  • 1. Data: 2008-09-22 20:11:53
    Temat: limity na KK
    Od: kostich <k...@w...pl>

    witam,

    jestem ciekaw jak banki podchodza do oceniania zdolnosci kredytowej :)
    do rzeczy zarabiam srednio 2400 - 3000 netto miesiecznie od 2 lat -
    karty i kredyty splacam regularnie bez opoznien
    mam 12 KK z limitami:

    CITI silver 4000
    mbank ORANGE 5000
    mbank WP 3000
    mbank G&J 3000
    HSBC ikea 7500
    AIG 8300
    lukas maxima 2000
    lukas careffour 3500 (chcieli dac 7000, ale 2 h decyzja)
    BZWBK 4000
    Fortis 2000
    Ge money 5500
    Real 500
    Eurobank 2500 (w trakcie wydawania)

    RAZEM daje 49 tys zl

    oprocz tego mam kilka kredytow gotowkowych
    mbank 5000 zl splacam po 500 zl
    aig 4000 zl splacam po 450 zl
    lukas 8000 zl splacam 650 zl
    ge money 4000 zl splacam po 250 zl
    we wszystkich 4 bankach nie ma problemu aby jeszcze udzielili mi
    pożyczek po 10 tys....

    pozdrawiam i piszcie Wasze przemyslenia :)

  • 2. Data: 2008-09-22 20:18:16
    Temat: Re: limity na KK
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    kostich napisał(a):
    > pozdrawiam i piszcie Wasze przemyslenia :)

    Ja mialem kiedys prawie 70k limitow na roznych KK, a wykazany dochod
    wynosil cale 0 PLN (nigdzie nie przedstawialem zaswiadczenia ze
    gdziekolwiek pracuje, czy ze cokolwiek zarabiam - karty wyrabiane
    glownie na podstawie "przeniesienia").

    Teraz mam prawie 40k, a rowniez nie przypominam sobie abym gdziekolwiek
    przedstawial jakies kwity, iz cokolwiek zarabiam (poza Citi gdzie
    przyznany na KK limit mam mniejszy niz moje miesieczne zarobki).

    Moje przemyslenie jest takie : jak ktos sie na tym nie zna to moze
    niezle poplynac, bo weryfikacja zdolnosci kredytowej odnosnie niskich
    limitow i niskich kredytow raczej nie istnieje.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-09-22 20:31:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Mithos pisze:

    > Moje przemyslenie jest takie : jak ktos sie na tym nie zna to moze
    > niezle poplynac, bo weryfikacja zdolnosci kredytowej odnosnie niskich
    > limitow i niskich kredytow raczej nie istnieje.

    Dokladnie.
    To sa latwe pozyczki (do czasu pierwszych negatywnych wpisow w BIK).
    Sporo osob kolejnymi splaca poprzednie, liczac na wygrana w totka i
    wchodzac coraz glebiej w spirale kredytowa.

  • 4. Data: 2008-09-22 20:58:01
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kostich" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > AIG 8300
    > lukas maxima 2000
    > lukas careffour 3500 (chcieli dac 7000, ale 2 h decyzja)

    Dużo kart względnie niski sumaryczny limit. Nie myślałeś żeby to jakoś
    skonsolidować przy użyciu "przenoszenia"? Tym bardziej, że znaczna część z
    nich nie ma żadnych pozytywnych unikalnych cech szczególnych. Opłaty
    placisz, bo Ci nie zależy, czy na każdej spełniasz warunki do zwolnienia?

    Co do oceniania zdolnności nie sądzę aby przy limitach rzędu 5k było
    cokolwiek innego niż zapytanie do BIK, albo i to nie. Co zresztą w
    najbliższych miesiącach możeulec zmianie na niekorzyść.

    marekz

  • 5. Data: 2008-09-22 21:06:52
    Od: kostich <k...@w...pl>

    MarekZ pisze:

> [...]
    > cokolwiek innego niż zapytanie do BIK, albo i to nie. Co zresztą w
    > najbliższych miesiącach możeulec zmianie na niekorzyść.

    ok a co bys polecil? za niektore nie place wogole.. za niektore jakies
    tam grosze, jak to zalatwic w takim razie!? nie kazdy bank jest tak
    elastyczny ze oddam 3 karty i zrobia mi limitu 30 tys :)
    a z drugiej strony kazda karte mam termin splaty w innym tygodniu wiec
    jakos mi to pasuje, bo nigdy nie mam nagle do splaty paru tys tylko mam
    rozbite np 5 10 15 20 25 i zawsze place ta karta gdzie najpozniej bede
    musial splacic :)

