  • 1. Data: 2005-12-29 13:46:21
    Temat: kredyt na dzialkerolna z warunkami zabudowy
    Od: "Komzik" <k...@o...pl>

    Witam

    Czy moze ktos z Panstwa jest zorietowany ktory bank udzieli kredytu w
    nastepujacym przypadku.
    Kwota kredytu ok 70 tys zl Zdolnosc kredytowa jest, dzialka jest warta dwa
    razy wiecej niz kwota kredytu, ale...
    w wypisie z ewidencji gruntow widnieje ze jest to dzialka rolna (dokladnie
    laka). Mam warunki zabudowy tej dzialki i zgodnei z tym moge wybudowac na
    niej dom. W warunkach zabudowy napisali ze nie jest wymagane przeksztalcenie
    dzialki na budowlana poniewaz sa to ziemie klasy IV pochodzenia mineralnego.
    Pytam bo dzis w BOS`iu powiedzieli mi ze dla nich jest top dzialka rolna
    mimo tego ze mam warunki zabudowy.
    Jaki bank moze mi udzielic takiego kredytu ?

    Pozdrawiam

    KB

  • 2. Data: 2005-12-29 14:02:39
    Temat: Re: kredyt na dzialkerolna z warunkami zabudowy
    Od: "zbooY" <z...@g...pl>

    Komzik <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > mimo tego ze mam warunki zabudowy.
    > Jaki bank moze mi udzielic takiego kredytu ?

    sprawdz PKO BP lub Multi, ale raczej do 10 lat na polowe wartosci dzialki ale
    bedzie potrzebna wycena rzeczoznawcy

    nie zawadzi wizyta u ktoregos z posrednikow finansowych, chociaz tez nie o
    wszystkich niuansach wiedzą, wiec pytaj dociekliwie...

    poza tym dlaczego nie skorzystac z nieruchomosci zastępczej?
    czyzby juz obciązona? ;-)

    pzdr

    zbooY

  • 3. Data: 2005-12-29 23:06:33
    Od: "pipsmaker" <p...@g...pl>

    faktycznie wiele bankow na to zwraca uwage, sprawdz w BGZ, ew zajrzyj do
    starostwa do ewidencji gruntow, bo moze nie bedziesz musial przeksztalcac
    tylko oprze sie o tzw. ujawnienie (np. terenu zab. mieszkaniowej na czesci
    dzialki), robi sie to prawie ze od reki. Wtedy z wypisem z rejestru gruntów
    skladasz wniosek w sadzie i w KW nie ma juz slowa "rolna". Jedyny minus to
    taki, ze podatki pozniej wieksze. Na jednej z dzialek tak musialem zrobic
    (0,45ha), ktora byla rolna od zawsze (wlascicielami byli wczesniej rolnicy)
    ale poszedlem do ewidencji w starostwie i sprawdzili w kompie, ze moge
    0,25ha ujawnic jako teren zab. mieszkaniowej, bez zadnych skomplikowanych
    ruchow, na drugi dzien przygotowali mi juz decyzje i nowy wypis z rejestru
    gruntow
    pozdr
    pipsmaker