  • 1. Data: 2004-09-23 15:20:36
    Temat: kredyt na uruchomienie spółki
    Od: "Souad" <s...@p...fm>

    Witam,
    zamierzamy uruchomić spółkę z o.o. Mamy dobry pomysł, ale nie mamy ani
    grosza. Oczywiście nie oczekuję to jakiejś konkretnej porady, ale może
    ktoś z Was był w podobnej sytuacji i jakoś udało się to rozwiązać. Myślę
    tu o kredycie bankowym i zastanawiam się czy w ogóle mamy szansę na
    dostanie takowego. Ewentualnie czy orientujecie się, który bank oferuje
    najdogodniejsze formy kredytowania?

    Pozdrawiam
    D.

  • 2. Data: 2004-09-23 15:31:28
    Temat: Re: kredyt na uruchomienie spółki
    Od: Tomek <f...@g...pl>

    Miałem ten sam problem, poszedłem do prawnika, wszystko mi wytłumaczył i
    nie warto zakładać na początku spółki:
    1. Długo trwa - 2,3 mc a zanim powstanie nie ma sie pełnej "osobowości"
    prawnej aby dzialać
    2. 50 000 zł(!)
    3. Koszt założenia - kilka tysięcy.
    4. Rozwiązać spółkę też ciężko.
    5. Koszty operacyjne na początku duże ( w naszym przypadku 3 x ZUS )
    6. Skomplikowana księgowość.

    Mamy do siebie zaufanie, dlatego na razie zakładamy na 1 osobe, a reszta
    dostanie notarialne upoważnienia do działania.
    pozdrawiam

    ps.
    Zakładaj z o.o. - jeżeli wiesz, że na początku zarobisz grube $$$ ;)

  • 3. Data: 2004-09-23 15:51:50
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 23 Sep 2004 17:31:28 +0200, Tomek <f...@g...pl>
    wrote:

    >1. Długo trwa - 2,3 mc a zanim powstanie nie ma sie pełnej "osobowości"
    >prawnej aby dzialać
    Miesiac.

    >5. Koszty operacyjne na początku duże ( w naszym przypadku 3 x ZUS )
    No jak ktos lubi placic na ZUS to moze nawet i 30 x ZUS.

    >6. Skomplikowana księgowość.
    Czyli droga krotko mowiac.

    >Mamy do siebie zaufanie, dlatego na razie zakładamy na 1 osobe, a reszta
    >dostanie notarialne upoważnienia do działania.
    Wszystko bedzie OK az do utraty zaufania, ale wtedy bedzie za pozno :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-09-23 17:47:12
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > nie warto zakładać na początku spółki:

    Zalezy jaki jest cel dzialania i ile osob w przedsiewzieciu bierze udzial

    > 1. Długo trwa - 2,3 mc a zanim powstanie nie ma sie pełnej "osobowości"
    > prawnej aby dzialać

    taki prawnik .. :)

    > 2. 50 000 zł(!)

    kapital zakladowy - czy nie powiedział Ci, że mozesz wniesc aport rzeczowy lub inna
    wartosc- w tym intelektualna? Znak towarowy? A np mieszkanie - przekształcone na
    siedzibe, czy tez samochod...

    > 3. Koszt założenia - kilka tysięcy.
    > 4. Rozwiązać spółkę też ciężko.

    z powodu jakiego ?

    > 5. Koszty operacyjne na początku duże ( w naszym przypadku 3 x ZUS )
    Hmm, oczywiscie jak jest Was 3 ch wspolnikow, to kazdy musi zajac stanowisko
    dyrektorskie w spolce i dostawac pensje? Nie wystarczy 1 prezes?

    > 6. Skomplikowana księgowość.

    Zwykła ksiegowosc, jedna osoba z tym sobie radzi bez kłopotu.

    > Mamy do siebie zaufanie, dlatego na razie zakładamy na 1 osobe, a reszta
    > dostanie notarialne upoważnienia do działania.

    Bzdety, mam nadzieje, ze nikt tego nie potraktuje jako rade, czesc pieniedzy
    stracicie, do tego zaufanie do siebie, i wasz przyjacielski uklad na dodatek.
    Bzdura! Bzdura!

