  • 1. Data: 2002-06-29 20:36:19
    Temat: ksiązeczka mieszkaniowa - pytania
    Od: "szina" <s...@m...icpnet.pl>

    witam
    mam pytamia odnośnie książeczki mieszkaniowej
    posiadam taką od 1987 roku
    kwota na niej jest gdzieś około 1800 zł
    zamierzam kupić mieszkanie i wykozystac premie gwarancyjna z tej ksiązżeczki
    ale niewiem ile mi tej premi naliczą
    ksiązeczka była założona w innym mieście niz zamieżam zakupić mieszkanie
    chciałem ja wykozystac jako częśc wkładu własnego
    tak więc moje pytanie dotyczy :

    ile należy mi sie premi gwarancyjnej?
    ile czasu trwa zrealizowanie książeczki?
    na jakich warunkach jest przyznawana premia gwarancyjna ?

    jak ktoś z was może mi na to pytanie odpowiedziec to bardzo bym prosił

    pozdr
    Szina

  • 2. Data: 2002-06-30 07:34:02
    Temat: Re: ksiązeczka mieszkaniowa - pytania
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "szina" <s...@m...icpnet.pl> napisał w wiadomości
    > ile należy mi sie premi gwarancyjnej?
    > ile czasu trwa zrealizowanie książeczki?
    > na jakich warunkach jest przyznawana premia gwarancyjna ?

    -ile - to sie dowiesz jak zlozysz ja do wyceny, a tam przy okazji wszystko
    ci wyjasnia

  • 3. Data: 2002-06-30 09:05:41
    Od: "Grzegorz" <g...@w...tarnow.pl>

    Do obliczania premii gwarancyjnej od sumy wpłat wniesionych w roku
    (kwartale) i-tym stosuje się następujący wzór:

    0 Cn

    jeżeli --------- - 1 Ł SPi

    PGi= Ci

    ( Cn Cn

    (--- - 1 - SPi) x WKi jeżeli ---------- - 1 > SPi

    ( Ci Ci

    gdzie:

    i - rok (kwartał) wniesienia wpłat,

    n - kwartał złożenia wniosku, o którym mowa w § 3 ust. 1 lub w § 4
    ust. 1 rozporządzenia,

    PGi - premie gwarancyjne od sumy wpłat wniesionych w roku (kwartale)
    i,

    Ci - cena 1m2 ustalona dla roku (kwartału) i,

    Cn - cena 1 m2 ustalona dla kwartału złożenia wniosku, o którym mowa w
    § 3 ust. 1 lub w § 4 ust. 1 rozporządzenia,

    SPi - składana stopa procentowa, według której oprocentowane były
    wpłaty wniesione w roku (kwartale) i-tym do momentu nabycia prawa do premii
    w okresie n-tym,

    rn

    SPi = (1 + ri/2)x(1 + ri+1)x(1 + ri+2) x...x (1 + --- x dn) -1

    90

    ri - stopa procentowa w roku (kwartale) i podzielona przez 100,

    rn - stopa procentowa w kwartale n podzielona przez 100,

    dn - liczba dni od początku kwartału n do dnia złożenia wniosku,

    WKi - suma wpłat wniesionych w roku (kwartale) i.

    Składaną stopę procentową SPi oblicza się według wyżej przedstawionego wzoru
    przy uwzględnieniu okresów, w których bank dokonywał kapitalizacji odsetek.

    Premię łączną oblicza się według wzoru PG = Si PGi jako sumę premii od
    wszystkich wpłat wniesionych na książeczkę mieszkaniową w poszczególnych
    latach (kwartałach).

    Grzesiek

    PS. Nie wiem czy ten wzór jest jeszcze aktualny bo teraz była jakas
    nowelizacja ustawy.

  • 4. Data: 2002-06-30 20:45:31
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > posiadam taką od 1987 roku
    > kwota na niej jest gdzieś około 1800 zł

    złotówka złotówce nie równa...

> [...]
    > ksiązeczka była założona w innym mieście niz zamieżam zakupić mieszkanie
    > chciałem ja wykozystac jako częśc wkładu własnego

    Dokładnie Ci nie powiem ale informację jak z grubsza to oszacować
    znajdziesz na http://www.kupmieszkanie.w.pl/mieszkanie_premia_gwar

    --
    ( Marcin Kasperski | You have the right to peace, fun, and productive )
    ( http://www.mk.w.pl | and enjoyable work. (Beck) )