  • 6. Data: 2008-09-22 21:31:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    kostich <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > karty i kredyty splacam regularnie bez opoznien

    > oprocz tego mam kilka kredytow gotowkowych

    Wiesz, to sie pewnie zmieni jak zalozysz rodzine, 500-1000 zl na
    mieszkanie i np. jedzenie moze nie wystarczyc :-(

    Typowe zakupy w supermarkecie, 400 zl/tydzien.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-09-22 21:43:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > ok a co bys polecil? za niektore nie place wogole.. za niektore jakies tam
    > grosze, jak to zalatwic w takim razie!? nie kazdy bank jest tak elastyczny
    > ze oddam 3 karty i zrobia mi limitu 30 tys :)

    Proponuję zacząć od Raifffeisen i ING oraz Getin, tam nie należy się
    spodziewać żadnych problemów, przy czym nie każdą kartę da się tam
    przenieść, są zamknięte listy banków źródłowych. W Millennium oraz w BPH
    będziesz się musiał być może wykłócać o zsumowanie limitów. Citi nie ma
    procedury przenosinowej. Multibank ma ale nie testowałem. BZWBK chyba nie
    ma. W Raiffeisen oraz Mille pies z kulawą nogą nie zainteresuje się czy
    zamknąłeś źródłowe karty. W ING zadzwonią, przyślą pismo aby dostarrczyć
    zaświadczenie o zamknięciu, po czym poddadzą się.

    > a z drugiej strony kazda karte mam termin splaty w innym tygodniu wiec

    Miesiąc ma około czterech tygodni, a nie dwunastu.

    > jakos mi to pasuje, bo nigdy nie mam nagle do splaty paru tys tylko mam
    > rozbite np 5 10 15 20 25 i zawsze place ta karta gdzie najpozniej bede
    > musial splacic :)

    Widzę, że niezły z Ciebie power - co 3 dni inna KK. :-) Strategia bardzo
    słuszna, ale jednak ta ilość kart mnie powala.

    Real Mastercarrd 500 zł - mniam, mniam. Też kiedyś miałem TEN limit, ale
    sami podnieśli na 2500. :]

    Za najlepszą kartę dla osób bez problemów finsnsowych, świadomych jak to
    wszystko działa i niezbyt wrażliwych na 'prestiż', uważam kartę Getinu
    (bezkosztowe przelewy, niestety domyślnie PIN) i to chyba niedopatrzenie, że
    jej nie masz. :-)

    Przy okazji napisz mi, co jest fajnego w karcie AIG, bo nigdy nie miałem, i
    czy jest procedura przenosinowa.

    marekz

  • 8. Data: 2008-09-23 08:09:52
    Od: kostich <k...@w...pl>

    MarekZ pisze:

    > Real Mastercarrd 500 zł - mniam, mniam. Też kiedyś miałem TEN limit, ale
    > sami podnieśli na 2500. :]

    dopiero mam ja miesiac :) wiec pewnie tez podniosa
    wlasnie przyszedl wyciag z ge money z 5500 podniesli do 6500 :)

> [...]
    > wszystko działa i niezbyt wrażliwych na 'prestiż', uważam kartę Getinu
    > (bezkosztowe przelewy, niestety domyślnie PIN) i to chyba

    musze zaraz oblookac

    > Przy okazji napisz mi, co jest fajnego w karcie AIG, bo nigdy nie
    > miałem, i czy jest procedura przenosinowa.

    AIG dali sami, duzy kimit mnie skusil, a poza tym mozna rozkladac zakupy
    na raty, ale nigdy jeszcze nie korzystalem

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2008-09-23 08:38:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Wrz, 10:09, kostich <k...@w...pl> wrote:

    > AIG dali sami, duzy kimit mnie skusil, a poza tym mozna rozkladac zakupy
    > na raty, ale nigdy jeszcze nie korzystalem

    zadzwonilem

    bezpłatną infolinią 0 800 700 900 lub pod numerem telefonu (+48 71)
    797 22 30*

    Ustalilem rzeczywiste koszty karty i zasady kredytu ratalnego.

    Moze ktos jeszcze sprobuje, zadajac WLASCIWE pytania.

    Ogolnie - odradzam., jesli ktos mysli o bezplatnej karcie i tanich
    ratach.

  • 10. Data: 2008-09-23 08:55:57
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

[...]

    no to może napisz jakie są te "rzeczywiste koszty" ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS