  • 1. Data: 2009-05-13 07:42:21
    Temat: kursy walut
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Konto w Holenderskim banku i karat równiez z tego banku- waluta Euro
    Wypłaty w polskich bankomatach w PLN.
    Pytanie:
    Gdzie najlepsze kursy?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-05-13 07:46:16
    Temat: Re: kursy walut
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Konto w Holenderskim banku i karat równiez z tego banku- waluta Euro
    > Wypłaty w polskich bankomatach w PLN.
    > Pytanie:
    > Gdzie najlepsze kursy?

    Odpowiedź: wszędzie takie same.

  • 3. Data: 2009-05-13 09:56:54
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:gudtku$t6c$1@news.onet.pl...
    >
    > Odpowiedź: wszędzie takie same.

    Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z
    bankomatu WBK to po ich kursie.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-05-13 10:05:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z
    > bankomatu WBK to po ich kursie.

    Nie, to bank który wydał kartę po swoim kursie przeliczy otrzymane
    obciązenie w PLN (ewentualnie w jakiejś kombinacji z kursem organizacji
    platniczej w nietypowych przypadkach). Taki sposób jak podałes jest
    teoretycznie możliwy ale chyba w praktyce w krajach UE nie występuje.

  • 5. Data: 2009-05-13 10:07:46
    Od: BK <b...@g...com>

    On May 13, 11:56 am, "kris" <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    wiadomościnews:gudt9e$vlt$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z

    Mylisz bankomat z kantorem :)

  • 6. Data: 2009-05-13 12:10:31
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    b.googlegroups.com...
    wrote:
    > Myslałem że jak wypłaca się z bankomatu PKO to po kursie PKO a jak z
    > bankomatu WBK to po ich kursie.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    Mylisz bankomat z kantorem :)

    Bo wydawało mi się że "sprzedaje" euro z konta w w banku holenderskim
    bankowi który jest włascicelem danego bankomatu i bank ten płaci mi
    złotówkami.
    Ale jak widze jest inaczej chociaż jak napisał MarekZ teoretycznie jest to
    mozliwe.
    Wypłaciłem wczoraj w dwóch bankomatach tą sama kwotę w złotówkach- sprawdze
    czy bedą takie same obciazenia na koncie w Holandii

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-05-13 19:26:50
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > platniczej w nietypowych przypadkach). Taki sposób jak podałes jest
    > teoretycznie możliwy ale chyba w praktyce w krajach UE nie występuje.

    Hmm, wypłacałem niedawno 100 somoni w bankomacie Agroinwestbanku w Duszanbe,
    po czym kolejne 100 somoni w maszynie Tojiksodirotbank i za każdym razem
    zdjęło mi inną sumę z konta...

    --
    AS

  • 8. Data: 2009-05-13 19:32:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, wypłacałem niedawno 100 somoni w bankomacie Agroinwestbanku w
    > Duszanbe, po czym kolejne 100 somoni w maszynie Tojiksodirotbank i za
    > każdym razem zdjęło mi inną sumę z konta...

    Ten sam dzień wpływu transakcji do banku wystawcy karty i ta sama karta?

    Mozliwe wytłumaczenie jest takie, że inny był dzień rozliczenia transakcji
    przez organizację platniczą czyli przewalutowania TJSEUR albo TJSUSD...

  • 9. Data: 2009-05-13 19:53:56
    Od: k...@o...pl

    On 13 Maj, 14:10, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Wypłaciłem wczoraj w dwóch bankomatach tą sama kwotę w złotówkach- sprawdze
    > czy bedą takie same obciazenia na koncie w Holandii
    Niekoniecznie. Jeśli daty rozliczenia transakcji będą różne to mogą
    byc różne kwoty.
    Przy transakcjach kartą decydująca jest data rozliczenia transakcji a
    nie samej transakcji
    (czyli nigdy tak do końca nie wiesz po jakim kursie kupujesz/
    wypłacasz)

  • 10. Data: 2009-05-13 20:52:18
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Ten sam dzień wpływu transakcji do banku wystawcy karty i ta sama karta?

    Tak, ten sam dzień.

    > Mozliwe wytłumaczenie jest takie, że inny był dzień rozliczenia transakcji
    > przez organizację platniczą czyli przewalutowania TJSEUR albo TJSUSD...

    Nie wiem jaka była przyczyna, po prostu stwierdziłem fakt;-)

    --
    AS