  • 1. Data: 2011-10-12 08:19:18
    Temat: kredyt obrotowy - DG
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Poszukuję sensownego kredytu obrotowego. Myślę, że przedział od 30 do
    100 tys. by mnie interesował, w zależności od warunków (nie znam widełek
    kwot). Niestety prowadzę DG i niestety dopiero 1 rok (mija pod koniec
    listopada).

    Drugi kredyt obrotowy poszukuję innej osobie, która też prowadzi DG,
    ale od ponad 10lat, rocznie 1-2mln przychodu ze sprzedaży detalicznej.
    Tutaj 50-100tys. wystarczy.

    Możecie coś polecić dla obu tych przypadków?

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2011-10-12 14:26:06
    Temat: Re: kredyt obrotowy - DG
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 10:19:18 +0200, RD napisał(a):

> [...]
    > 100 tys. by mnie interesował, w zależności od warunków (nie znam widełek
    > kwot). Niestety prowadzę DG i niestety dopiero 1 rok (mija pod koniec

    Jeśli nie masz zabezpieczenia (np. nieruchomości) na podobną kwotę, to
    zapomnij.

    Może dostaniesz z 20-30k "na start" w bankach typu Idea, ale na
    lichwiarskich warunkach. Zapytaj też w Multi, mają coś dla początkujących,
    ale też niewysokie kwoty i duży procent. Ew. PKO BP.

    > Drugi kredyt obrotowy poszukuję innej osobie, która też prowadzi DG,
    > ale od ponad 10lat, rocznie 1-2mln przychodu ze sprzedaży detalicznej.
    > Tutaj 50-100tys. wystarczy.

    To powinni dać niemalże wszyscy z pocałowaniem ręki.

    Mogę polecić KB, tę kwotę powinien dostać na uproszczonych warunkach, do
    tego bez prowizji za zaangażowanie (nie korzysta - nie płaci).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2011-10-12 15:14:59
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jeśli nie masz zabezpieczenia (np. nieruchomości) na podobną kwotę, to
    > zapomnij.

    bzdura, możesz dostać i bez zabezpieczenia

    > Może dostaniesz z 20-30k "na start" w bankach typu Idea, ale na
    > lichwiarskich warunkach. Zapytaj też w Multi, mają coś dla początkujących,
    > ale też niewysokie kwoty i duży procent. Ew. PKO BP.

    co masz na myśli pisząc o lichwiarskich warunkach? takim kredytom daleko
    do tego co płacą fizyczni (vide max w kredycie konsumenckim)

    > To powinni dać niemalże wszyscy z pocałowaniem ręki.

    wcale nie, 1-2mln przychodu nie oznacza, że firma ma również DOCHÓD,
    banki patrzą przede wszystkim na tę wartość...miałem przypadek, że firma
    istniała od 15 lat, miała 2.8Mzł przychodu i 2.78Mzł kosztów (w 2010
    r.)...TYLKO w jednym banku napisali, że warto złożyć wniosek (nie
    oznaczało to, że kredyt firma dostanie) a reszta, że mam nie tracić
    czasu na wypełnianie papierów, bo już na wstępie będzie negat ;-/

    wniosek:
    daj znać na priva (adres w stopce) jaki miałeś dochód w PIT za 2010 r.
    oraz jaki masz narastający wynik (za 9 miesięcy) w 2011 r. oraz czy
    chcesz kredyt z zabezpieczeniem hipo czy bez (w tej drugiej opcji max
    100kzł)

    napiszę Ci jakie będziesz mógł dostać warunki i sam zdecydujesz czy jest
    drogo czy tanio

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-10-12 16:26:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 17:14:59 +0200, RobertS napisał(a):

    > bzdura, możesz dostać i bez zabezpieczenia

    Wymień zatem te banki, które wyłożą 100k bez zabezpieczenia komuś, kto ma
    firmę poniżej roku. 3/4 spuści na drzewo za sam staż, reszta po usłyszeniu
    kwoty. BTDTGTTS.

    > co masz na myśli pisząc o lichwiarskich warunkach? takim kredytom daleko
    > do tego co płacą fizyczni (vide max w kredycie konsumenckim)

    Zapytaj zatem o warunki obrotowego w Idea Banku. Jak usłyszysz poniżej
    15-17% to się pochwal. Podobnie np. w Meritum. Skądś się musi brać to
    bardziej liberalne podejście do udzielania takich kredytów - w wyższej
    marży.

