  • 1. Data: 2008-01-02 14:37:49
    Temat: lokata dynamiczna w polbanku [?]
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    witam,
    chcialbym gdzies ulokowac sume okolo 1000 USD. Przegladalem lokaty i w oko
    wpadla mi lokata dynamiczna Polbanku
    http://www.polbankefg.pl/p4_2_5_3_3.html
    Wydaje mi sie badzo dobra w porownaniu do lokat w innych bankach. Moze ktos
    mi napisac gdzie tu sa haczyki?;-)y
    Czas lokaty to 6, moze 12 miesiecy.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-01-02 14:59:01
    Temat: Re: lokata dynamiczna w polbanku [?]
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "karkow"
> [...]
    > Wydaje mi sie badzo dobra w porownaniu do lokat w innych bankach.
    > Moze ktos mi napisac gdzie tu sa haczyki?;-)y

    srednia stopa (suma wszystkich / 12) to 4,55%
    Ale zeby tyle dostac trzeba tzymac 12 mies.
    - w innych bankach jest raczej ok. 3,5%
    wiec to nie powinno być zle

    Jedyny haczyk to fakt ze za rok te 1000 USD moze byc w PLN
    mniej warte niz teraz, wiec lokata w PLN i kupno za rok USD
    byloby korzystniejsze. Na dwoje babka wróżyła :-)
    *** blad ***

  • 3. Data: 2008-01-02 20:12:45
    Od: "marbad" <m...@o...pl>

    wydaje mi sie ze sredni % to ok, 4,08%, ale to i tak wydaje sie bardzo
    przyzwoita lokata jak na dolary.
    Pozdrawiam
    marbad

  • 4. Data: 2008-01-02 21:12:54
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "marbad" <m...@o...pl> wrote in message news:flgr7u$gu9$1@news.onet.pl...
    > wydaje mi sie ze sredni % to ok, 4,08%, ale to i tak wydaje sie bardzo
    > przyzwoita lokata jak na dolary.

    przepraszam, ale jestem laikiem w sprawach finansowych;-) mozesz mi
    powiedziec dlaczego 4,08%? jest to kapitalizacja miesieczna, czyli z tego co
    rozumiem to w pierwszym miesiacu 1000USD x 2%= 1020USD
    potem w nast miesiacu 1020x2,0%=x
    az w po dwunastu miesiacach b x 9,5%?
    Myslalem ze lokata dynamiczna polega na tym ze im dluzej trzymasz tam
    pieniadze to bank daje wieksze oprocentowanie
    dziekuje za wyjasnienia:-)
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2008-01-02 21:37:09
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:flgupf$sfe$1@news.onet.pl, *karkow* wrote:
> [...]
    > Myslalem ze lokata dynamiczna polega na tym ze im dluzej trzymasz tam
    > pieniadze to bank daje wieksze oprocentowanie

    stawka podawana jest w stosunku rocznym. Tobie dolicza 12x mniej - bo za 1
    miesiac.

    w pierwszym miesiacu 1000USD +2%/12 = 1001,67 USD
    w drugim miesiacu 1001,67USD + 2,1%/12 = 1003,42 USD
    itd
    az w ostanim miesiacu bedziesz mial jakas kwota + 9,5%/12 i wyjdzie ~
    1040,80
    czyli biorac pod uwage kwote wyjsciowa zyskales efektywnie 4,08 w skali
    roku.

    Ps. nie chcialo mi sie liczyc wiec zakladam ze marbad dobrze to 4,08
    wyliczyl.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."