  • 1. Data: 2006-06-30 22:30:02
    Temat: kupno domku w stanie surowym
    Od: Jurek <w...@p...onet.pl>

    Czesc
    mam okazje kupic domek w stanie surowym za 220tys zl
    mam 20tys, na reszte chcialbym wziac kredyt.
    Napiszcie prosze jakie sa warunki uzyskania takiego kreytu.
    Obilo mi sie o uszy, ze musze miec pieniadze na wykonczenie domku, bo
    tylko wtedy (gdy jest wykonczony) bank moze zalozyc hipoteke.
    Co to oznacza w praktyce, ze bedzie wykonczony? do jakiego stanu wykonczony?
    Jurek

  • 2. Data: 2006-06-30 23:45:21
    Temat: Re: kupno domku w stanie surowym
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jurek wrote:
> [...]
    > tylko wtedy (gdy jest wykonczony) bank moze zalozyc hipoteke.
    > Co to oznacza w praktyce, ze bedzie wykonczony? do jakiego stanu

    Jakieś bzdury o uszy ci się obiły.

  • 3. Data: 2006-07-01 06:40:17
    Od: Jurek <w...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Jakieś bzdury o uszy ci się obiły.

    czyli nie bedzie problemu jak zloze wniosek o kredyt na nieruchomosc w
    stanie surowym otwartym?
    Przez najblizsze 3-4 lata bede go wykonczal - teraz nie mam na to pieniedzy.

  • 4. Data: 2006-07-01 07:56:45
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > czyli nie bedzie problemu jak zloze wniosek o kredyt na nieruchomosc w
    > stanie surowym otwartym?
    > Przez najblizsze 3-4 lata bede go wykonczal - teraz nie mam na to
    > pieniedzy.

    Bank zalozy hipoteke nawet na sama dzialke. O to prawdopodobnie chodzilo
    przedmówcy. Fakt, ze nieruchomosc jest wykonczona czy nie niema znaczenia.
    Jasne ze mozesz wziac kredyt i na zakup tego co jest teraz i na wykonczenie.

  • 5. Data: 2006-07-01 10:37:41
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    > Bank zalozy hipoteke nawet na sama dzialke.

    Niekoniecznie. Jeśli np. wezmiesz kredyt na dokoncznie budowy na 200 tys, a
    dzialka jest warta np 100 tys, to nie sadzisz chyba ze Bank nie bedzie
    chcial sie zabezpieczyc na calej nieruchomości.
    Twoja koncepcja sprawdzi sie tylko w przypadku gdy kwota kredytu nie
    przekroczy wartosci dzialki.
    Poza tym, nie wszystkie banki dadza kredyt na 100 % wartosci (Millenium da
    na 50%, a np GE nie zabezpieczy sie na dzialce - chyba ze bedzie to druga
    nieruchomosc na ktorej zostanie ustanowiona hipoteka).

    >Fakt, ze nieruchomosc jest wykonczona czy nie niema znaczenia.

    Ma znaczenie.

  • 6. Data: 2006-07-01 11:22:27
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Ma znaczenie.
    kontynuujac ten lakoniczny trend:
    ma znaczenie, ale prawdopodobnie w tym wypadku nie decydujące ;p

  • 7. Data: 2006-07-01 12:19:51
    Od: Jurek <w...@p...onet.pl>

    Victor wrote:

> [...]
    > na 50%, a np GE nie zabezpieczy sie na dzialce - chyba ze bedzie to druga
    > nieruchomosc na ktorej zostanie ustanowiona hipoteka).

    Wlasnie podobne informacje uzyskalem w expanderze.
    a wiesz moze czy bank moze zalozyc hipoteke na stan surowy?
    ewentualnie w jakim stanie musi byc dom, by bank zalozyl hipoteke?
    calosc jest warta 220tys zl a sama dzialka ok 50tys zl. Czy zakladajac
    hiopteke na dzialke nie oznacza to, ze jest jednoczesnie hipoteka na tym
    domku. Czy ten stan surowy nie moze byc zabezpieczeniem? Przeciez ma on
    juz nadany numer, a ja go nie rozbiore.

  • 8. Data: 2006-07-01 15:05:16
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > hiopteke na dzialke nie oznacza to, ze jest jednoczesnie hipoteka na tym
    > domku. Czy ten stan surowy nie moze byc zabezpieczeniem? Przeciez ma on

    jesli jest juz ksiega wieczysta to wystarczy wniosek o ujawnienie domu w KW,
    niestety do tego bedzie potrzebny odbiór techniczny, a to nadzor budowalny
    zrobi jak dom bedzie przynajmniej w czesci wykonczony. Czyli mozesz
    zaciagnac kredyt na zakup i dokonczenie budowy (polaczyc cele kredytowania)
    ale pewnie w ciagu dwoch lat bedziesz musial dokonczyc budowe

    --
    pozdr
    Marek

  • 10. Data: 2006-07-01 19:52:13
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Niekoniecznie. Jeśli np. wezmiesz kredyt na dokoncznie budowy na 200 tys,
    > dzialka jest warta np 100 tys, to nie sadzisz chyba ze Bank nie bedzie
    > chcial sie zabezpieczyc na calej nieruchomości.

    Oj cos nie doczytales.
    Hipoteka jest na dzialce na nie na nieruchomosci na dzialce. Nie mozesz
    ustanowic hipoteke na dzialce i jednoczesnie zwolnic z hipoteki stojacy na
    niej dom. W ksiegdze wieczystej ujawniona jest budowla/budynek stojaca na
    dzialce

    > Ma znaczenie.
    Tylko takie, ze wykonczony dom ma wiekszą wartosc.

  • 9. Data: 2006-07-01 19:52:13
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    Czy zakladajac
    > hiopteke na dzialke nie oznacza to, ze jest jednoczesnie hipoteka na tym
    > domku.
    Dokladnie tak jest. Hipoetka na dzialce oznacza hipoteke na wszystkim co sie
    na dzialce znajduje i jest/bedzie ujawnione w KW.

    >Czy ten stan surowy nie moze byc zabezpieczeniem? Przeciez >ma on juz
    >nadany numer, a ja go nie rozbiore.

    Sam nie. Razem z dzialka tak. I stan surowy ma nie tylko numer ale i
    wartosc.