  • 11. Data: 2005-12-09 11:16:51
    Temat: Re: kredyty tylko w złotówkach
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Ale - wiekszosc zagranicnzych bankow notyfikujacych swopja dzialnosc w
    > Polsce chce udzielac kredytow hipotecznych. Ich takie ograniczenia nie
    > beda obowiazywaly :)

    Ktoś pewnie napisze, że to teoria spiskowa. Ale może właśnie chodzi o
    to żeby stworzyć "korzystne warunki" do działania dla tych nowych
    zagranicznych

  • 12. Data: 2005-12-09 12:12:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
    > terefere.
    > marże na kredyty walutowe stały się zbyt małe, więc trzeba coś z tym
    > zrobić. jakże znamienne jest, że to ZBP wystąpił z taką inicjatywą do
    > nadzoru.

    ZBP to przeciez organizacja samych bankow. To co mowisz to jednak prawda -
    zyskuja najwieksze banki i tu nie ma watpliwosci - z tym nie polemizuje.
    Nie probuj jednak udowadniac, ze a) ryzyko przy kredytach walutowych nie
    wystepuje b) banki zwlaszcza te mniejsze poluzowaly kryteria przyznawania
    kredytow.
    Wybacz - ale takie promocje, gdzie kazdy niezaleznie od wkladu czy swojej
    styuacjio majatkowej dostaje kredyt tak niskooprocentowany powoduje, ze
    banki ryzyko operacyjne przenosza na a) klientow, b) innych graczy. A te
    kredyty maja to do siebie, ze sie dosc wolno "psuja".

    Ze PKO BP czy Pekao SA czy ING nie radzi sobie z udzielaniem kredytow
    zlotowych to jedna sprawa, druga to ryzyko kredytow walutowych. System
    bankowy to system naczyn polaczonych - i jak ktos chce ryzykowac - to za
    swoje, nie na koszt innych. Ty patrzysz jedynie z perspektywy klienta - bo
    ten traci na nowych rozwiazaniach. Ja mowie, ze ograniczenie dla stabilnosci
    calego systemu trzeba bylo wprowadzic. Tyle, ze teraz pytanie - jak to
    zrobia. Bo jesli wytna calkowicie taki DomBank - to wiadomo o co chodzi. Z
    drugiej jednak strony sa banki zagraniczne :) I te spokojnie moga udzielac
    dalej takich kredytow - i juz. Zyskaja posrednicy :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 13. Data: 2005-12-09 12:52:43
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 9 Dec 2005 13:12:10 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >calego systemu trzeba bylo wprowadzic. Tyle, ze teraz pytanie - jak to
    >zrobia. Bo jesli wytna calkowicie taki DomBank - to wiadomo o co chodzi. Z

    Ależ ja tego wszystkiego co piszesz nie neguję. Różnimy się tylko
    oceną motywacji banków - ty twierdzisz, że banki działają "w obawie o
    bezpieczeństwo systemu bankowego" oraz (UWAGA! MARKETOLENIE!) "dla
    dobra klienta". Ja twierdzę, że z chęci zysku.

    >drugiej jednak strony sa banki zagraniczne :) I te spokojnie moga udzielac
    >dalej takich kredytow - i juz. Zyskaja posrednicy :)

    Spoko, spoko. Znajdzie się i na nie bat :)))

    PG

    PS. A może napiszesz coś na Hyde Park'u o przekręcie BPH-u i poprosisz
    tamtejszego marketoida o wyjaśnienia? ;)

  • 14. Data: 2005-12-09 13:18:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 9 Dec 2005 08:34:52 +0100, w <dnbb6t$afm$1@news.onet.pl>, "pitos"

    > Właśnie przeczytałem ten artykuł:
    > http://banki.onet.pl/1209428,wiadomosci.html
    > To chyba tylko w Polsce może się zdarzyć, no przecież to byłoby chyba
    > chore...

    Trzeba być solidarnym z rządem, który może się, co jest prawdopodobne,
    pośliznąć na własnym programie (nie wyborczym, tylko realizowanym, czy raczej
    próbie realizacji).

  • 15. Data: 2005-12-09 13:20:43
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
    > PS. A może napiszesz coś na Hyde Park'u o przekręcie BPH-u i poprosisz
    > tamtejszego marketoida o wyjaśnienia? ;)

    Sie zbieram - bo rozumiem, ze o prowizje z gory ci chodzi i jej podwyzszenie
    ?

  • 16. Data: 2005-12-09 13:30:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > bezpieczeństwo systemu bankowego" oraz (UWAGA! MARKETOLENIE!) "dla
    > dobra klienta". Ja twierdzę, że z chęci zysku.

    Raczej ograniczenia konkurencji. Gdyby chodzilo tylko o zysk sami zaczeliby
    sprzedawac takie produkty....
    A Fitch napisal, ze polskie banki sprzedaja za duzo kredytow walutowych - to
    rzutuje na wycene najwiekszych bankow (no wlasnie ryzyko sektora), wiec
    postanowili zadbac o swoj interes. I tego nie wolno negowac. Jakie to bedzie
    mialo konsekwnecje dla klientow to juz inna sprawa.

  • 17. Data: 2005-12-09 13:50:40
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 9 Dec 2005 14:20:43 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:
    >Sie zbieram - bo rozumiem, ze o prowizje z gory ci chodzi i jej podwyzszenie
    >?

    tak, bez powiadomienia klientów - wbrew regulaminowi.
    najlepiej by było gdyby marketoid ujawnił ile milionów zysku
    przyniosła ta operacja :)

    PG

  • 18. Data: 2005-12-09 13:52:56
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]

    W mysl tej zasady, powinni zabronic sklepom sprzedazy mleka o zawartosci
    tluszczu powyzej 3% ;-) Wiadomo przeciez, ze tluszcz jest szkodliwy ;-) Dla
    naszego dobra panstwo powinno wobec tego zabronic sklepom sprzedazy takowego
    produktu ;-))

    Malin

  • 19. Data: 2005-12-09 13:53:33
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    napisał w wiadomości news:dnc0ug$nd4$1@news.onet.pl...
    > A Fitch napisal, ze polskie banki sprzedaja za duzo kredytow
    > walutowych - to rzutuje na wycene najwiekszych bankow (no wlasnie ryzyko
    > sektora), wiec postanowili zadbac o swoj interes.

    Ciekawe czemu nie napisał, że rząd polski za dużo pożycza za granicą
    sprzedając walutę na wolnym rynku przez co złoty sięumacnia przez co
    kredyty są zagrożone...

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 20. Data: 2005-12-09 14:00:47
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Fri, 9 Dec 2005 14:30:18 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    >postanowili zadbac o swoj interes. I tego nie wolno negowac. Jakie to bedzie
    >mialo konsekwnecje dla klientow to juz inna sprawa.

    A co z ryzykiem kredytów złotówkowych? Zagwarantujesz mi, że stopy
    będą na obecnym poziomie przez lat 20? Już słychać pierwsze sygnały o
    konieczności podwyżki stóp w przyszłym roku. Zatem - nie udzielajmy
    kredytów hipotecznych w ogóle ;)

    PG