    > wcale nie, 1-2mln przychodu nie oznacza, że firma ma również DOCHÓD,
    > banki patrzą przede wszystkim na tę wartość...

    Moje doświadczenia są inne - dochód musi być tylko dodatni, przy obrotowym
    liczy się przede wszystkim przychód, bo na jego podstawie wyliczają kwotę
    (np. 3x. miesięczny przychód, KB, Citi, itp.). Dlatego też firmy usługowe
    są od razu na straconej pozycji, bo nie robią takich obrotów jak handlowe.

> [...]
    > oznaczało to, że kredyt firma dostanie) a reszta, że mam nie tracić
    > czasu na wypełnianie papierów, bo już na wstępie będzie negat ;-/

    A w ilu bankach pytałeś? Bo ja w 32. Ostatecznie poszedłem do trzech, z
    czego dwa dały fajne warunki.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-10-12 17:16:09
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wymień zatem te banki, które wyłożą 100k bez zabezpieczenia komuś, kto ma
    > firmę poniżej roku. 3/4 spuści na drzewo za sam staż, reszta po usłyszeniu
    > kwoty. BTDTGTTS.

    w IB dostaniesz kredyt, a warunki zależą od kilku czynników

> [...]
    > 15-17% to się pochwal. Podobnie np. w Meritum. Skądś się musi brać to
    > bardziej liberalne podejście do udzielania takich kredytów - w wyższej

    tak, marża jest wyższa, ale coś za coś, masz DG krótko lub stratę to
    wybór ofert masz niewielki i marża ok. 7-9% + WIBOR 3M, ale porównaj to
    sobie z max. kredytem konsumenckim lub parabankami i nadal uważasz, że
    wychodzi drogo?

    jak ktoś ma DG od wielu lat, potężny dochód, zabezpieczenie hipo i
    jeszcze działa w branży, która danemu bankowi odpowiada to dostanie
    kredyt na znacznie lepszych warunkach, ale u nas zdecydowana większość
    prowadzących DG kombinuje (takie mamy realia) i kij ma 2 końce: nie
    płacisz podatków to w banku nie dostaniesz kredytu na bdb warunkach

> [...]
    > są od razu na straconej pozycji, bo nie robią takich obrotów jak handlowe.

    no to mamy inne doświadczenia, wiem że klient nawet z SUPER obrotem ale
    brakiem dochodu ma marne szanse na kredyt

    > A w ilu bankach pytałeś? Bo ja w 32. Ostatecznie poszedłem do trzech, z
    > czego dwa dały fajne warunki.

    pochwal się które, może pomożesz autorowi wątku ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2011-10-12 17:43:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 19:16:09 +0200, RobertS napisał(a):

> [...]
    > wybór ofert masz niewielki i marża ok. 7-9% + WIBOR 3M, ale porównaj to
    > sobie z max. kredytem konsumenckim lub parabankami i nadal uważasz, że

    Konsumenckie są na dość zbliżonych warunkach. Ba, teraz to już w ogóle są
    wyścigi na "proste i tanie" pożyczki. W Eurobanku dostałem warunki
    konsumenckiego lepsze, niż firmowego w wielu innych bankach.

    > kredyt na znacznie lepszych warunkach, ale u nas zdecydowana większość
    > prowadzących DG kombinuje (takie mamy realia) i kij ma 2 końce: nie
    > płacisz podatków to w banku nie dostaniesz kredytu na bdb warunkach

    Dlatego trzeba nie płacić z głową ;) Ja niestety w 2009 zszedłem z
    kosztami pod kreskę, co mi trochę skomplikowało sytuację. Teraz się
    pilnuję.

    > pochwal się które, może pomożesz autorowi wątku ;-)

    Alior, Multi i KB. Alior później coś zaczął kręcić, a w Multi wyszła mi
    trochę niższa zdolność niż potrzebowałem. Mógłbym to zmienić zamykając
    "zarabiajacą" KK w mBanku, ale KB i tak dał lepsze warunki.

