  • 41. Data: 2010-05-03 20:16:13
    Temat: Re: ktos tu chcial greckie obligacje kupowac ?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Odpowiadając wam obu ...
    (03.05.2010 21:22), Valdi wrote:
    > "Robert Kois" news:1hznsq99b605p.dlg@kojer.kojer

    I działał. Działał na tyle na ile to było potrzebne.

    Ceny w roamingu dla znakomitej większości klientów mają trzeciorzędne
    znaczenie.

    > Ja może trochę z boku tematu. O ile dzięki biurokratom z UE ceny w roamingu
    > spadły to dlaczego ta dobra UE nie zrobiła niczego aby np. taka pensja
    > minimalna w Polsce choć trochę dobiła do tego co serwują kraje starej 15
    > (średnio)?

    Nie uważasz że to jest coś co poszczególne państwa powinny ustalać we
    własnym zakresie?

    Jak sobie wyobrażasz pensję minimalną niewiele niższą niż pensja średnia?

    p. m.

  • 42. Data: 2010-05-03 20:38:28
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 03.05.2010 21:10, Przemek wrote:
    > U?ytkownik "MarekZ"<b...@a...w.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Marku swietnie to objasniles ale jest problem taki ze euroentuzjasci sa
    > (moim zdaniem) zaslepieni lub zmanipulowani przez merdia...
    > Nikt sie nawet nie zajaknie ze takie kraje jak Szwajcaria czy Norwegia
    > naleza do ukladu Schengen ale do UE juz nie....i teraz pytanie dlaczego?

    Norwedzy maja wystarczajaco ropy, gazu i ponad 99% produkcji energii
    pochodzacej z elektrowni wodnych, zeby miec gdzies reszte swiata.

    Szwajcarzy obracaja pieniedzmi calego swiata i oszczedzily ich ostatnie
    wojny.

    My niestety nie mamy ani ropy, ani historycznie/politycznie nie stalismy
    sie bankierami dla innych.

    > Nikt z nich nawet sie nie zastanowi ze w zasadzie glownym uczestnikiem
    > wykladajacym kase sa Niemcy- bo robia to ot tak z dobrego serca???

    Faktycznie, podejrzane - dlaczego tak robia (poza tym, ze tak stanowi
    prawo UE)?

    > Jesli przy obecnej sytuacji Grecji juz sa duze tarcia w UE (o kase rzecz
    > jasna oczywiscie), to zaden z euroentuzjastow sie nie zastanowi co bedzie
    > jak klopoty zaczna miec Wlochy Hiszpania Portugalia- ate kraje sa jednak
    > troche bardziej ludne niz 11 milionowa Grecja....

    Oh, troche w prasie bylo gdybania takimi scenariuszami.
    Jak do Grecji dojdzie Portugalia, Hiszpania i Wlochy, to na calym
    swiecie powstanie taki zamet, ze to, czy jestesmy w Unii, czy poza nia,
    bedzie akurat mialo drugorzedne znaczenie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 43. Data: 2010-05-03 20:55:01
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    Przemek wrote:
    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Marku swietnie to objasniles ale jest problem taki ze euroentuzjasci sa
    > (moim zdaniem) zaslepieni lub zmanipulowani przez merdia...

    Jakie wygodne pieprzenie rodem z psychiatryka24.

  • 44. Data: 2010-05-03 21:20:44
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    MarekZ wrote:

    > Sprawa nie jest na pewno prosta. W wielu aspektach prawnych na pewno
    > członkostwo w UE ucywilizowało polskie państwo. Patrząc czysto
    > gospodarczo jestem jednak przekonany, że dopłacamy do tego biznesu.

    Ja natomiast jestem przekonany, że patrząc czysto gospodarczo, sporo
    zyskujemy na tym biznesie.

    A już na pewno rolnicy, którzy byli tak bardzo straszeni przez partie
    podobno ich reprezentujące.

