  • 1. Data: 2008-12-30 12:11:08
    Temat: lokata Polbank
    Od: booz3r <b...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie zwiazane z lokata w polbanku 3M 9%.

    tutaj:
    http://www.comperia.pl/lokaty_bankowe/index.php?next
    =1&id_oferty=104&p=5&rodzaj_l_=2&waluta_=1&kwota_=10
    00&typ_=1&okres_=6

    wyliczyli:
    kwota: 1000 PLN
    odsetki przed podatkiem: 22.50 PLN
    podatek od odsetek: 4.28 PLN
    odsetki po podatku: 18.23 PLN

    Zastanawiam w jaki sposob wyliczony jest tutaj podatek a co za tym
    idzie ile zostalo odsetek po tym wszystkim.
    Poniewaz jesli zastosowac tutaj system zaokraglen mi wychodza kwoty:

    podstawa podatku: 23.00 PLN
    podatek: 23 * 19% = 4.37 co daje po zaokragleniu 4 PLN
    odsetki po podatku: 22.50 - 4 = 18.50 PLN

    Czy tutaj stosuje sie system zaokraglen ? Z ich obliczen wynika ze
    nie.
    Bardzo prosze o pomoc i odpowiedz - prawdopodobnie oczywista - jak to
    jest liczone dla lokat ? czy tylko w tej sytuacji ?

    Pozdrawiam
    bOOz3r

  • 2. Data: 2008-12-30 15:29:24
    Temat: Re: lokata Polbank
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Bardzo prosze o pomoc i odpowiedz - prawdopodobnie oczywista - jak to
    > jest liczone dla lokat ? czy tylko w tej sytuacji ?

    Pytanie kieruj do redakcji tego portalu. Niech wyjaśnią dlaczego wyszło
    tyle, a nie jakoś inaczej.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-12-30 15:57:25
    Od: booz3r <b...@g...com>

    On 30 Gru, 16:29, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > Pytanie kieruj do redakcji tego portalu. Niech wyjaśnią dlaczego wyszło
    > tyle, a nie jakoś inaczej.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > RobertS

    To moze poprosze osoby ktore wiedza jak wyliczyc odsetki na ww.
    lokacie przy ww. zalozeniach tj.:

    lokata 3M 9%
    kwota: 1000 PLN

    czy moje wyliczenia sa prawidlowe a jesli nie to w ktorym miejscu
    popelniam blad.

    Dlaczego o to pytam ? Posiadam tam konto. Dlaczego tam a nie gdzie
    indziej i dlaczego warto gdzie indziej a nie w Polbanku to jest
    najmniej wazna sprawa.
    Po prostu mam .. to zastanawiam sie czy nie skorzystac. A ze nowy rok
    sie zbliza a z nim - prawdopodobnie - nowe warunki lokat .. przeszla
    mnie mysl aby dzisiaj najpozniej jutro taka lokate zalozyc. Problem w
    tym ze to co widze gdzie indziej a to co mi wychodzi troche sie rozni.
    Na odpowiedz z portalu raczej czasu mi braknie stad pytanie tutaj ..
    do znawcow. Czy licze dobrze ? Czy licze zle ? Probuje wyliczyc - nie
    wiem jak to nazwa - szczyty dla podatku belki :) Jakos tak.

    Bardzo prosze o pomoc.

    Pozdrawiam
    bOOz3r

  • 4. Data: 2008-12-30 16:01:15
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > To moze poprosze osoby ktore wiedza jak wyliczyc odsetki na ww.
    > lokacie przy ww. zalozeniach tj.:
    >
    > lokata 3M 9%
    > kwota: 1000 PLN

    (1000 x 90 x 9%)/365 = 22,19

    podstawa opodatkowania to 22 zł
    podatek 4,18 po zaokrągleniu 4 zł

    czyli wartość netto odsetek wyniesie 18 zł

    najwyraźniej automat na portalu nie potrafi dokonywać zaokrągleń ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-12-30 20:10:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "booz3r" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    To moze poprosze osoby ktore wiedza jak wyliczyc odsetki na ww.
    lokacie przy ww. zalozeniach tj.:

    lokata 3M 9%
    kwota: 1000 PLN

    Generalnie liczysz dobrze. Musisz tylko uwzględnić rzeczywistą liczbę dni
    zawartą w tych trzech miesiącach. Biorąc pod uwagę luty (lokata założona 31
    grudnia wygaśnie zapewne 30 marca) dawałoby to 90 dni. Czyli tak jak napisał
    RobertS: 1000,00 * 0,09 * 90 / 365 = 22,19 no i potem zaokraglenia takie jak
    zawsze.

    30 marca jest poniedziałek, więc nie powinno być żadnych niespodzianek
    związanych z nieoczekiwanym przedłużeniem okresu lokaty. Niemniej jednak
    pewien marrgines bezpieczeństwa można zostawić.

    marekz

  • 6. Data: 2008-12-30 21:57:41
    Od: booz3r <b...@g...com>

    Bardzo dzieki za odpowiedz.
    Razem i z osobna :)

    Pozdrawiam
    bOOz3r

  • 7. Data: 2008-12-31 11:11:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    RobertS pisze:

    > (1000 x 90 x 9%)/365 = 22,19
    >
    > podstawa opodatkowania to 22 zł
    > podatek 4,18 po zaokrągleniu 4 zł
    >
    > czyli wartość netto odsetek wyniesie 18 zł

    Blad.
    18,19 zl.

    --
    Pete