  • 31. Data: 2009-01-12 22:38:44
    Temat: Re: lokaty Open Finance
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > Tak.

    mozesz przytoczyc podstawe prawna ?

  • 32. Data: 2009-01-12 22:43:04
    Od: "Edward Malinowy" <e...@n...spam.pl>

    "Szymon" news:gkgaos$7gg$1@news.dialog.net.pl

    > To nie jest idealna analogia, bo to, co zrobił NB/OF to jest kuriozum na
    > skalę światową, ale ta analogia burzy mit jakoby układ przez niezależny
    > podmiot był traktowany jako układ dwóch stron bez tegoż. Wystarczy
    poczytać
    > ilu ludzi się nacięło w ten sposób i musieli dochodzić sprawiedliwości po
    > sądach. I nie na drodze Kowalski-TP SA, ale Kowalski-Agencja opłacania
    > rachunków Mietek und Zenek.

    Ale jest różnica i to znacząca jeżeli spojrzymy na agencję opłat, która
    mieści się w pomieszczeniu zbitym z kilku desek a instytucją finansową,
    która co jak co ale chyba ma większą wiarygodność niż pośrednik w
    przyjmowaniu rachunków za media, mieszczący się w jakiejś kanciapie, która
    znajduje się po środku osiedla.

  • 33. Data: 2009-01-12 22:52:31
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > To nie jest idealna analogia, bo to, co zrobił NB/OF to jest kuriozum na
    > skalę światową, ale ta analogia burzy mit jakoby układ przez niezależny
    > podmiot był traktowany jako układ dwóch stron bez tegoż.

    tyle ze w tym przypadku mamy do czynienia z podmiotem zaleznym

  • 34. Data: 2009-01-13 08:26:28
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cpr" <cpr_@_pl.pl> napisał w wiadomości

    > oesuuuuu....
    >
    > To niech mi ktos w koncu odpowie, czy na stronie BFG
    > http://www.bfg.pl/u235/navi/28413 ktos powypisywal glupoty ??????? i
    > to ze, ze umowa z bankiem NIE jest warunkiem wystarczajacym dla
    > gwarancji BFG
    >
    > Umowa bezposrednia z bankiem w kwestii lokaty - nie mam watpliwosci co
    > do gwarancji BFG.
    > Umowa z bankiem via posrednik - mam watpliwosci.....
    > Wystarczy prosto odpisac.......

    > P.S.
    >
    > oferta NB byla dla 5% 5M dla => 200k, wiec to NIE jest ta sama oferta
> [...]

    1. Klient i bank moga zawrzec dowolna umowe na dowlona lokate i dowolny
    procent i wcale nie musi to byc otwarta dla wszystkich oferta, moze to byc
    lokata dedykowana dla klienta. To ze oferty NB oferowane poprzez OF sa inne
    niz oferty NB oferowane przez NB nie oznacza ze sa to oferty innego
    podmiotu.

    2. Lokata i umowa o lokate poprzez OF jest Umowa z NB, lokata jest zawarta w
    NB, tam tez sa przesylane srodki. Jezeli nie bylaby to lokata NB zgodnie z
    przepisami bankowymi to byloby to kuriozum. Posrednik nie ma znaczenia,
    wazne ze sa pieczecie i podpisy Banku.

  • 35. Data: 2009-01-13 16:41:19
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:4gbnm4p06arcerqg7299oc0tklefr9j97h@4ax.com>, cpr wrote:

    > Dlaczego NB kieruje oferte via OF do sektora otwartego ?
    > Gromadzenie bazy danych ?

    Bingo! Dodatkowo, żeby ludziki "z ulicy" nie błąkali się po oddziałach
    NB, psując mu reputację elitarnego. Powodów może być wiele,
    niekoniecznie takich, w których jest przekręt.

    --
    perian
    Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

  • 36. Data: 2009-01-13 17:19:57
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 09:26:28 +0100, "sensei" <n...@n...pl>
    wrote:

> [...]
    >przepisami bankowymi to byloby to kuriozum. Posrednik nie ma znaczenia,

    Skoro jest OK z OF, to wypada mi tylko wspomniec, ze lokata 8.5% 12M (
    https://lokaty.open.pl/dokumenty/Lokata_pdf_11.pdf ) jest dostepna w
    OF do 18 stycznia 2009 r.
    Zapewne srodki na "zalozona" lokate mozna wplacac do 18.01.2009 + 14
    dni (termin waznosci wniosku).

  • 37. Data: 2009-01-13 17:39:11
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 17:41:19 +0100, perian <p...@i...pl>
    wrote:

    >Bingo! Dodatkowo, żeby ludziki "z ulicy" nie błąkali się po oddziałach
    >NB, psując mu reputację elitarnego. Powodów może być wiele,
    >niekoniecznie takich, w których jest przekręt.

    Tylko nie rozumiem (spoko - wiele rzeczy nie rozumiem :-) ) dlaczego
    getin daje 8 % na 5 miesiecy, a NB via OF 8.5% na 12 miesiecy (ponoc
    stopy procentowe lokat maja spadac).
    W koncu to ten "+-" sam wlasciciel obydwu bankow (getin i NB).
    ==> drogi ten harvest :-)

  • 38. Data: 2009-01-13 17:56:07
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:h2kpm41gvi4srupvoksdgipfm4htore76a@4ax.com>, cpr wrote:

> [...]
    > stopy procentowe lokat maja spadac).
    > W koncu to ten "+-" sam wlasciciel obydwu bankow (getin i NB).

    Odpowiedzi nie znam, ale zawsze można napisać, że oba banki są odrębne
    (bo są), mają różne strategie, cele, itp.
    Większą zagadką jest, jak to się dzieje, że oferta 2 różnych oddziałów
    _jednego_ banku potrafi być różna (Multi i mBank) ;P

  • 39. Data: 2009-01-13 18:12:37
    Od: cpr <cpr_@_pl.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009 18:56:07 +0100, perian <p...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >Większą zagadką jest, jak to się dzieje, że oferta 2 różnych oddziałów
    >_jednego_ banku potrafi być różna (Multi i mBank) ;P

    :-)

    Kusi mi, aby napisac (ale chyba wszyscy o tym wiedza), ze laczne
    depozyty zlozone z Multi i mBank objete sa jedna gwrancja BFG, co nie
    dotyczy NB i getin (myle sie ?).
    Oczywiscie to niczego nie wyjasnia co do struktury ofert Multi i
    mBank.
    Moze przyczyna jest to ze mBank jest obecny nie tylko w Polsce, ale
    tez w sferze Euro (np Slowacja) ?

  • 40. Data: 2009-01-13 18:50:23
    Od: perian <p...@i...pl>

    In <news:n1mpm4p2k7ar3n4utf3tk8nre3ugjumgi3@4ax.com>, cpr wrote:

    > Kusi mi, aby napisac (ale chyba wszyscy o tym wiedza), ze laczne
    > depozyty zlozone z Multi i mBank objete sa jedna gwrancja BFG, co nie
    > dotyczy NB i getin (myle sie ?).

    Nie mylisz się, Multi i mBank to oddziały/wydziały 1 banku a NB i Getin
    to 2 odrębne banki.

    > Moze przyczyna jest to ze mBank jest obecny nie tylko w Polsce, ale
    > tez w sferze Euro (np Slowacja) ?

    Ale o ile wiem, to mBank za granicą istnieje jako "oddział zagraniczny
    banku z siedzibą w UE". Jeśli tak jest, to ciągle jest to to samo BRE.