 5487265 czynne we wtorki i czwartki do 13.00. Je&iquest;eli Komisja nie
    pomo&iquest;e mamy przyj&para;&aelig; z umow&plusmn; do UOKiK (22) 50-50-805.

    Co do aneksu dostalismy z dw&oacute;ch &frac14;r&oacute;de&sup3; informacje &iquest;e
    trzeba napisa&aelig; podanie (napisalismy) przekonana ze to do&iquest;ywotnio
    rozwi&plusmn;&iquest;&ecirc; problem, dowiedzielismy si&ecirc; &iquest;e aneks
    kosztuje 150z&sup3; i jest wa&iquest;ny 3 miesi&plusmn;ce i jak chcemy to
    przed&sup3;u&iquest;amy jak nie to nie o kolejne 3 miesi&plusmn;ce. Oczywi&para;cie
    jak libor wzro&para;nie rata nadal b&ecirc;dzie r&oacute;wnia i
    wyd&sup3;u&iquest;&plusmn; okres kredytowa&sup3;a.

    Uwa&iquest;am, &iquest;e warto powalczy&aelig; obliczali mi zdolno&para;ci na 25 lat
    a nie na 19, 5 roku gdzie harmonogram sp&sup3;at uwzgl&ecirc;dnia&sup3;
    sp&sup3;at&ecirc; w wysoko&para;ci ok. 3000z&sup3; a teraz mam 4200 a je&iquest;eli
    frank skoczy jeszcze do g&oacute;ry to mo&iquest;e powinnismy p&sup3;aci&aelig;
    6000z&sup3;/ nie sta&aelig; nas na to jak i nie chcemy p&sup3;aci&aelig; co 3
    miesi&plusmn;ce 150z&sup3; za aneks&amp;#8230; ju&iquest; i tak w styczniu
    stracilismy kas&ecirc; na przewalutowaniu wi&ecirc;kszej raty kapita&sup3;owej
    &amp;#8211; kt&oacute;rej nie chcemy p&sup3;aci&aelig;. Jak cos wywalczymy
    b&ecirc;dziemy chcieli zwrot tych pieni&ecirc;dzy po kursie \&quot;sprzedazy\&quot; z
    dnia pobrania raty.

    Jezeli ktos z was chce sie przylaczyc do tej walki piszcie na forum lub na
    j...@o...waw.pl
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl

  • 25. Data: 2009-01-07 14:29:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a mi wzrośnie wtedy rata, bo db w umowie zastrzegł że okres kredytowania
    > nie może przekroczyć 360 miesięcy i sami sobie będą automatycznie
    > przeliczać wysokość raty w chf.
    miales kredyt na dluzej niz 30 lat?

    ja mialem na 30, splacam 1,5 roku, skrocili mi okres do 20 lat

    > zobacz teraz

    dzisiaj średni NBP spadł o 3,44%, ale widać, że rośnie...ciekawe do
    jakiego poziomu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 26. Data: 2009-01-07 14:30:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jezeli ktos z was chce sie przylaczyc do tej walki piszcie na forum lub na
    j...@o...waw.pl

    witam
    czy możesz napisać na forum tak, aby dalo się czytać? wyciętego
    fragmentu nie dam rady przeczytac...masz jakieś inne kodowanie znaków? ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2009-01-07 14:51:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > witam
    > czy możesz napisać na forum tak, aby dalo się czytać? wyciętego
    > fragmentu nie dam rady przeczytac...masz jakieś inne kodowanie znaków?
    > ;-(
    Raczej encje html.

    KJ

  • 28. Data: 2009-01-07 15:35:20
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 7 Sty, 15:29, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > miales kredyt na dluzej niz 30 lat?
    >
    > ja mialem na 30, splacam 1,5 roku, skrocili mi okres do 20 lat

    pisz pisemko
    mają gotowy formularz do tego, bo pewnie większość klientów tak robi
    płacisz 150 zł
    formułka brzmi:

    "Niniejszym wnoszę o wydłużenie okresu kredytowania kredytu
    mieszkaniowego nr ..... do pierwotnego okresu kredytowego określonego
    w umowie kredytowej oraz jednoczesne zmniejszenie wysokości raty
    równej.
    Pozostałe warunki kredytu pozostają bez zmian."

