  • 1. Data: 2009-01-17 18:03:39
    Temat: "lokata" OpenFinance 15%
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Ktoś się nad tym już zastanawiał?
    Trochę przeraża mnie ogrom opłat manipulacyjnych...
    Czy zakładając że chcę odkładać przez 10 lat mimo wszystko zwykła lokata
    (np. te 8,5% z Noble Banku) i SFI w mBanku nie wyjdą czasem taniej?
    Czy dobrze zrozumiałem że opłata za zarządzanie nie jest wliczona w
    wartość jednostek udziałowych (jak z zwykłych funduszach inwestycyjnych)
    a dodatkowo odejmowana od zgromadzonych środków (jako procent z jednostek)?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 2. Data: 2009-01-17 20:24:39
    Temat: Re: "lokata" OpenFinance 15%
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Marcin Lubojański wrote:
    > Ktoś się nad tym już zastanawiał?

    A pisze gdzieś na www coś konkretnego o tej lokacie?
    Bo Openfinace tak ma, że bez wpuszczenia agenta do domu niczego się nie
    można dowiedzieć.

  • 3. Data: 2009-01-17 20:39:12
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    Użytkownik Marcin Lubojański napisał:

> [...]
    > a dodatkowo odejmowana od zgromadzonych środków (jako procent z jednostek)?

    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=26&w=884823
    79

    tu coś niecoś rozjaśnienia

    pozdr

  • 4. Data: 2009-01-17 22:31:55
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Andrzej pisze:

    > http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=26&w=884823
    79

    > tu coś niecoś rozjaśnienia

    Ale ja dobrze wiem że te odsetki bedą zamrożone na dużo dłużej niż rok.
    Nie mam nic przeciwko rozpoczęciu oszczędzania bo też się nad tym
    zastanawiałem. Wisi mi jaką prowizję od tego OpenFinance ma. Wiedziałem
    od początku że nie chodzi tylko o samą lokatę ale o program oszczędzania
    bo też o tym pisali w reklamie.

    Chodziło mi o to że tam jest pełno opłat dodatkowych i ciężko mi to
    porównać do SFI w mbanku i normalnej lokaty (dajmy na to 9% w polbanku).
    Na logikę przy 10 latach oszczędzania różnica 6% w pierwszym roku wpłat
    będzie miała mniejsze znaczenie niż 2% opłaty rocznej i 1% za umorzenie
    których to opłat w SFI brak.
    Ktoś mnie poprawi?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 5. Data: 2009-01-17 22:33:09
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Bogdan B. pisze:

    > A pisze gdzieś na www coś konkretnego o tej lokacie?
    > Bo Openfinace tak ma, że bez wpuszczenia agenta do domu niczego się nie
    > można dowiedzieć.

    Niestety mam tylko wydruki. Jeden dokument nie chciał się dobrze
    wydrukować więc poprosiłem o wersje pdf. Szkoda że nie poprosiłem o
    całość w wersji elektronicznej...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 6. Data: 2009-01-17 22:46:46
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Marcin Lubojański" <k...@o...pl> wrote in message
    [...]
> [...]
    > Na logikę przy 10 latach oszczędzania różnica 6% w pierwszym roku wpłat
    > będzie miała mniejsze znaczenie niż 2% opłaty rocznej i 1% za umorzenie

    Po pierwsze -- open to nagorsi szmaciarze. Swego czasu testowalem wszystkich
    tych ekspedientow... tfu! "doradcow" i w open sa najwieksze szuje, tzn. malo
    co doradza, a jak sie szybko nie decydujesz to spadaj.

    A wracajac do tematu: nie wnikam w to jaki to produkt, kiedys sam szukalem i
    znalazlem -- Aegona. Jest to prawdopodobnie na troche innej zasadzie (niz to
    wyjasnione w linku na forum gazety), ale i tak jedno moge powiedziec:

    NIE PAKUJ SIE W TAKIE PRODUKTY. Nic wiecej nie zarobisz. Jak ktos ma problem
    z regularnoscia wplat albo z tym, ze wyciaga kase ktora wczesniej
    przeznaczyl na to, aby lezala, to sa inne rozwiazania.

  • 7. Data: 2009-01-17 22:59:33
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "ygreko" news:gktn6c$4pt$1@node2.news.atman.pl

> [...]
    malo
    > co doradza, a jak sie szybko nie decydujesz to spadaj.

    Jak czytam takie wpisy to aż mnie przerażenie ogarnia, że za ich
    pośrednictwem założyłem dwie lokaty w noble... :) Mam nadzieję, że wszystko
    będzie jednak OK - oby :)

  • 8. Data: 2009-01-17 23:13:11
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl> wrote in message

    > Jak czytam takie wpisy to aż mnie przerażenie ogarnia, że za ich
    > pośrednictwem założyłem dwie lokaty w noble... :) Mam nadzieję, że
    > wszystko
    > będzie jednak OK - oby :)

    Alez ja nie mowie ze kradna czy cos, ale skoro juz pytasz ;) to opowiem jak
    wygladala moja TRZECIA proba zaprzyjaznienia sie z "doradcami" z open.
    Miejsce akcji -- Open Domaniewska. Czas: jakies pol roku temu, bylo goraco,
    nikt nawet jeszcze nie snil o kryzysie ani o upadajacych bankach, ale ja
    staram sie byc przezorny i majac troche waznej dla mnie kasy do ulokowania
    zapoznalem sie z zapisami BFG.
    Ja - Lokate chce zalozyc, ta co ja reklamujecie w necie (wczesniej wyslalem
    dane, zadzwonili abym przyszedl).
    "Doradca" - No mamy swietna lokate. Ile?
    Ja - A jak z bezpieczenstwem?
    "D" - Panie! 100%!
    Ja - Cala kasa?
    "D" - Cala, bez ograniczen!
    Ja - A to ciekawe, bo BFG gwarantuje do 21000 euro w niecalych 100%. Ma pan
    jakies warunki, zapisy tej lokaty?
    "D" - Panie, lokaty to nie jest glowny produkt open, my specjalizujemy sie w
    kredytach...
    Ja - Wstalem i wyszedlem.

    Cala powyzsza rozmowa trwala 1 minute 25 sekund i jest kwintesencja
    "doradcow" w open.

    Oczywiscie -- ja takze jestem lojalny wobec tych, co daja najwiekszy
    procent, ale jak sie nie chce od razu kupic gotowego pudelka w open, to nic
    nie pomoga.