  • 1. Data: 2009-08-15 12:00:31
    Temat: lokata w mbanku
    Od: "tomek" <a...@p...onet.pl>

    co sądzicie o tej ofercie mbanku ?

    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/indeks_zdobywcow_2/

  • 2. Data: 2009-08-15 12:03:43
    Temat: Re: lokata w mbanku
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On 15 Sie, 14:00, "tomek" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > co sądzicie o tej ofercie mbanku ?
    >
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/indeks_zdobywco...

    > --

    To, że zawsze lepiej zarabiać samemu.

  • 3. Data: 2009-08-15 12:14:26
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "tomek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:54b8.0000002d.4a86a35f@newsgate.onet.pl...
    > co sądzicie o tej ofercie mbanku ?
    >
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/indeks_zdobywcow_2/

    chyba drobny druczek to jest tu:

    "zostanie wypłacone w momencie, jeśli poziom instrumentu bazowego lokaty w
    dniu 15.02.2010 znajdzie się w przedziale 1750 - 2000 punktów."

  • 4. Data: 2009-08-15 12:41:34
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

    Lepiej poczekaj na korekte i kupuj PKO BP
    powtarzam to od lutego........

    pzdr
    Dars

  • 5. Data: 2009-08-15 13:34:55
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "Dars" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Lepiej poczekaj na korekte i kupuj PKO BP
    > powtarzam to od lutego........
    >

    > pzdr
    > Dars

    Perspektywa tej emisji nie zniechęca Cię do tego papieru?

  • 6. Data: 2009-08-15 15:07:16
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    tomek wrote:

    > co sądzicie o tej ofercie mbanku ?
    >
    > http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/indeks_zdobywcow_2/

    Według mnie bez sensu. 10% to i tak niewiele więcej niż 6%, a szansa na to,
    że indeks będzie akurat w podanym zakresie nie jest duża...

  • 7. Data: 2009-08-15 15:52:06
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h66iv4$t8h$1@news.onet.pl...

    y/indeks_zdobywcow_2/

    > Według mnie bez sensu. 10% to i tak niewiele więcej niż 6%, a szansa na
    > to,
    > że indeks będzie akurat w podanym zakresie nie jest duża...

    Chyba dokładnie:)))
    W skali roku jest więc do zyskania jakieś 3% względem lokaty - przy małym
    prawdopodobieństwie, albo wyjście na zero (de facto strata względem lokaty)
    przy dużym.
    Ze strony banku natomiast: zarobek jakies 7% z duzym p. albo z małym strata
    ~3% (oczywiście bez uwzględnienia co traderzy wtrajdują bankowi z tej
    kasiory).
    Tak, czy źle rozumuję?

  • 8. Data: 2009-08-15 16:21:41
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    skippy wrote:

> [...]
    > Ze strony banku natomiast: zarobek jakies 7% z duzym p. albo z małym
    > strata ~3% (oczywiście bez uwzględnienia co traderzy wtrajdują bankowi z

    No bo to jest takie proste naciąganie. Myślę, że jest masa ludzi, co chciała
    by zarabiać na giełdzie, ale po pierwsze kompletnie się na tym nie zna, a
    po drugie paraliżuje ich strach przed stratą (nasłuchali się jak to sąsiad
    wtopił na funduszach). A tutaj mają coś co trafia w ich oczekiwania.
    Zarabiaj na giełdzie bez ryzyka straty. Oczywiście nikt nie wspomina o tym,
    że strata odsetek jest stratą jak najbardziej realnych pieniędzy ;)

    Jeśli już ktoś poświęciły tyle czasu giełdzie, żeby zasubskrybować tą grupę,
    to taka oferta nie powinna mieć dla niego sensu. O wiele lepiej cały
    kapitał włożyć nawet w losowo wybrane akcje (przesadzam, ale wybierzmy te,
    co po prostu zwyżkują), ustawić stop na poziomie 5% i trzymać. Jeśli akurat
    trafimy na hossę, to możemy liczyć na zwrot rzędu 30% albo i 50% w skali
    roku. Jeśli na bessę stracimy 5% kapitału... Czy te kolejne 5% kapitału to
    dużo większa strata niż na tej lokacie?

    Inna sprawa, która mnie zastanawia - to jak banki zabezpieczają się przed
    spełnieniem warunku lokaty? Wystawiają jakieś opcje?