    A to co zaoszczędzisz, wpłacaj nawet na ROR (chociaż lepiej lokata lub
    inne podobne inwestycje)

    A jak kiedykolwiek stwierdzisz, że chcesz jednak skrócić okres, to po
    prostu spłacisz. DB daje prawo spłaty dużej części kredytu w okresie 3
    lat (chyba do 20 procent, jeśli nie negocjowałeś)

    koszt aneksu do umowy to 150 zł

    --
    plusz

  • 29. Data: 2009-01-07 15:54:38
    Od: "cocolino" <jwojciechowski@WYTNIJ_TOvision.pl>

[...]
    prawie 400CHF i to po wy&iquest;szym kursie. Poprosi&sup3;am swojego doradc&ecirc; o
    wyliczenie ile by&para;my p&sup3;acili gdyby uwzgl&ecirc;dnili ni&iquest;szy LIBOR i
    pozostawili nam termin sp&sup3;aty na 25 lat. Wysz&sup3;o nieca&sup3;e 3100z&sup3; a
    na pocz&plusmn;tku stycznia &para;ci&plusmn;gn&ecirc;li nam z k&plusmn;ta ponad 4200!
    Najgorsze jest to &iquest;e nawet nie dostali&para;my &iquest;adnej informacji,
    rozumiem, &iquest;e tracimy na ryzyku walutowym ale jak wzrasta CHF to spada libor i
    odwrotnie.
    Prze&para;ledzi&sup3;am historie sp&sup3;at przez 2 lata i wysz&sup3;o, &iquest;e
    p&sup3;acili&para;my przez wi&ecirc;kszo&para;&aelig; czasu poni&iquest;ej
    um&oacute;wionej transzy CHF i o dziwo wtedy by&sup3; ni&iquest;szy CHF.
    Zreszt&plusmn; DB ma bandycko wysoki kurs sprzeda&iquest;y CHF. Poczyni&sup3;am
    ju&iquest; wst&ecirc;pne kroki uwa&iquest;am &iquest;e trzeba walczy&aelig; masowo w
    UOKiK ju&iquest; tam dzwoni&sup3;am odes&sup3;ali mnie do Komisji Nadzoru
    Finansowego tel (22) 5487265 czynne we wtorki i czwartki do 13.00. Je&iquest;eli
    Komisja nie pomo&iquest;e mamy przyj&para;&aelig; z umow&plusmn; do UOKiK (22)
    50-50-805.

    Co do aneksu dosta&sup3;am z dw&oacute;ch &frac14;r&oacute;de&sup3; informacje
    &iquest;e trzeba napisa&aelig; podanie (napisa&sup3;am) przekonana ze to
    do&iquest;ywotnio rozwi&plusmn;&iquest;&ecirc; problem, dowiedzia&sup3;am si&ecirc;
    &iquest;e aneks kosztuje 150z&sup3; i jest wa&iquest;ny 3 miesi&plusmn;ce i jak chce
    to przed&sup3;u&iquest;am jak nie to nie o kolejne 3 miesi&plusmn;ce. Oczywi&para;cie
[...]

    frank skoczy jeszcze do g&oacute;ry to mo&iquest;e powinnam p&sup3;aci&aelig;
    6000z&sup3;/ nie sta&aelig; mnie na to jak i nie chce p&sup3;aci&aelig; co 3
    miesi&plusmn;ce 150z&sup3; za aneks&amp;#8230; ju&iquest; i tak w styczniu
    straci&sup3;am kas&ecirc; na przewalutowaniu wi&ecirc;kszej raty kapita&sup3;owej
    &amp;#8211; kt&oacute;rej nie che p&sup3;aci&aelig;. Jak cos wywalczymy
    b&ecirc;d&ecirc; chcia&sup3; zwrot tych pieni&ecirc;dzy po kursie z dnia pobrania

  • 30. Data: 2009-01-07 18:00:59
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 7 Sty, 14:49, "cocolino" <jwojciechowski@WYTNIJ_TOvision.pl> wrote:
    > Witam, mamy ten sam problem, DB............ [ciach]

    trochę trwało odszyfrowanie tego co napisałeś :) polecam poprawić
    kodowanie albo używać jakiegoś czytnika www :)

    Generalnie nie wiem o co chcesz walczyć. Zawarłeś umowę. Zgodziłeś się
    na warunki. Raczej nie odbiega ona jakoś znacząco od zasad rynkowych.
    Zamiast tracić czas i walczyć piszesz pisemko (DB da ci formularz
    gratis), płacisz 150 zł i masz raty niższe.
    No a LIBOR już przecież nie będzie mocno spadał.

    Co do kursów w DB, to poszaleli ze spreadem w trakcie zawirowań na
    rynku, ale teraz też mieści się w granicach przyzwoitości.

    Obsługę mają chyba najgorszą na rynku (doradcy są ok, ale procedury
    tragiczne), no ale oferta jest chyba nadal bardzo atrakcyjna.

    BTW. jak ktoś szuka kredytu i ma dobrą zdoloność, historię kredytową
    itp, to okazuje się, że Citi ma na prawdę rewelacyjną ofertę. Warto
    zapytać - dla mnie to było ogromne zaskoczenie. Zaznaczam, że to
    oferta tylkko dla osób mających bardzo dobrą zdolność, nieruchomość i
    środki własne.

    --
    plusz