    PKO BP dawało dość ciekawe warunki zabezpieczenia, bo było to poręczenie
    jakiejś współpracującej z nimi firmy, za 0.5% wartości kredytu. Ale
    powiedzmy, że do tego banku mnie nie ciągnie ;)

    Warto jeszcze sprawdzić Pocztowy.

    Za to najwięcej czasu traci się na te banki wyższego ryzyka typu Idea,
    Meritum. Brakuje tylko pytań o rozmiar buta, a na koniec słyszysz 15% plus
    prowizja.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2011-10-12 18:23:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Konsumenckie są na dość zbliżonych warunkach. Ba, teraz to już w ogóle są
    > wyścigi na "proste i tanie" pożyczki. W Eurobanku dostałem warunki
    > konsumenckiego lepsze, niż firmowego w wielu innych bankach.

    a widziałeś RRSO tych "prostych i tanich pożyczek"? EB jest jednym z
    droższych banków, ale ww. pożyczki udziela chętnie ;-)

    > Dlatego trzeba nie płacić z głową ;) Ja niestety w 2009 zszedłem z
    > kosztami pod kreskę, co mi trochę skomplikowało sytuację. Teraz się
    > pilnuję.

    trzeba, ale niektórzy tego nie rozumieją, chcą kredyt bo przecież "mają
    pieniądze" i kupa wielka ;-/

> [...]

    > jakiejś współpracującej z nimi firmy, za 0.5% wartości kredytu. Ale
    > powiedzmy, że do tego banku mnie nie ciągnie ;)

    jeżeli chodzi o kredyty np. hipoteczne dla osób, które mają DG to nie
    jest taki zły bank, można tam zrobić całkiem ciekawe przypadki, bo
    zamiast zaświadczeń wymagają oświadczeń ;-D

    > Za to najwięcej czasu traci się na te banki wyższego ryzyka typu Idea,
    > Meritum. Brakuje tylko pytań o rozmiar buta, a na koniec słyszysz 15% plus
    > prowizja.

    ale jak ktoś ma DG od 6 miesięcy, zysków jeszcze nie widział,
    zabezpieczenia nie posiada to co można mu poradzić?
    w IB kredyt dostanie, a odsetki wrzuci sobie w koszty, oczywiście NIE
    twierdzę, że będzie tanio

    dla większości przedsiębiorców (zwłaszcza zaczynających karierę na
    własny rozrachunek) nie liczy się za ile ale czy dostaną kredyt i nawet
    nie liczą na to, że marża wyniesie 3% a prowizja 0,5%...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2011-10-12 18:38:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 20:23:33 +0200, RobertS napisał(a):

    > a widziałeś RRSO tych "prostych i tanich pożyczek"? EB jest jednym z
    > droższych banków, ale ww. pożyczki udziela chętnie ;-)

    Prosiłem o podanie konkretnych kwot do spłaty i wysokości prowizji. Nie
    wykluczam, że mogły się tam jeszcze czaić jakieś ubezpieczenia, ale nie
    drążyłem tematu. Nie jestem nawet pewien, czy mógłbym zgodnie z prawem
    uznać za koszt taką konsumencką pożyczkę (niby koszt poniesiony w celu,
    ale...).

    > kredyt z zabezpieczeniem hipo czy bez?

    W każdym przypadku bez zabezpieczenia (pominąwszy przypadki tych poręczeń)

    > jeżeli chodzi o kredyty np. hipoteczne dla osób, które mają DG to nie
    > jest taki zły bank, można tam zrobić całkiem ciekawe przypadki, bo
    > zamiast zaświadczeń wymagają oświadczeń ;-D

    Przynajmniej idą z duchem czasu ;) Ale na dzień dobry zniechęciła mnie
    TOiP, opłaty za wszystko co możliwe i w ramach promocji brak opłat za
    dostęp do bankowości elektronicznej.

    > ale jak ktoś ma DG od 6 miesięcy, zysków jeszcze nie widział,
    > zabezpieczenia nie posiada to co można mu poradzić?

    To jest bardzo dobre pytanie ;)

    Jeszcze przypomniało mi się, że PeKaO też ma coś dla początkujących, AFAIR
    max. 20k. Ale nie wiem, czy dalej jest w ofercie. Warto też podpytać w BGŻ,
    chyba wspominali coś o kredycie w wysokości dwumiesięcznych obrotów. Jako
    jedyni też zaproponowali towar jako zabezpieczenie (chyba do 70% wartości
    czy coś koło tego).

