  • 1. Data: 2009-11-13 16:18:41
    Temat: kto widział socjalistyczny kapitalizm
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    jak może istnieć kapitalizm, wolny rynek lub konkurencja kiedy rząd dzieląc
    pieniadze w budżecie już wspomaga jednych więcej innych mniej
    dla przykładu kiedy budżet jest ustalony tak aby więcej pieniędzy było na
    drogi to automatycznie państwo wspomaga przedsiębiorstwa budowlane ale jak
    wiecej bedzie na służbę zdrowia to interwencjonizm państwowy będzie
    skierowany do firm medycznych
    gdzie tu konkurencja i wolny rynek?
    państwowość zabija wolny rynek i konkurencję a umozliwoa nierobom zarabiać
    kasę po to żeby mogli kupować dobra rynkowe
    dla przykładu mamy mafię która okrada wymusza haracze itp. i szef mafii
    wybiera w firmach która zbuduje jemu dom i inne dobra użytkowe
    i tak szef mafii nierób i leń może powiedzieć że tworzy konkurencję na rynku
    budowlanym :)

  • 2. Data: 2009-11-13 16:51:38
    Temat: Re: kto widział socjalistyczny kapitalizm
    Od: "greg24" <k...@p...pl>

    "olob kowalski" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > wybiera w firmach która zbuduje jemu dom i inne dobra użytkowe
    > i tak szef mafii nierób i leń może powiedzieć że tworzy konkurencję na

    Chiny!

  • 3. Data: 2009-11-13 21:03:41
    Od: "deq" <d...@g...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wybiera w firmach która zbuduje jemu dom i inne dobra użytkowe
    > i tak szef mafii nierób i leń może powiedzieć że tworzy konkurencję na

    dla przykładu... to filmów się naoglądałeś czy macie faktycznie tą mafię?

  • 4. Data: 2009-11-13 23:48:32
    Od: "skippy" <...@n...ma>

    Użytkownik "greg24" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > "olob kowalski" <b...@g...pl> wrote in message

    > Chiny!

    Mylisz socjalizm z rządami totalitarnymi bez ściemniania o co biega.

  • 5. Data: 2009-11-14 08:50:58
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "skippy" <...@n...ma> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "greg24" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz socjalizm z rządami totalitarnymi bez ściemniania o co biega.

    Mylisz sposób sprawowania władzy z ustrojem gospodarczym.

    dK

  • 6. Data: 2009-11-14 19:42:55
    Od: "stary" <k...@w...pl>

    > Mylisz socjalizm z rządami totalitarnymi bez ściemniania o co biega.

    Rozśmieszyłes mnie do łez)))))
    Daj przykład soscjalizu nietotalitarnego.Tylko proszę bez przykładu Szwecja.

    pozdrawiam stary

  • 7. Data: 2009-11-16 03:17:57
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik "stary" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    | Rozśmieszyłes mnie do łez)))))
    | Daj przykład soscjalizu nietotalitarnego.Tylko proszę bez przykładu Szwecja.
    |
    | pozdrawiam stary

    najpierw powiedz mi jaka jest różnica między komunizmem a socjalizmem .. i
    dopiero wtedy można gadać ;)
    bo póki co, to mylone są te dwa pojęcia -

    :) Barbara

    PS
    Piłsudski był socjalistą - z przekonania do końca życia nim był
    B.

  • 8. Data: 2009-11-16 08:01:06
    Od: "skippy" <...@n...ma>

> [...]
    >
    > Rozśmieszyłes mnie do łez)))))
    > Daj przykład soscjalizu nietotalitarnego.Tylko proszę bez przykładu

    Nie wiem czy chodzi Ci o to, ze wszędzie jest totalitaryzm, czy że wszędzie
    socjalizm.

    Patrząc skrajnie to mozna podpasować co najmniej jedno z tych twierdzeń pod
    każdy kraj.
    A jesli nie Szwecja, to zakładając ze GB czy RFN nie są krajami
    totalitarnymi, to na pewno są mocno socjalnymi.
    Jeśli GB i RFN to kraje totalitarne - to nie ma krajów nietotalitarnych.

    Z GB znam bezpośrednio takie przykłady życia na garnku socjalnym, ze włos
    sie na głowie jeży jakim cudem to wszystko jeszcze nie siadło.

    Słowo "socjalizm" o tyle czasem miesza, że często nie wiadomo czy chodzi o
    "socjalny" czy "socjalistyczny".
    W sumie różniczka niewielka, robi sie to samo, tylko w przypadku #1
    podbudowuje ideologią i eliminuje tych, którzy za mocno wychodzą ponad
    przeciętną. A tak tylko łoi a w niektórych przypadkach, jak u nas, często
    tępi i piętnuje społecznie.