  • 31. Data: 2008-09-25 20:35:06
    Temat: Re: limity na KK
    Od: kostich <k...@w...pl>

    Taddy pisze:

    > No nieźle kolego... ja bym się nie odważył, bo wystarczy, ze nie daj
    > Boże położył byś sie do szpitala na miesiąc-dwa i natychmiast co
    > najmniej połowa z tych banków wypowiada Ci umowę w trybie
    > natychmiastowym. A gdybyś odszedł z tego świata, to Twoi spadkobiercy
    > mieli by niezły pasztet....

    dzis przyszedl wyciag z GEMONEY i sami zwiekszyli do 6500 zl a w
    eurobanku mowili ze dadza tylko 2800 a umowa przyszla z kwota 5200 :)

  • 32. Data: 2008-09-25 20:36:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > To zalezy ile osob liczy taka rodzina i jaki styl zycia sie prowadzi.

    Typowa rodzina (nie wiem czy przecietna) to 4 osoby.

    Jak myslisz, ile kosztuje (miesiecznie) mieszkanie? Sam tylko czynsz
    albo inne oplaty eksploatacyjne itp.
    Do tego energia elektryczna, pewnie jakis gaz, czasem trzeba pewnie
    kupic nowe ubranie? Dzieci np. w szkole - tez jakies tam koszty. Ile
    zostanie na zywnosc?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2008-09-25 20:43:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Jest tak : odpowiadasz za dlugi tylko do wysokosci tego co
    > dziedziczysz. Jako, ze nieruchomosci czy duzej ruchomosci (auto) nie
    > schowasz to w zasadzie cala odpowiedzialnosc spadkobiercow bedzie
    > ograniczala sie do tego majatku,

    Wezmy taki samochod, myslisz ze ma wartosc stala w czasie? Czy
    wierzyciel zadowoli sie starym samochodem, jesli ten odziedziczony byl
    nowy? Nie wiem jak to wyglada, moze bedzie musial.

    > Po 1 skad wiesz, ze wszystko jest wykorzystane w 100% ?

    Nie wiem, sam to zalozyles piszac "przy takich limitach" i "calosci
    dlugow" :-) Domyslam sie, ze te kredyty to jest po prostu jakas kwota,
    ktora nalezy dodac do zadluzenia z kart, ale nie wiemy, ze to ostatnie
    jest duzo nizsze niz limity.

    > Po 2 50k to w Warszawie kosztuje garaz, a pewnie nawet na najwiekszym
    > zadupiu (nie obrazajac nikogo) dowolne mieszkanie jest warte cos okolo
    > tej kwoty.

    No i? Tak jak napisalem, nie watpie, ze sprzedajac mieszkanie (na
    ktore ludzie pracuja po kilkadziesiat lat), da sie pewnie splacic tych
    kilka kredytow wzietych na TV (warty w danej chwili 200 zl) i lodowke.

    > O jakich samochodach mowimy ? Sredni jakosci uzywany samochod kosztuje
    > ok 25-30k.

    Troche mniej niz 49 kzl + X.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-09-25 22:03:18
    Od: Dobek <s...@r...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Typowa rodzina (nie wiem czy przecietna) to 4 osoby.

    Przeciętna statystycznie to pewnie 3,2 albo i mniej gdyż nie wszystkie
    rodziny to ojciec i matka. Inna jest średnia w miastach, inna na wsi.

    > Jak myslisz, ile kosztuje (miesiecznie) mieszkanie? Sam tylko czynsz
    > albo inne oplaty eksploatacyjne itp.

    Do tego kablówka+telefony+internet. Będzie z 200 zł miesięcznie. Tak jak
    pisałeś dojdzie:
    - woda
    - prąd, kolega z dwójką dzieci (7 miesięcy i 3 lata) płaci za prąd około
    180 zł miesięcznie.
    - czynsz pewnie z 500 zł, przy średnim mieszkaniu

    > Do tego energia elektryczna, pewnie jakis gaz, czasem trzeba pewnie
    > kupic nowe ubranie? Dzieci np. w szkole - tez jakies tam koszty. Ile
    > zostanie na zywnosc?

    Przedszkole, nie kiedy prywatne. Szkoła, niekiedy prywatna. A nawet
    jeżeli państwowe to niech nikomu się nie wydaje, że tam nie ma opłat.
    Basen (obliczcie ile kosztuje wyjście 4 osobowej rodziny na basen,
    ciekawa kwota), judo, balet itp dla dzieciaków.
    Czasem jest fajnie pojechać na wakacje itp. Dobrze jest dbać na bieżąco
    o samochód, które również jak na złość nie chce jeździć na wodę. A
    dentysta nie chce przyjmować nic oprócz papieru z NBP.

    --
    Pzdr
    Dobek

  • 35. Data: 2008-09-26 23:44:00
    Od: "T.F." <t...@U...gazeta.pl>

    "Mithos" <f...@a...pl> ...

    > Ciekawa sprawa. To ile osob liczy ta rodzina ? 10 ?

    W-wa,
    mama+2 male dzieciaki
    800zl/tydzien

    --