    Spróbowałbym też u rolników, może zrobili się bardziej otwarci po zmianie
    na zielony.

    > dla większości przedsiębiorców (zwłaszcza zaczynających karierę na
    > własny rozrachunek) nie liczy się za ile ale czy dostaną kredyt i nawet
    > nie liczą na to, że marża wyniesie 3% a prowizja 0,5%...

    Tyle to można dostać chyba tylko z sensownym zabezpieczeniem?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2011-10-12 18:44:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Prosiłem o podanie konkretnych kwot do spłaty i wysokości prowizji.

    ale o RRSO nie pytałeś...

> [...]
    > drążyłem tematu. Nie jestem nawet pewien, czy mógłbym zgodnie z prawem
    > uznać za koszt taką konsumencką pożyczkę (niby koszt poniesiony w celu,

    pożyczka powinna zostać wykorzystana na cel konsumpcyjny = nie na DG
    (klient zazwyczaj musi się zgodzić na taki zapis), inna kwestia jest
    taka, że co zrobisz z tą kasą nikt nie sprawdza
    odsetki od takiej pożyczki NIE są kup

    > W każdym przypadku bez zabezpieczenia (pominąwszy przypadki tych poręczeń)

    takie poręczenie to jest zabezpieczenie, ale generalnie pytałem czy bank
    wymagał hipoteki

    > Przynajmniej idą z duchem czasu ;) Ale na dzień dobry zniechęciła mnie
    > TOiP, opłaty za wszystko co możliwe i w ramach promocji brak opłat za
    > dostęp do bankowości elektronicznej.

    ale promocję wymyślili ;-)

> [...]
    > jedyni też zaproponowali towar jako zabezpieczenie (chyba do 70% wartości

    no to napiszę Ci z doświadczenia, banki NIE CHCĄ udzielać kredytów
    startupom, min. 12 miesięcy prowadzenia DG + trzeba wykazywać dochód LUB
    mieć zabezpieczenie hipoteczne

    jak ktoś zaczyna to może dostać 20kzł w Multi, tak patrzą w BIK i robią
    scoring

    > Tyle to można dostać chyba tylko z sensownym zabezpieczeniem?

    to jedno, ale zawsze można spróbować w banku, w którym ma się konto i
    bank widzi jakie masz obroty; wszystko kwestia negocjacji - w cennikach
    takich ofert nie ma

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2011-10-12 21:09:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 12 Oct 2011 20:44:40 +0200, RobertS napisał(a):

    > ale o RRSO nie pytałeś...

    Ano nie pytałem. Choć na jednym z ich plakatów znalazłem drobnym drukiem
    "36.6%" pod pożyczką na "9%", więc wiem, do czego są zdolni ;)

    > takie poręczenie to jest zabezpieczenie, ale generalnie pytałem czy bank
    > wymagał hipoteki

    Chyba żaden się nie zabetonował na pozycji "tylko hipoteka", ale rzecz
    jasna niektórzy zniechęcali marżą i innymi opłatami.

    Któryś mi nawet zaproponował rewelacyjną pożyczkę na 19% z 5% marży.
    Ciekawe, czy jeszcze coś dorzucają w pakiecie.

    > no to napiszę Ci z doświadczenia, banki NIE CHCĄ udzielać kredytów
    > startupom, min. 12 miesięcy prowadzenia DG + trzeba wykazywać dochód LUB
    > mieć zabezpieczenie hipoteczne

    Niektórzy ustawiają poprzeczkę wyżej. Raifi - min. 24 miesiące (albo 30?).

    DB - chyba też bez dwóch lat nie podchodź, choć warunki też dał ciekawe,
    zupełnie o nim zapomniałem. Podobno jako firma ma się dostęp do innego
    systemu, mniej beznajdziejnego niż easy-net. Jako jeden z nielicznych nie
    potraktował mnie jak jednego z wielu klientów za ladą, więc niewykluczone,
    że jeszcze do nich wrócę.

    > to jedno, ale zawsze można spróbować w banku, w którym ma się konto i
    > bank widzi jakie masz obroty; wszystko kwestia negocjacji - w cennikach
    > takich ofert nie ma

    Ta, spróbuj ponegocjować w mBanku na mLince ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl