  • 21. Data: 2014-02-28 17:34:37
    Temat: Re: kredyt na działkę
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A więc tak, BS chce zaświadczenie z 3 ostatnich m-cy, żaden Pit roczny i
    > inne okresy zatrudnienia ich nie interesują. Przy kwocie kredytu 80.000
    > zł prowizja jednorazowa 2.5% ale 50% szabs że jak zawnioskuję u Prezesa
    > obniżkę to zejdzie nawet do 1,5% a do 2% to już duże szanse. Kredyt
    > oficjalnie brany na 15 lat. Jego koszt 44.000 TYS (SPŁACAM 124.000 ZŁ).
    > Oczywiście moge spłacić wcześniej i tego jak mantry będę się trzymał. A
    > więc gdyby udało mi się spłacić przez 5 lat, na co liczę i te 5 lat to
    > max, będę starał się w 4 lata, to koszt kredytu 14.000 zł, spłacam
> [...]

    uważasz, że to jest dobra propozycja?
    2,5 lub nawet 2% prowizji przy taki krótkim okresie kredytowania?!

    możesz dostać kredyt bez prowizji, ale skoro te 1600 zł nie robi różnicy
    to po co szukać dalej?

    i tak z ciekawości:

    a pozostałe warunki jakie są?

    i nie licz na to, "a może mi się uda", "z pewnością spłacę"....kredyt
    hipo to najtańszy kredyt na rynku, w wielu przypadkach nawet jeżeli
    klient ma kasę to go nie spłaca wcześniej, bo...mu się to nie opłaca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 22. Data: 2014-02-28 19:36:17
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > uważasz, że to jest dobra propozycja?
    > 2,5 lub nawet 2% prowizji przy taki krótkim okresie kredytowania?!

    15 lat to nie tak krotko
    albo trzeba sie trzymac wersji oficjalnej, albo brac kredyt oficjalnie na 5
    lat

    > możesz dostać kredyt bez prowizji, ale skoro te 1600 zł nie robi różnicy
    > to po co szukać dalej?

    roznica jest znaczna
    w banku spoldzielczym (przynajmniej tych, ktore znam) w przypadku klopotow
    mozna sie porozumiec
    zarzad jest wzglednie blisko klienta, a nie siedzi na tronie z lapka (znaczy
    pierscieniem) do calowania
    ludzie sa mniej skomercjalizowani i rozumieja, ze problemy klienta moga sie
    stac problemami banku
    te 1600 zlotych roznicy, ktore tak naprawde moze sie skurczyc po
    negocjacjach, moze w przyszlosci okazac sie znacznie mniejsza kwota, anizeli
    wyssa bank komercyjny w razie problemow

  • 23. Data: 2014-02-28 20:20:33
    Temat: Re: kredyt na dzia?k
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > te 1600 zlotych roznicy, ktore tak naprawde moze sie skurczyc po
    > negocjacjach, moze w przyszlosci okazac sie znacznie mniejsza kwota, anizeli

    wybacz, ale kompletne bzdury wypisujesz, bank to nie organizacja
    charytatywna, w każdym jak nie spłacasz kredytu to masz problem

    w BSie, który mam w okolicy były takie akcje, że jak bank przejmował
    kamienicę (bo właściciel nie spłacał kredytu) to zbirów nasyłał na
    mieszkańców, aby się wyprowadzili (bez lokatorów łatwiej sprzedać),
    nawet temat w gazetach i tv był pokazywany

    tak właśnie zarząd tego banku "rozumiał" problemy innych ludzi

    poza tym oprocentowanie ustalane decyzją zarządu, oprócz standardowych
    zabezpieczeń klienci musieli przyprowadzać poręczycieli i podpisywać
    weksle - kredyty naprawdę dla ludzi o mocnych nerwach

    robiłem refinanse takich kredytów w bankach komercyjnych i czytając
    zapisy umów naprawdę włosy się na głowie jeżyły jak coś takiego mógł
    ktoś podpisać

    dlatego też nie robiłem i nie robię kredytów w BSach i zdecydowanie
    odradzam je klientom

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2014-02-28 20:29:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości

    >wybacz, ale kompletne bzdury wypisujesz, bank to nie organizacja
    >charytatywna, w każdym jak nie spłacasz kredytu to masz problem

    Ale sposob podejscia do problemu moze byc juz rozny ...

> [...]
    >nawet temat w gazetach i tv był pokazywany
    >tak właśnie zarząd tego banku "rozumiał" problemy innych ludzi

    No coz, dla wlasciciela to lepiej.
    Inny bank by mu te kamienice zlicytowal z ludzmi, tanio, strata
    znikoma w skali obrotow calego banku ... ale nie, roznica bedzie nadal
    na kredytobiorcy wisiec.
    Potem sprzedadza dlugi za bezcen, i beda go jakies zbiry nachodzic :-)

    >poza tym oprocentowanie ustalane decyzją zarządu, oprócz
    >standardowych

    w mBanku tez tak bylo ...

    J.

  • 25. Data: 2014-03-01 21:42:53
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > dlatego też nie robiłem i nie robię kredytów w BSach i zdecydowanie
    > odradzam je klientom

    za mala prowizja, he?

  • 26. Data: 2014-03-03 15:56:59
    Od: "marcin_" <m...@i...pl>

    ja tylko w kwestii formalnej, kredyt juz wzięty, skonczyło sie na 1%
    prowizji
    Nigdzie indziej lepiej niz w społdzielczym bym nie dostał
    dzieki za pomoc