  • 1. Data: 2014-06-16 00:21:56
    Temat: kupno/płatności/wypłaty z CZK - praktyczne uwagi
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    gdyby ktoś się wybierał do kraju, w którym występuje egzotyczna waluta
    (inna niż PLN, EUR lub USD) to garść uwag odnośnie zakupu waluty

    na wstępie dziękuję tym, którzy wcześniej (na pbb) zasugerowali mi
    nabycie dolarów w kantorze aliora i wypłaty z dolarowej karty z czeskim
    bankomacie

    100 CZK wyszło 15,07 zł

    w cinkciarzu nabyłem dolary, przelałem do aliora na konto w USD i
    gotówkę wypłaciłem w czeskim bankomacie, minus taki, że można taką
    operację (bezpłatnie) wykonać tylko raz w miesiącu, później opłata za
    wypłatę 9 zł

    bardziej opłacalne okazało się płacenie KK T-Mobile z Polbanku, 100 CZK
    kosztowało 15,04 zł, ale niestety nie wszędzie można płacić kartą...

    na koniec bezprowizyjne wypłaty z bankomatu (dobre jeżeli ktoś lubi
    wypłacać częściej, mniejsze kwoty): w tym celu korzystałem z debetówki
    Multibanku

    100 CZK to koszt 15,81 zł (z bankomatu można wypłacać po 200 lub 1000 CZK)

    jeżeli ktoś korzysta z opcji DCC (dla porównania raz tak wypłaciłem) to
    za 100 CZK wyszło aż 16,42 zł!

    ps
    tak z ciekawości: kiedy opłaca się korzystanie z DCC?
    są takie sytuacje czy omijać szerokim łukiem?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2014-06-16 21:57:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    RobertS pisze:

    > tak z ciekawości: kiedy opłaca się korzystanie z DCC?

    Gdy się jest sprzedawcą. :-)

    --
    MiCHA