    PS Sa jeszcze spolki osobowe ...
    Wojtek

  • 5. Data: 2004-09-23 17:48:53
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > dostanie takowego. Ewentualnie czy orientujecie się, który bank oferuje
    > najdogodniejsze formy kredytowania?

    No i mi sie w koncu w watku grupy pomyulily :)
    Co do meritum, kredyt dla 3 ch ludzi bez majatku, zeby sobie sp z o.o/ zalozyli - to
    chyba jako zart mozna potraktowac tylko.

    Wojtek

  • 6. Data: 2004-09-23 18:19:35
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Souad" <s...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > tu o kredycie bankowym i zastanawiam się czy w ogóle mamy szansę na
    > dostanie takowego. Ewentualnie czy orientujecie się, który bank oferuje

    1. Po pierwsze dlaczego z o.o. ? Są też inne spółki.
    2. Kredyt bankowy nalezy się tylko tym, co potrafią udowodnić, że go nie
    potrzebują. Ja bym na etapie pomysłu zapomniał o kredycie bankowym.

    Vizvary

  • 7. Data: 2004-09-24 08:29:43
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2004 19:47:12 +0200, Fotech naskrobał(a):

    > kapital zakladowy - czy nie powiedział Ci, że mozesz wniesc aport rzeczowy lub inna
    wartosc- w tym intelektualna? Znak towarowy? A np mieszkanie - przekształcone na
    siedzibe, czy tez samochod...

    widocznie prawnik doskonale wiedział jak sie konczy upadłość sp z o.o. i
    odradził herezje typu własne mieszkanie w aport, a 'własność intelektualna'
    czy 'znak towarowy' to jeszcze wiekszy problem bez wyceny i potem użeranie
    się z UKS przez rok. Najsensowniej i najbezpieczniej aportem wnosic auta.

    > z powodu jakiego ?

    poczytaj KSH.

    > Zwykła ksiegowosc, jedna osoba z tym sobie radzi bez kłopotu.

    Zwykła zwana pełną czyli księgi handlowe. Rozumiem że kolega jest
    norstradamusem i wie że jedna osoba będzie to prowadzić a nie np 3 (btw:
    ilość nie ma żadnego znaczenia bo lepiej na początku oddać do biura
    rachunkowego)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-09-24 08:31:06
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2004 17:20:36 +0200, Souad naskrobał(a):

> [...]
    > tu o kredycie bankowym i zastanawiam się czy w ogóle mamy szansę na
    > dostanie takowego. Ewentualnie czy orientujecie się, który bank oferuje

    bezrobocie -> Urząd Pracy -> fundusze na DG

  • 9. Data: 2004-09-24 09:17:47
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/23/2004 7:48 PM, Fotech wrote:

    > No i mi sie w koncu w watku grupy pomyulily :)
    > Co do meritum, kredyt dla 3 ch ludzi bez majatku, zeby sobie sp z o.o/ zalozyli -
    to chyba jako zart mozna potraktowac tylko.

    Raczej jako groźbę karalną - jak to w banku usłyszą, to pracownik ze
    śmiechu przepukliny dostanie.

    Pieniądze na spółkę można mieć sprzedając coś, mając inny dochód biorąc
    kredyt pod zastaw, pożyczając od rodziny, finansując się zobowiązaniami
    od dostawcy; formalizm wymogu kapitałowego mozna spełnić wnosząc do
    spółki stare projekty ze studiów, stylizowany rysunek hipopotama lub coś
    podobnego.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-09-25 10:39:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 23 Sep 2004 19:47:12 +0200, "Fotech"
    <w...@p...onet.pl> wrote:

    >Hmm, oczywiscie jak jest Was 3 ch wspolnikow, to kazdy musi
    >zajac stanowisko dyrektorskie w spolce i dostawac pensje?
    >Nie wystarczy 1 prezes?
    nie dosc ze 1 wystarczy to mozna dac mu jakies skromne wynagrodzenie.
    Np 1/10 etatu za 85 zl brutto :) ZUS bedzie odpowiedni :D

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?