  • 11. Data: 2007-05-31 06:48:52
    Temat: Re: kto mnie oświeci? :-) (fundusze inwest6ycyjne)
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik Krasnal napisal(a):
    > Byłem dzisiaj w jednym z banków. Chciałem cokolwiek więcej wiedzieć o
    > inwestowaniu w fundusze inwestycyjne. Niestety moja wiedza pozostała na
    > poziomie laika. Głupia baba niedouczona w dodatku nie umiała mi
    > odpowiedzieć na proste pytania.
    > Oto one:
    > Kiedy się zarabia w Funduszu ?

    Kiedy cena jednostki uczestnictwa rosnie.

    > Dlaczego musze trzymać tak kasę przez 2-3 lata?

    Nie musisz, jednostki uczestnictwa mozesz sprzedac wtedy, kiedy chcesz.

    > Jaki może być prawdziwy zysk z lokowania w Fundusze ?

    Tego nikt nie wie ;) historyczne zyski mozna obejrzec np. na stronach
    mBanku (ponizej link).

    > W lokach mam oprocentowanie a w funduszach wartość jednostki. za trzy
    > lata mam czy nie ma gwarancje że pozom tych jednostek wzroście o tyle
    > procent co reklamach?

    Nie ma zadnych gwarancji, tylko pobozne zyczenia ;)
    W zaleznosci od rodzaju funduszu (pieniezny, obligacji, mieszany,
    akcyjny), ryzyko (oraz zysk), moze byc wieksze lub mniejsze - Ty
    wybierasz.

    > Ile wynoszą prowizje bankowe za zakup tych jednostek?

    To zalezy, gdzie kupujesz, np. w mBanku nie ma prowizji.

    > czy mogę stracić lokując w fundusze?

    Tak, choc w np. funduszu pienieznym ryzyko straty jest male.

    Sporo informacji w przystepnej formie znajdziesz na:
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/index.ht
    ml
    A czy warto w to wchodzic? Ostatnimi laty bylo warto :) Co nie znaczy, ze
    tak bedzie zawsze.
    Mysle, ze jak zaczniesz, na poczatek ostroznie - niekoniecznie ze 100%
    Twoich pieniedzy, sam wyrobisz sobie opinie.
    --
    pozdr.
    ls

  • 12. Data: 2007-05-31 06:50:26
    Od: "ls" <n...@s...pisac.pl>

    Uzytkownik ls napisal(a):
    > Nie musisz, jednostki uczestnictwa mozesz sprzedac wtedy, kiedy chcesz.

    aha, z pewnymi zastrzezeniami - czytaj statut funduszu
    --
    pozdr.
    ls

  • 13. Data: 2007-05-31 07:19:14
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > To coś nie tak. Tu mam watpliwości.

    A w przypadku gieldy (GPW) nie masz juz takich watpliwosci?
    Inwestowanie w fundusze jest bardzo podobne do inwestowania na gieldzie.
    Tyle ze nie robisz tego samodzielnie a przez posrednikow.
    Pozdrawiam,
    marp