  • 1. Data: 2005-10-13 09:36:36
    Temat: kredyt na garaż - jaki to jest "rodzaj" ?
    Od: scooby <s...@p...gazeta.pl>

    konsumpcyjny/gotówkowy czy da się to podciągnąć pod jakiś hipoteczny ?
    zupełnie nie wiem jak się to definiuje dla banku
    i dlatego też nie wiem jakie kredyty porównywać i gdzie są najlepsze warunki

    konkretnie chodzi o miejsce postojowe w zamkniętym garażu

    pzdr, scoo

  • 2. Data: 2005-10-13 13:21:29
    Temat: Re: kredyt na garaż - jaki to jest "rodzaj" ?
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

> [...]
    warunki

    > konkretnie chodzi o miejsce postojowe w zamkniętym garażu

    Jeżeli to jest tylko miejsce postojowe w większym zamkniętym garażu na wiele
    samochodów to nie można wyodrębnić księgi wieczystej i tym samym hipoteki.
    Pozostaje Ci pożyczka hipoteczna o ile masz spłacone mieszkanie, kredyt
    gotówkowy (drogo) i jeszcze możliwość powiększenia kredytu hipotecznego na
    mieszkanie o ile wystarczająco dużo już spłaciłeś, żeby zmieścić kredyt na
    to miejsce parkingowe. To ostatnie oferują nieliczne banki. No i jeszcze
    debet w ROR ale tylko przy żelaznej dyscyplinie......:-)

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 3. Data: 2005-10-15 12:13:58
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 13 Oct 2005 15:21:29 +0200, na pl.biznes.banki, kszyhoo napisał(a):

    > Jeżeli to jest tylko miejsce postojowe w większym zamkniętym garażu na wiele
    > samochodów to nie można wyodrębnić księgi wieczystej i tym samym hipoteki.

    Mam miejsce postojowe w większym zamkniętym garażu na wiele samochodów i
    księgę wieczystą też mam, co prawda jako udział w całości ale w akcie
    wpisany jest też numer miejsca razem z dokładnym metrażem. Czy mogłoby to
    służyć do ustanowienia hipoteki niestety nie wiem.

    pzdr
    ki

  • 4. Data: 2005-10-15 17:03:51
    Temat: Re: kredyt na garaż - jaki to jest
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    scooby <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > i dlatego też nie wiem jakie kredyty porównywać i gdzie są najlepsze warunki
    >
    > konkretnie chodzi o miejsce postojowe w zamkniętym garażu

    Musisz się dowiedzieć jaka jest forma własności, bo bywa różnie. Możesz mieć
    udział w lokalu użytkowym i akt notarialny, w którym będziesz wymieniony jako
    jeden z właścicieli ze wskazaniem, które miejsce jest Twoje. Wówczas
    najlepiej wziąć taki akt notarialny od obecnego właściciela /developera/,
    przespacerować się z tym do banku i zapytać co oni na to. Ale czy można
    obciążyć hipotekę tylko części lokalu?
    Czytałem też o takim rozwiązaniu, że garaże należą do majątku wspólnego i
    wtedy &#8222;kupując&#8221; miejsce postojowe płacisz za prawo do użytkowania. Wtedy,
    już w ogóle można zapomnieć o kredycie hipotecznym.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 5. Data: 2005-10-15 21:07:35
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > konsumpcyjny/gotówkowy czy da się to podciągnąć pod jakiś hipoteczny ?
    > zupełnie nie wiem jak się to definiuje dla banku
    > i dlatego też nie wiem jakie kredyty porównywać i gdzie są najlepsze warunki

    Kredyt hipoteczny to pozyczka z zabezpieczeniem na hipotece
    nieruchomosci. Nikt nie powiedzial, ze musi to byc na hipotece
    kredytowanej nieruchomosci ....

    Mozesz wiec wziasc kredyt hipoteczny na garaz, ale hipoteke wpisac na
    mieszkanie ... i co ciekawsze niekoniecznie własne ;) Tylko czy jest
    sens dla garazu ryzykowac utrate mieszkania ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2005-10-15 21:10:46
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > sens dla garazu ryzykowac utrate mieszkania ?

    Zakładasz, że zamierza zaciągnąć kredyt z zamiarem niespłacania ? :>

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 7. Data: 2005-10-15 21:16:47
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Zakładasz, że zamierza zaciągnąć kredyt z zamiarem niespłacania ? :>

    Nikt nie zna przyszlosci ... moze stracic prace (odpukac), moze miec
    wypadek samochodowy (ODPUKAC) itp .... zycie byloby cholernie nudne,
    jakby kazdy wiedzial jaki bedzie nastepny dzien.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-10-15 21:20:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Nikt nie zna przyszlosci ... moze stracic prace (odpukac), moze miec
    > wypadek samochodowy (ODPUKAC) itp .... zycie byloby cholernie nudne,
    > jakby kazdy wiedzial jaki bedzie nastepny dzien.

    A coś ala CARDIF ?

  • 9. Data: 2005-10-15 21:26:57
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > A coś ala CARDIF ?

    CARDIF ? Ubezpieczenie na zycie kojarzy mi sie zawsze z ubezpieczeniem
    na wypadek smierci ... na moje zas******* szczescie na razie nie
    doszedlem do takiej mysli.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 10. Data: 2005-10-15 21:32:22
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > CARDIF ? Ubezpieczenie na zycie kojarzy mi sie zawsze z ubezpieczeniem
    > na wypadek smierci ... na moje zas******* szczescie na razie nie
    > doszedlem do takiej mysli.

    Dają też różne inne np na okoliczność utraty pracy ... choć
    osobiście nie spotkałem się by zdarzyło im się takowe wypłacić ;)
    OK ... EOT :P