  • 1. Data: 2008-07-02 10:38:22
    Temat: kredyt samochodowy a lesing- porównanie
    Od: "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl>

    Aktualnie jestem na etapie wyboru kredytu samochodowego( na nowy) i jednen z
    konsultantów radzi zastanowić się na leasingiem zamisat kredytu...( auto nie
    na firme)

    Czy to może być korzystne ?

    pzdr! Nix

  • 2. Data: 2008-07-02 10:54:02
    Temat: Re: kredyt samochodowy a lesing- porównanie
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > Czy to może być korzystne ?

    Zobacz syjmularoe na stronie VW banku

    Marzena

  • 3. Data: 2008-07-02 11:19:08
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Napisane przez "Nix", dnia 02 lip 2008:

    > Aktualnie jestem na etapie wyboru kredytu samochodowego( na
    > nowy) i jednen z konsultantów radzi zastanowić się na
    > leasingiem zamisat kredytu...( auto nie na firme)

    W twoim temacie się nie wypowiem, bo nie wiem, ale zastanawiam
    się czy leasing jest w ogóle możliwy dla osoby prywatnej? Kiedyś
    był chyba tylko dla firm. Czyżby coś się zmieniło? Nie
    kwestionuję, żeby było jasne, po prostu pytam.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 4. Data: 2008-07-02 11:54:01
    Od: "nurasa" <m...@g...com>

    > był chyba tylko dla firm. Czyżby coś się zmieniło? Nie
    > kwestionuję, żeby było jasne, po prostu pytam.

    Możliwe. Tu masz wszystko:

    http://tinyurl.com/2frhvx

  • 5. Data: 2008-07-03 05:10:56
    Od: "Mirek Ziółek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Nix" <videoart1__WYTNIJ __TO__@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > z konsultantów radzi zastanowić się na leasingiem zamisat kredytu...( auto

    IMHO - w leasingu auto nigdy nie jest Twoje przed wykupem... czyli placisz
    czynsz za jego uzytkowanie.
    W kredycie samochod jest Twoj i banku(sposob zabezpieczenia banku jest
    rozny, od wpisania wspolwasciciela do zabrania karty pojazdu).
    Dla firm lepszy jest leasing, kwestia podatkowa ale dla osob prywatnych to
    naprawde musi byc ekstra oferta(np,duzo nizsza cena samochodu) zeby sie
    oplacalo..

    Pozdr
    Mirek

  • 6. Data: 2008-07-03 06:12:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-02 12:38, Nix stwierdził, że:
    > Aktualnie jestem na etapie wyboru kredytu samochodowego( na nowy) i
    > jednen z konsultantów radzi zastanowić się na leasingiem zamisat
    > kredytu...( auto nie na firme)
    >
    > Czy to może być korzystne ?

    Dwa lata temu miałem podobny dylemat i zdecydowałem się ostatecznie na
    leasing konsumencki.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 7. Data: 2008-07-06 20:44:43
    Od: a...@w...pl

    On 2 Lip, 12:38, "Nix" <videoart1__WYTNIJ __T...@wp.pl> wrote:
> [...]
    > konsultantów radzi zastanowić się na leasingiem zamisat kredytu...( auto nie

    Biorąc pod uwagę same złotówki spłacone w leasingu i kredycie to
    leaing jest droższy. Jednak leasing samochodów osobowych daje wieksze
    oszczędności podatkowe i na tym polega jego atrakcyjnośc. Odmienna
    sytuacja jest przy samochodach cieżarowych, gdzie funkcjonuje
    jednorazowa amortyzacja (ale to już odrębny temat).
    Kupując samochód jako osoba fizyczna nie koszystasz z oszczędności
    podatkowych - dlatego ja proponował bym kredyt samochodowy.
    Dla zainteresowanych: fajny sposób obliczenia korzyści między
    leasingieam a kredytem znajduje sie tutaj -
    http://www.FinansowanieTRANSPORTU.pl/oblicz_korzysci
    .php

  • 8. Data: 2008-07-06 21:06:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-06 22:44, a...@w...pl stwierdził, że:
    > Biorąc pod uwagę same złotówki spłacone w leasingu i kredycie to
    > leaing jest droższy.

    Sugerujesz, że mimo niższej raty leasingowej niż kredytowa spłacę więcej?:-)

  • 9. Data: 2008-07-06 21:53:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 3 Jul 2008 07:10:56 +0200, Mirek Ziółek napisał(a):

    > Dla firm lepszy jest leasing, kwestia podatkowa ale dla osob prywatnych to
    > naprawde musi byc ekstra oferta(np,duzo nizsza cena samochodu) zeby sie
    > oplacalo..

    Wedlug mnie nie ma znaczenia czy dla firmy czy dla os. fizycznej - leasing
    zawsze byl, jest i bedzie korzystniejszy.

    Zacznijmy od prostego stwierdzenia, ze zarowno przy kredycie jak i przy
    leasingu auto nie bedzie Twoje dopoki nie splacisz calosci.

    W przypadku leasingu dochodzi jeszcze oplata za wykup.

    Trzeba sobie odpowiedziec na pytanie - jaki jest cel
    leasingowania/kredytowania samochodu?

    - zeby miec w posiadaniu nowe auto i moc nim jezdzic?
    - zeby zaplacic za nowe auto o 20% wiecej i po kilku latach stac sie
    wlascicielem podniszczonego przedmiotu wartego polowe kredytowanej sumy?

    Jezeli odpowiedziales "B" to bierz kredyt na auto i plac tysiace zlotych
    miesiecznie za cos, co traci na wartosci. Jezeli "A" to sprawa jest jasna,
    bierz leasing.

    Zalozenia sa takie:
    - nowe auto
    - cena auta 80 tysiecy
    - wplata poczatkowa 5%
    - splacamy 4 lata

    W przypadku najtanszego kredytu samochodowego rata bedzie wynosila okolo
    1900 zl, wiec 1900 x 48 = 91200, czyli 14% wiecej. Po 4 latach wartosc auta
    bedzie wynosic okolo 55 tysiecy (orientacyjnie), czyli tak naprawde
    kupujesz to auto za 165% jego wartości.

    Raty leasingowe beda drozsze od rat kredytowych, natomiast nie wolno
    zapominac, ze:
    - nie czekasz pol roku na auto (sprawdz w salonach jakie sa kolejki na
    popularne auta)
    - w razie jakiegokolwiek zdarzenia dostajesz drugie takie samo auto
    - w dodatku za darmo, placisz tylko za paliwo
    - to leasingodawca szarpie sie z ubezpieczycielem, ty zaś po tygodniu czy
    dwóch dostajesz swoje auto spowrotem - naprawione
    - po polowie czasu (w tym przypadku 2 lata) mozesz oddac stare auto i wziac
    zupelnie nowe, nadal placac tyle samo

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 10. Data: 2008-07-07 12:28:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 2 Jul 2008 11:19:08 +0000 (UTC), ab <a...@i...wroc.pl>
    wrote:

    >się czy leasing jest w ogóle możliwy dla osoby prywatnej? Kiedyś
    >był chyba tylko dla firm.
    Niektorzy nawet mysla ze leasingowe auto musi miec kratke :)

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info