  • 11. Data: 2009-03-13 13:49:37
    Temat: Re: lokaty
    Od: "chp" <a...@a...com>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gpdnsl$evl$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > tylko do pierwszej przewrotki...

    nie kumam , uscislij

  • 12. Data: 2009-03-13 14:13:15
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "chp" <a...@a...com> wrote in message

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > nie kumam , uscislij

    aktywa BFG versus ubezpieczone depozyty w BFG to cos koło 1.1 - 1,5%.
    Jeden "mały" bank i po ptokach a panice nie wspomnę...
    Wtedy bedzie pytanie nie "czy" ratować a "kogo" ratować.

    george

  • 13. Data: 2009-03-13 15:03:08
    Od: "chp" <a...@a...com>

    > aktywa BFG versus ubezpieczone depozyty w BFG to cos koło 1.1 - 1,5%.
    > Jeden "mały" bank i po ptokach a panice nie wspomnę...
    > Wtedy bedzie pytanie nie "czy" ratować a "kogo" ratować.

    ee chyba przesadzasz , to co leszek dla picu podpisywal na 50k eur ubezp.

    -

  • 14. Data: 2009-03-13 15:36:44
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "chp" <a...@a...com> wrote in message

    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > ee chyba przesadzasz , to co leszek dla picu podpisywal na 50k eur ubezp.

    z czym przesadzam ? z danymi ? czy z możliwościa upadku jakiegoś banku ?
    Podpisał właśnie po to aby nie było jakiegoś przypadkowego RUN'u na banki
    jakis klikuset kolesi z 20K EUR na kontach na których gwarancje były tylko
    90%...

    george

    P.S. Mam nadzieje ze nie dojdzie do "takiego" eventu ale moj post miał
    uzmysłowić że takie "ryzyko" istnieje i należy je brać pod uwage na 12M do
    przodu powierzając je instytucji o wątpliwym levelu wypłacalności.

  • 15. Data: 2009-03-13 16:13:56
    Od: "chp" <a...@a...com>

> [...]
    > uzmysłowić że takie "ryzyko" istnieje i należy je brać pod uwage na 12M do
    > przodu powierzając je instytucji o wątpliwym levelu wypłacalności.

    operujesz takim jezykiem ze ja przecietny kowalski musze to 5x czytac.
    jesli bank ma jakis watpliwy level wyplacalnosci i da ciala, to kase
    dla poszkodowanych rzuci BFG , i dalej ze BFG nie ma tyle kasy ?
    chce wiedziec tylko po chlopsku gdzie sedno Twoich obaw.

  • 16. Data: 2009-03-13 16:22:35
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "chp" <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    > dla poszkodowanych rzuci BFG , i dalej ze BFG nie ma tyle kasy ?
    > chce wiedziec tylko po chlopsku gdzie sedno Twoich obaw.

    dokładnie w tym tkwi sedno moich obaw. BFG ma za mało kasy (jak dla mnie)
    stąd biore to ryzyko pod uwagę pożyczając bankom moją kasę. Ostatni rok
    pokazał że zdarzenia pozornie zdekorelowane nagle zaczynają występować
    grupami (vide ukraina). 50K EUR brzmi fajnie ale należy sobie zdawać sprawę
    z tego jak ten system działa. Jeśli uważasz zę 1.5% na pokrycie strat
    ewentualnego defaultu jednego banku to wystarczająca w tym momencie wielkość
    to może nie trzeba sie tym przejmować.

    george

  • 17. Data: 2009-03-13 16:40:11
    Od: "chp" <a...@a...com>

> [...]
    > strat ewentualnego defaultu jednego banku to wystarczająca w tym momencie
    > wielkość to może nie trzeba sie tym przejmować.

    jesli tak jest to czemu nie mowi sie o tych obawach glosniej ?
    myslalem do tej pory ze to imho rzad gwarantuje to wszystko bez obaw z
    kasa...
    To w co pakowac grubsza kase (nie dla zysku a dla bezpieczenstwa,
    pomijajac metale) , obligacje ? 10 latki ?

  • 18. Data: 2009-03-13 16:44:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "chp" <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    > kasa...
    > To w co pakowac grubsza kase (nie dla zysku a dla bezpieczenstwa,
    > pomijajac metale) , obligacje ? 10 latki ?

    Czemu sie nie mówi głośniej ? a komu potrzebna jakaś panika ( być może
    nieuzasadniona).

    Co zrobić z kasą. Trzeba równoważyć bezpieczeństwo i zysk. 6% w PKOBP to
    dużo czy mało.
    Wszystko zależy. W co pakować kasę ... nie odpowiem, teraz raczej chodzi o
    to aby jej nie stracić.
    I tym optymistycznym akcentem wyczerpaliśmy chyba temat :).

    george

  • 19. Data: 2009-03-14 00:20:51
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > O ile się nie mylę, to na głowę Polaka przypada więcej rezerw, niż np na
    > Niemca.

    Niemcow jest 2x wiecej niz Polakow.
    Maja tylko 100mld usd rezerw ?

    --
    in

  • 20. Data: 2009-03-14 02:07:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "sorden" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niemcow jest 2x wiecej niz Polakow.
    > Maja tylko 100mld usd rezerw ?

    Jak piszę że na głowę, to znaczy że na głowę. Wnioski, które wyciągasz
    świadczą o:
    a) Twoim debiliźmie,
    b) niezrozumieniu napisanego tekstu,
    c) jesteś masajem