  • 1. Data: 2004-11-20 11:56:17
    Temat: lokata w GBP w Pekao SA
    Od: "Nadia" <w...@o...pl>

    Witam,

    chciałabym sie zapytać, czy po upływie lokaty terminowej w funtach
    brytyjskich w banku Pekao SA wypłata nastąpi w złotówkach po kursie banku z
    dnia zakończenia lokaty, czy też w walucie, w której lokata została
    założona?

    Z góry przepraszam, jeśli takie pytania już na tej grupie padały. Jest to
    dla mnie bardzo ważne i proszę o odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-11-20 13:27:01
    Temat: Re: lokata w GBP w Pekao SA
    Od: "Tomash" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nadia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z góry przepraszam, jeśli takie pytania już na tej grupie padały. Jest to
    > dla mnie bardzo ważne i proszę o odpowiedzi.

    lokata jest wypłacana w walucie w jakiej została założona czyli w GBP,
    jezeli jednak konto na ktore ma byc przelana, bedzie PLN to bedzie
    automatycznie przewalutowana na PLN. Jesli wyplata gotowka, to sama
    wybierasz walute.
    Jezeli zalozylas lokate w GBP, to domyslam sie, ze masz rachunek biezacy w
    GBP i lokata jest przypisana do niego. Wiec na pewno bedzie wyplata
    (przelew) na rachunek w GBP.

    pozdrawiam
    tom

  • 3. Data: 2004-11-20 21:57:59
    Od: "Tomash" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nadia" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    swoja droga moim zdaniem

    > kazdy interes z bankiem Pekao SA jest kiepski :(

    no tu sie z Toba nie zgadzam

  • 4. Data: 2004-11-21 10:15:04
    Od: "Nadia" <w...@o...pl>

    > no tu sie z Toba nie zgadzam

    ok, jak sie ma duzo kasy to ten bak jest pomocny, pod zastaw lokaty daja
    karte kredytowa, dzieki ktorej moge wyplacac funty z bankomatow w Anglii,
    podczas gdy rachunek jest w Polsce (bo np nie moge otworzyc konta w
    angielskim banku) itd. Ale czy wiesz dokladnie ile to kosztuje? Ile sie
    placi w tym banku za przelew w brytyjskiego konta (np od pracodawcy) na to
    polskie walutowe? Ile pobieraja za karty? No nikt mi nie powie, ze to jest
    bank dla sredniobogatych, ktorzy majac troche pieniedzy chca na nich choc
    minimalnie zarobic, oddajac je do banku. Trzeba miec kupe kasy, jak widac
    pare tysiecy nie wystarczy, zeby w pol roku miec z odsetek chociaz 10 zl.

    ps. Zalozylam lokate, co musialo byc poprzedzone otwarciem DARMOWEGO
    rachunku walutowego, w 3 tygodnie pozniej przyszlo pismo, ze zmienily sie
    zasady i za prowadzenie tego rachunku beda pobierane oplaty. I tak majac 800
    GBP na lokacie, po 6 m-cach po potraceniu oplat za prowadzenie rachunku i
    kiepskim oprocentowaniu (1.65%) bedzie dobrze jak dostane odsetek ok 3
    funtow (ale pewnie i tyle nie bedzie, bo za wyciagi tez ladnie sobie
    policza, wiec dobrze bedzie jak odbiore tyle ile wplacilam) Myslisz, ze to
    dobry interes? A co ludzie pracujacy w wakacje w Anglii maja zrobic z
    pieniedzmi, ktore po powrocie i zakupie potrzebnych rzeczy w Polsce im
    zostana, bo musza zostac zeby przydac sie na przyszly wyjazd? Trzymac w
    skarpetce?

    Czy nie powinno sie uczyc spoleczenstwa, ze tezauryzacja pieniadza za
    posrednictwem banku jest potrzebna? Ze banki po to sa, zeby pieniedzy nie
    trzymac w domu? Ale jak uczyc, jesli trzeba dawac przyklady na setkach
    tysiecy zlotych, zeby sie oplacalo? Przeciez przecietny Polak nigdy takich
    pieniedzy nie odda do banku, bo nawet jak bedzie kiedys mial troche kasy to
    ja szybko wyda.

    Z reszta majac kilka tysiecy na lokacie, nawet w zl, po np roku zarobimy
    tyle o ile podskocza ceny towarow na rynku, wiec za pieniadze wlozone do
    banku rok wczesniej, po ich wyplaceniu z odsetkmi i tak mozna kupic mniej
    wiecej tyle samo, co wtedy gdy lokate sie zakladalo. Czy nie jest wiec tak,
    ze jak sie ma malo pieniedzy (mam na mysli kilka tysiecy zl) to nie warto
    ich wplacac na lokaty?

    Pekao SA jest jednym z drozszych bankow, o stosunkowo niskim oprocentowaniu
    lokat i rachunkow i dlatego mysle, ze kazy interes z nim jest kiepski (dla
    przecietnego Polaka, oczywiscie)

    Skoro sie nie zgadzasz, to uzasadnij to.

    Pozdrawiam.