  • 45. Data: 2010-05-03 21:20:46
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    MarekZ wrote:
    > I jeszcze tak ogólnie. Dlaczego jakaś urzędnicza redystrybucja środków
    > (czym w istocie jest UE patrząc z gospodarczego punktu widzenia) miałaby
    > być lepsza od jej braku?

    Biorąc pod uwagę, że jesteśmy raczej odbiorcą tych redystrybuowanych
    dóbr taka sytuacja jest nam bardzo na rękę. I można założyć, że co
    najmniej przez parę dobrych lat ta sytuacja się nie zmieni.

    Jak szybko można nadrabiać dystans do Unii, będąc poza nią widać na
    przykładzie Ukrainy, czy Rosji. Ja nie chcę żadnej trzeciej drogi. I
    wolę europejskie urzędnicze głupoty od głupot rdzennie polskich. A jak
    trochę prawa zostanie nam narzucone, to tylko lepiej. Po ilości spraw
    przegrywanych przez Polskę w Strasburgu widać, że wyjdzie to
    przeciętnemu Polakowi tylko na zdrowie.

  • 46. Data: 2010-05-03 21:53:17
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    > Czyli wg ciebie oczywiste jest, że Polska zyskuje.
    > Więc w czym problem ?

    Haha, faktycznie się kolega zaplątał. Wychodzi, na to, że nikt na UE nie
    zyskuje, nawet ci, którzy rzekomo wysysają nowych członków. :-)

  • 47. Data: 2010-05-03 22:37:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-05-03, Valdi <v...@v...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > spadły to dlaczego ta dobra UE nie zrobiła niczego aby np. taka pensja
    > minimalna w Polsce choć trochę dobiła do tego co serwują kraje starej 15

    Tak narzekasz na unijnych biurokratów, że naszych własnych nie widzisz.
    Przypominam - to są Ci, którzy nie wyobrażali sobie istnienia faktur
    bez podpisu, Ci którzy implementują przepisy unijne w sposób maksymalnie
    nieprzyjazny (vide faktury elektroniczne) jeśli tylko mogą. Już nie mówiąc
    o autach z kratką, ograniczaniu drobnej przedsiębiorczości i stawianiu
    przedsiębiorców jako złych w oczach społeczeństwa. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 48. Data: 2010-05-04 07:21:16
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie wygodne pieprzenie rodem z psychiatryka24.

    Zawsze lubilem takie merytoryczne odpowiedzi- moze zechcesz mi podac choc
    jeden przyklad wad unii jakie merdia ogolnokrajowe podawaly przed
    glosowaniem do UE?
    Ty chyba masz w genach przynalznosc do kolchozu obojetnie jaki ale musi byc
    kolchoz.

  • 49. Data: 2010-05-04 07:49:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > glosowaniem do UE?
    > Ty chyba masz w genach przynalznosc do kolchozu obojetnie jaki ale musi byc

    Pamiętam ulotkę reklamową przed referenendum do UE.

    Jeśli będziemy w UE, to:
    - ludzie będą mogli wyjeżdżać do pracy za granicę

    A kilka stron dalej:
    Jeśli nie będziemy w UE:
    - młodzi ludzie będą emigrować do pracy w UE.

    Pokazuje to zidiocenie dzisiejszego wyborcy - zapomina co przeczytał po
    odwróceniu kartki.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2010-05-04 08:19:40
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 04.05.2010 09:49, Liwiusz wrote:

    > Pamiętam ulotkę reklamową przed referenendum do UE.

    (...)

    > Pokazuje to zidiocenie dzisiejszego wyborcy - zapomina co przeczytał po
    > odwróceniu kartki.

    I naprawde nigdy nie slyszeliscie o kosztach dostosowania sie do Unii
    (normy prawne, srodowiskowe), potencjalne sankcje w przypadku ich
    niespelniania, "Niemce nas wykupia", kwoty produkcji zywnosci?

    Bo miedia ogolnokrajowe z wszelkich stron walkowaly to na okraglo.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org