  • 11. Data: 2006-07-06 22:53:29
    Temat: Re: kto wydaje karty chipowe?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Witam!
    >
    > Kategorycznie temu zaprzeczam. Płaciłem gdzie popadło zwykłą kredytówką
    > mBanku bez jakichkolwiek problemów.
    >
    > Pozdrawiam.

    W UK kazda karta musi byc juz wyposazona w chip i autoryzowana pinem, jest to
    wymog ustawy Chip And Pin. Tylko stare karty wydane przed wprowadzeniem ustawy
    moga jeszcze dzialac oraz wszystkie zagraniczne karty
    kredytowe/debetowe/obciazeniowe/przedplacone/checzko
    we moga byc autoryzowane
    przez pasek magnetyczny i podpisalem, to jest zapisac tej ustawy.

    Mam karte z HSBC UK i jest ona teoretycznie Solo w UK, a Maestro poza UK i nie
    wszedzie mi dzialala w bankomatach w Polsce (czesc bankomatow nie obslugiwala
    jej z powodu blednego nr na karcie - taki byl komunikat na wydruku).

  • 12. Data: 2006-07-06 22:59:40
    Od: LM <p...@n...sig>

    Michal pisze 06-07-2006 21:32:

    > Witam!
    >
    > Kategorycznie temu zaprzeczam. Płaciłem gdzie popadło zwykłą kredytówką
    > mBanku bez jakichkolwiek problemów.

    Dawno temu? On twierdził chyba, że wprowadzili to kilka miesięcy temu.

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 13. Data: 2006-07-07 14:05:14
    Temat: Akceptowalnosc kart w UK - prawdziwe info
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Wg strony http://www.chipandpin.co.uk/consumer/index.html placic w UK mozna
    tylko kartami wyposazonymi w chip, a autoryzacja tych kart jest PINEM. Wszystko
    to bylo wprowadzone 14 lutego.

    Zwolnieni z tego sposobu platnosci, czyli autoryzacja podpisanem i kozystanie z
    paska jest mozliwe w przypadku:

    - starych kart wydanych przed wprowadzoniem tej ustawy,
    - kart wydanych poza UK, ktore nie maja przypisanych pinow i chipow do kart,
    - kart wydanych w UK z chipem i przypisanym pinem, ale uzywane przez osoby
    niepelnosprawne, one moga dalej poslugiwac sie podpisem w przypadku autoryzacji.

  • 14. Data: 2006-07-07 16:37:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

    > W UK kazda karta musi byc juz wyposazona w chip i autoryzowana pinem,

    Nie. Np. sa karty z procesorem "na podpis".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2006-07-07 16:55:35
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Nie. Np. sa karty z procesorem "na podpis".
    > --
    > Krzysztof Halasa

    nieprawda

  • 16. Data: 2006-07-07 19:30:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

    > nieprawda

    Kazdy moze sie pomylic, ale nie moge zrozumiec dlaczego ludzie uporczywie
    upieraja sie przy bledzie. To jest jakies chore.

    RTF np. pierwszy link w google przy zapytaniu o "chip & signature".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-07-07 21:54:44
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > upieraja sie przy bledzie. To jest jakies chore.
    >
    > RTF np. pierwszy link w google przy zapytaniu o "chip & signature".

    no wlasnie tez nie moge zrocumiec, czemu sie tak uporczliwie upierasz.

    a mozesz zerknac na strone http://www.chipandpin.co.uk/ i potem przyznac mi
    racje, a sobie blad??

  • 18. Data: 2006-07-08 00:45:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

    > no wlasnie tez nie moge zrocumiec, czemu sie tak uporczliwie upierasz.
    >
    > a mozesz zerknac na strone http://www.chipandpin.co.uk/ i potem przyznac mi
    > racje, a sobie blad??

    Co bardziej konkretnie?

    Nigdy nie twierdzilem, ze tam sa _tylko_ karty "chip & signature".

    Tak w ciemno, to jestem przekonany ze w tych PDFach takze znajdziesz
    cos o kartach na podpis, mimo ze to sie nie nadaje do reklamy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2006-07-08 10:21:43
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Tak w ciemno, to jestem przekonany ze w tych PDFach takze znajdziesz
    > cos o kartach na podpis, mimo ze to sie nie nadaje do reklamy.

    Kontretnie to, ze w UK juz wszystkie karty wydawane sa z chipem i autoryzowane
    pinem i nie ma wyjatku. Podpisem moga poslugiwac sie posiadacze kart wydanych
    przed wogole wprowadzaniem etapowych zmian, a tych juz jest tylko kilka tysiecy
    w UK, a takze karty zagraniczne i osoby niepelnosprawne, ale oni maja juz
    specjalne karty z chipem z mozliwoscia autoryzacji podpisaem.

    A ja w jasno, ze nie znajdziesz nigdzie info o autoryzacji podpisem.

    I co glupio ci, a nie umiesz przyznac mi racji hehehe

  • 20. Data: 2006-07-08 11:09:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kjvirtual" <k...@g...com> writes:

    > Kontretnie to, ze w UK juz wszystkie karty wydawane sa z chipem
    > i autoryzowane
    > pinem i nie ma wyjatku.

    Ale nie sprobujesz wpisac w google "chip & signature" i nie przeczytasz
    co tam jest napisane?
    --
    Krzysztof Halasa